Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
PCTuning Článek

Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi

Adam Vágner

Adam Vágner

23. 5. 2018 03:00 21

Seznam kapitol

1. RX 560 (a RX 460) aneb nic než chaos 2. Druhá revize Gigabyte RX 560 Gaming OC 4GD 3. RX 560 Gaming OC 4GD rev 2.0 – vlastnosti karty 4. Gigabyte RX 560 Gaming OC: detaily 5. Testovací sestava 6. Ashes of the Singularity 7. Dirt Rally 8. Doom 9. Far Cry 4, Far Cry Primal 10. Fallout 4, GTA V 11. Metro 2033 Redux, Metro Last Light Redux 12. Rise of the Tomb Raider
13. Star Wars Battlefront 14. Tom Clancy´s The Division 15. The Witcher 3: Wild Hunt 16. Chování boost v benchmarku AvP 17. Chování boost v Crysis 18. Teploty 19. Chování ventilátorů 20. Hlučnost 21. Spotřeba, poměr výkon/watt 22. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 23. Přetaktování 24. Závěrečné shrnutí

RX 560 od Gigabyte jsem půjčoval na test proto, že patřila k těm levnějším, ale i tak měla podle uvedených specifikací solidní takty. Na chlazení není RX 560 tak náročná, takže jednodušší chladič nevadil. Sliboval jsem si kartu s pěkným poměrem cena/výkon. Ale jednu drobnost jsem opomněl – že by popisky v e-shopu zase nemusely odpovídat tomu, co dorazí...

Reklama
Reklama

Doom

Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi

V Doomu dosahují grafiky relativně vysokých snímkových frekvencí. Neznamená to, že by na něj stačil slabý počítač, spíše naopak. Při nižších snímkových frekvencích je znát input lag a když je na obrazovce husto, dochází pod OpenGL k výrazným propadům snímkové frekvence. V takovém případě ale většinou nestíhá spíš procesor než grafická karta. Další problém je, že měření při zuřivých přestřelkách není opakovatelné. A konečně i s tím, že si nemůžete pro testování uložit jakoukoliv lokaci, ale jste odkázaní na checkpointy. Testuju proto úvod misi Advanced Research Complex, který není tolik limitovaný procesorem.

Doom – nastavení low

Nejnižší nastavení, na kterém testuji, je globální profil low, který slouží pro srovnání nejpomalejších karet s nízkou kapacitou pamětí.

Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi

Doom – nastavení ultra +AF 16×

Doom pro nastavení maximálních detailů vyžaduje více než 4 GB grafické paměti, jinak může kvůli nedostatku paměti docházet k propadům výkonu. Kvůli kartám střední třídy, pro které jsou 4 GB v současnosti standardní kapacitou, tedy dělám jedno měření v plném HD rozlišení s detaily globálně nastavenými na ultra, u kterého je anizotropní filtrování zvýšené z 8× na 16×.

Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi

Doom – ultra + nightmare

A pro všechny ostatní karty jsou testy, kde jsou dvě výše zmíněné položky ještě nastavené na maximum, tedy nightmare.

Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi
Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi

1920 × 1080

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning