PCTuning Článek

Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi

Adam Vágner
Adam Vágner
23. 5. 2018 03:00 21 Sdílej:

Seznam kapitol

1. RX 560 (a RX 460) aneb nic než chaos 2. Druhá revize Gigabyte RX 560 Gaming OC 4GD 3. RX 560 Gaming OC 4GD rev 2.0 – vlastnosti karty 4. Gigabyte RX 560 Gaming OC: detaily 5. Testovací sestava 6. Ashes of the Singularity 7. Dirt Rally 8. Doom 9. Far Cry 4, Far Cry Primal 10. Fallout 4, GTA V 11. Metro 2033 Redux, Metro Last Light Redux 12. Rise of the Tomb Raider
13. Star Wars Battlefront 14. Tom Clancy´s The Division 15. The Witcher 3: Wild Hunt 16. Chování boost v benchmarku AvP 17. Chování boost v Crysis 18. Teploty 19. Chování ventilátorů 20. Hlučnost 21. Spotřeba, poměr výkon/watt 22. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 23. Přetaktování 24. Závěrečné shrnutí

RX 560 od Gigabyte jsem půjčoval na test proto, že patřila k těm levnějším, ale i tak měla podle uvedených specifikací solidní takty. Na chlazení není RX 560 tak náročná, takže jednodušší chladič nevadil. Sliboval jsem si kartu s pěkným poměrem cena/výkon. Ale jednu drobnost jsem opomněl – že by popisky v e-shopu zase nemusely odpovídat tomu, co dorazí...

Reklama
Reklama

Dirt Rally

V této hře mají Radeony už dlouhodobě problém s průhledností textur. Podrobněji jsme to popisovali i na PC Tuningu v průvodci nastavením, od té doby se bohužel nic nezlepšilo. Horší kvalita textur se projevují ditheringem na listech i trávě. Jen těžko odhadnout, jaký má tato „optimalizace“ dopad na výkon (právě poloprůhledné textury s vyhlazováním ale mají obvykle dost podstatný vliv na výkon).

Trochu lepší je to v případě, že nastavíte vyhlazování hran na MSAA 8×, ale problém se vzájemně „nekompatibilním“ měřením mezi GeForce a Radeony to neřeší – i s MSAA 8× mají Radeony u listí dithering, jenom to není tolik vidět.

Proto se příliš nehodí přímé srovnání Radeonů a GeForce, hru ale i tak započítávám do průměrného skóre.

Testoval jsem na high kvůli slabším kartám a s maximálními detaily pomocí vestavěného benchmarku kvůli těm výkonnějším. Výsledek je průměr z FRAPSu nastaveného na 202 sekund logování.

V grafu s full HD rozlišením Radeony RX Vega schází, protože se test nepodařilo při tomto nastavení ani po desítkách opakování dokončit, hra padala.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning