PCTuning Článek

Guild Wars 2 - skvělá grafika a vysoké nároky na procesor

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
3. 10. 2012 01:00 34 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Vylepšený engine původních Guild Wars 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez FXAA 4. Výsledky GK se zapnutým FXAA 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Guild Wars je vedle World of Warcraft jedním z nejpopulárnějších MMORPG současnosti. Druhý díl nezklamal a dle recenzí jde o skvělou hru. My jsme se v článku zaměřili na technickou stránku nových Guild Wars a především hardwarové nároky. Změřili jsme nároky na výkon grafické karty, procesoru a podrobně jsme prošli i nastavení detailů.

Reklama
Reklama

Herní studio Blizzard Entertainment vždy zaměstnávalo špičkové vývojáře. Když se v roce 2000 část z nich oddělila a založila vlastní studio AreaNet, očekávali jsme, že i jejich hry budou patřit mezi ty nejlepší. Tvůrci skvostů jako Warcraft, StarCraft nebo Diablo se sice nepustili do tvorby vlastních strategií, sázka na MMORPG se však vyplatila. V roce 2005 spatřil světlo světa Guild Wars, ze kterého se rychle stalo jedno z nejúspěšnějších MMORPG současnosti. Dosud se prodalo přes šest milionů kopií. Druhý díl je přitom neméně úspěšný, na trhu je sotva několik týdnů a hru si již koupilo přes dva miliony hráčů.

Guild Wars 2 je postaven na stejné technologii jako první díl. Pojmenovaná je jednoduše „Guild Wars engine“ a jak už napovídá sám název, jde o engine naprogramovaný vývojáři z AreaNet přímo pro potřeby hry. Pro Guild Wars 2 byl engine z velké části předělán a vylepšen, svůj původ však nezapře a obě hry jsou si v základních rysech velmi podobné. Ze zajímavostí mohu zmínit, že Guild Wars 2 používá fyzikální engine Havok. Do enginu byla dále implementována speciální technologie Umbra Occlusion. Ta snižuje hardwarové nároky hry tím, že z výpočtů odstraňuje objekty, které na výsledné scéně nebudou vidět (například jsou zakryty jiným větším předmětem). Hra běží v rozhraní DirectX 9.0c, vyšší verze 10/11 nejsou podporované. Další podrobnosti o enginu vývojáři bohužel nezveřejnili.

 

Grafika hry je stejně jako u většiny ostatních MMORPG líbivá svou variabilitou a výtvarným zpracováním. Téměř každý ve hře najde svůj oblíbený typ prostředí. Pokud se však změříte na technickou vyspělost grafiky, řadí se Guild Wars 2 k dnešnímu průměru. Velmi dobře jsou zpracované efekty jako je vodní hladina a její odlesky a především ve městech potěší poměrně velká detailnost prostředí, na druhou stranu řada stínů není dynamických a chybí pokročilé efekty jako je ambient occlusion.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning