Guild Wars 2 - skvělá grafika a vysoké nároky na procesor | Kapitola 7
Seznam kapitol
Guild Wars je vedle World of Warcraft jedním z nejpopulárnějších MMORPG současnosti. Druhý díl nezklamal a dle recenzí jde o skvělou hru. My jsme se v článku zaměřili na technickou stránku nových Guild Wars a především hardwarové nároky. Změřili jsme nároky na výkon grafické karty, procesoru a podrobně jsme prošli i nastavení detailů.
LOD Distance
komentář je pro všechna nastavení shodný
Po snížení dohlednosti jsem si žádných rozdílů nevšimnul, nezměnil se ani výkon.
Reflections
zleva nahoře nastavení All, Terrain & Sky, None
Rozdíl v kvalitě odrazů je na vodní hladině dobře patrný. Výkon po snížení kvality odrazů vzrostl z 28 na 36 fps.
Textures
komentář je pro všechna nastavení shodný
Také po snížení rozlišení textur jsou rozdíly dobře patné a rychlost vykreslování hry vzrostla z 20 na 23 fps.
Render Sampling
zleva nahoře nastavení Supersample, Native, Subsample
Jak už bylo řečeno dříve v testu, nastavení Render Sampling je do značné míry speciální. Upravuje totiž rozlišení, ve kterém se generuje trojrozměrný obraz. Při nastavení Native jde o stejné rozlišení jako máte nastavené pod Display Resolution. Pokud zvolíte Supersample, rozlišení se zvýší a vygenerovaný obraz je následně zmenšen na rozlišení vašeho monitoru. Tím je dosaženo stejného efektu jako u plnohodnotného vyhlazení hran. Rozdíl je v tom, že se vyhlazuje kompletně celý obraz a ne jen hrany jako u běžného multisamplingu. U nastavení Subsample je situace přesně opačná, obraz je generován v nižším rozlišení a následně je zvětšen. Výhodou jsou nižší nároky na výkon stejné jako při běžném snížení rozlišení, zatímco HUD se nepřestává generovat v nativním rozlišení monitoru.
Rozdíly v kvalitě mezi nastavením Supersample a Native jsou jen ve vyhlazení hran, zatímco u Subsample dojde k nepřirozenému rozmazání obrazu. Při nastavení Supersample jsem s GeForce GTS 450 naměřil 22 fps, při nastavení Native 38 fps a při při nastavení Subsample 59 fps.