Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace | Kapitola 10
Seznam kapitol
To že nastavení parametrů grafiky má vliv na výsledný herní zážitek je známá věc. Proti sobě zde stojí kvalita obrazu a výkon. Pokud veškeré efekty nastavíte na maximum, výsledkem nebude plynulá akce, ale pouhé promítání diapozitivů. Je tedy nutný kompromis... Ale s čeho můžete slevit a na čem máte trvat? Co si můžete dovolit zapnout při zachování dobré hratelnosti? S vaším počítačem neuděláme nic, jen Vám můžeme prozradit vliv jednotlivých položek na celkový výkon 3D systému.
I zde platí, že nejvýhodnější nastavení záleží na výkonu dané grafické karty i celé sestavy:
Nastavení | ||
| Základní třída graf. karet | Střední třída | Vyšší třída graf. karet |
| 64 a 128MB | 128 a 256MB | 128 a 256MB |
| 3D Mark 2001: 6000-9000 | 3D Mark 2001: 9000-13000 | 3D Mark 2001: nad 13 000 |
| Doporučené rozlišení | ||
| 800x600 | 1024x768 | 1024x768 |
| 1200x1024 výkonnější grafiky | ||
| Doporučené geometrické detaily | ||
| Nízké (Low) | Vysoké (High) | Vysoké (High) - vždy |
| Střední (podle výkonu GPU) | ||
| Doporučená kvalita textur | ||
| Nízká (Low) | Vysoká (High) | Vysoká (High) - vždy |
| Střední (podle videopaměti) | Střední (Medium - 64MB) | |
| Filtrování textur | ||
| Trilineární, Bilineární | Anisotropní 4x | Anisotropní 8x |
| Anisotropní 2x | Anisotropní 4x | |
| Antialiasing | ||
| AA vypnutý | Antialiasing 2x | Antialiasing 2x |
| AA vypnutý | Antialiasing 4x | |
| Voda - odrazy | ||
| Simple | Reflect world | Reflect world |
| Reflect all | ||
| Kvalita stínů | ||
| Simple | High | High |
Pokud máte grafickou kartu střední nebo vyšší třídy, doporučuji vaši pozornosti zejména Filtrování textur (Aniso 4x), zkuste také vysokou kvalitu textur (Texture detail: High). Geometrické detaily, stíny, kvalitu shaderů nastavujte na "High". Dále zkuste, jestli si můžete dovolit Antialiasing - s Radeony X700 Pro a 9800 Pro jsem si mohl dovolit AF4x + AA2x (+ vše ostatní na maximum) v rozlišení 1024x768 - raději mám větší rezervu výkonu pro případ grafické "skrumáže" (například boj uvnitř radnice) - kdy je potřeba plynulého pohybu nejvíce.
P.S. Během dopoledne doplním ještě seznam příkazů HL2 a některé tipy a triky...