HL-AI 2018: Jak daleko máme k opravdové AI?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek HL-AI 2018: Jak daleko máme k opravdové AI?

HL-AI 2018: Jak daleko máme k opravdové AI? | Kapitola 7

Michal Rybka

Michal Rybka

1. 9. 2018 03:00 11

Seznam kapitol

1. HLAI 2018: Jak daleko je k opravdové strojové inteligenci? 2. Nikdo neví, kdy human level inteligence přijde 3. Nikdo neví, zda vůbec human level inteligence přijde 4. Nevíme, jestli nám nechybí nějaká z komponent 5. Příliš specializovaná
6. Celá řada forem AI, které nejdou dohromady 7. Automobily táhnou 8. Bezpečnost AI je zatím dost přehlížena 9. Nikdo (oficiálně) nechce vyvíjet autonomní zbraně 10. Čtyři zásadní rizika podle UN

Minulý týden, 22.-25. srpna 2018, proběhla v Praze konference Human Level Artificial Intelligence Prague 2018. Na ní se sešla řada výzkumníků, vývojářů a dalších lidí, kteří se zabývají umělou inteligencí. Jaká jsou největší úskalí současné AI a co je potřeba zlepšit?

Reklama

Základním tahounem pro AI je dnes automobilita

Nejsilnější motivací pro rozvoj AI je inteligence pro automobily. Konečným cílem je plně autonomní vozidlo, které by bylo bezpečné a mělo minimální chybovost, což je cíl, za kterým míří jak výrobci, tak například Uber. Řada petrolheadů zásadně odmítá představu, že by za ně řídil někdo jiný, ale zcela natvrdo řečeno – pokud se má jezdit podle předpisů, má umělá inteligence více výhod než lidský řidič. Neunaví se, neopije se, nemá psycho momenty a může pracovat se senzory, které jsou lidem nedostupné.

Už v současnosti existuje řada asistentů, které dovolují bezpečné parkování anebo udržení auta v pruhu, včetně systémů pro nouzové zastavení. AI má ale mnohem větší potenciál, dovoluje například vozidlům vzájemné vyjednávání (to je u lidí prostě nemožné) anebo centrální řízení, takže v případě kongesce lze auta posílat alternativními cestami. Vzájemné vyjednávání a centrální řízení mění „zážitek z jízdy“ v podstatě ve službu, automatické auto se stává jakýmsi trvale dostupným taxíkem, dovoluje také snadné sdílení.

Ano, chápu, proč se to části lidí nelíbí, ale popravdě si myslím, že benefity výrazně přesahují nedostatky, zvláště pokud se povede učinit automatické řízení spolehlivější než u řidičů. Dokonce chápu, proč vznikne tlak na úplnou eliminaci lidských řidičů – stačí se podívat na Mistry volantu na Streamu a je hned jasno. Ano, pro někoho je asi legrace driftovat na okružní křižovatce, ale rozhodně ne pro každého. Řada jiných lidí jistě ocení, že si z mobilu budou moc zavolat vlastní auto, které je i po tahu dopraví bezpečně domů anebo že budou moci během cesty pracovat.

Buď jak buď, v oblasti autonomních aut jsou obrovské peníze, takže se do závodu o AI v autech účastní i Nvidia s pokročilou platformou Nvidia Drive. Platforma nabízí jeden až čtyři AI procesory, které nabízí 320 trilionů neuronových operací za sekundu, mohou používat celou řadu senzorů, jako jsou kamery, lidary, radary i ultrazvuková čidla. Jejich platforma má API, které mohou použít výrobci, podporuje online updatování Drive softwaru, adaptivní učení v datacentrech i využívání online map. V ucelené řadě nabízejí různě výkonné platformy, které lze použít jak v osobních automobilech, tak i u nákladních vozidel. Je vidět, že Nvidia vidí v oblasti autonomních vozidel nový a velmi zajímavý trh.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama