Kingdom Come: Deliverance: vliv nastavení na výkon | Kapitola 4
Seznam kapitol
Kingdom Come: Deliverance je rozsáhlé RPG z netradičního prostředí, které je nám hodně blízké. Detailní česká krajina plná lesů dá ale většině sestav slušně zabrat. Podíváme se, jaká nastavení mají největší vliv na výkon, kde má smysl ubírat a co můžete pustit z hlavy.
Nejprve porovnáme výkon při jednotlivých volbách globálního nastavení grafiky, posléze se budeme každé z položek věnovat samostatně. Takto vypadá základní nastavení:
V pokročilém nastavení grafiky je u většiny položek možnost zvolit úroveň detailů nízké, střední, vysoké, velmi vysoké a ultra vysoké. Výjimkou jsou poslední tři položky (zobrazovací vzdálenosti objektů a vegetace a úroveň LODů), kde můžete navolit hodnoty od 0 do 20 a nastavení pohybové neostrosti.
Pokročilá nastavení grafiky, jednotlivá nastavení při předvolbě ulltra vysoké
Zleva doprava ultra vysoké, velmi vysoké, vysoké, střední a nízké.
Pro každou z položek jsem vyhradil samostatnou kapitolu. V ní je přímo ze hry opsaný komentář, co má daná položka a dále i to, pod jakým klíčem je uložená v konfiguračním souboru
Konfigurační souborh
Jakmile upravíte nastavení a volbu potvrdíte, hra uloží nastavení do konfiguračního souboru, který standardně najdete na cestě
c:\Users\%user_profile%\Saved Games\kingdomcome\profiles\default\attributes.xml
Na následujících snímcích je výpis konfiguračního souboru z verze 1.2.5. Úplně vlevo je nastavení se všemi položkami na maximum a dále už jde o všechny předvolené profily nastavení od nejnáročnějších ultra vysokých detailů až po nízké).
Zleva doprava globální nastavení detailů maximální, ultra vysoké, velmi vysoké, vysoké, střední a nízké ve verzi 1.2.5
Ve verzi 1.3.1 přibyly v nastavení další položky – r_AntialiasingMode pro volbu vyhlazování a vsync pro nastavení vertikální synchronizace.
Zleva doprava globální nastavení detailů ultra vysoké, velmi vysoké, vysoké, střední a nízké ve verzi 1.3.1
S posledním patchem ještě přibyla položka pro zapnutí HD textur:
<Attr name="wh_r_HDTextures" value="true" />
S konfiguračním souborem se dá experimentovat a nastavovat i položky mimo rámec uvedených hodnot, ale jakmile ze hry změníte některé nastavení, konfigurační soubor se celý přepíše na normální hodnoty.
Jednotlivé položky nastavení jsou dále v článku rozebrané samostatně, u u každé z nich najdete napsaný i klíč, který dané volbě odpovídá v konfiguračním souboru.
Jedna položka v nastavení res_quality je trochu atypická, je nenulová, pokud nastavíte některý z předvolených globálních profilů, ale pokud změníte jen nějakou dílčí položku, ve hře už uvidíte nastavení vlastní a tato položka se nastaví na nulu.