Lara Croft and the Temple of Osiris – ve dvou se to lépe táhne | Kapitola 3
Seznam kapitol
Pro pokračování hry Lara Croft and the Guardian of Light s názvem Lara Croft and the Temple of Osiris vývojáři slibovali skvělý kooperativní multiplayer až pro čtyři hráče odehrávající se v prostředí Egypta, v němž nebude nouzi o zábavnou akci i chytré puzzly. Co vše vám hra nabídne a proč je multiplayer vyzkoušet, si povíme v recenzi.
Většinu času v Lara Croft and the Temple of Osiris budete se svým hrdinou běhat po různých egyptských rozvalinách, přitom se bránit proti nejrůznějším nepřátelům útočícím v hordách a tu a tam řešit logické zádrhely.
Lara je vybavená dvěma pistolemi, menším samopalem, na dálku aktivovatelnými minami a kouzelnou hůlkou, jejímž prostřednictvím může řešit některé logické hádanky, ale také zabíjet nepřátele. Krom toho může na určených místech vystřelit provaz a přichytit se na některý výčnělek, který jí pomůže překonat různé propasti a dostat se i na další jinak nedostupná místa, ať už kvůli postupu ve hře, nebo kvůli dosažení nějakého upgradu či zajímavého bonusu. Poslední aktivitou je pak kotrmelec vpřed či do stran, který vám pomůže vyhýbat se nepřátelům a střelám.
Hra obvykle probíhá tak, že skákací pasáže střídají pasáže, v nichž na vás ze všech stran útočí nepřátele, a ty zase pasáže, v nichž jste nuceni například pro otevření brány vyřešit některý z prostorových logických zádrhelů. Právě tato skutečnost je přitom hlavní věcí, která hru Lara Croft and the Temple of Osiris odlišuje od hry Sacred 3, respektive která ji kvalitativně vynáší o několik stupňů výše. Tato hra je zkrátka chytrá, tedy alespoň v určitých momentech.
Logické úkoly spočívají v přemisťování určitých předmětů, například koulí, tak, aby prošly až na místo určení – třeba k bráně, kterou prostřednictvím koule potřebujete vyhodit do povětří, což není zase tak jednoduché, neboť vám v cestě brání nejrůznější blízko u sebe posazené sloupy.
Často zastoupeným úkolem je otáčení zrcadel tak, abyste paprskem ze své kouzlené hůlky následně dokázali správnými odrazy spojit všechny magické kulovité zámky, nebo i klasické hledání cesty přes propasti a další překážky a pasti jako jsou bodáky, které vás zbavují života, ale hlavně potřebného násobiče skóre.