Lekce z dějin konzolí: ty nejúspěšnější  i nejšílenější
i Zdroj: PCTuning.cz
Historie Článek Lekce z dějin konzolí: ty nejúspěšnější i nejšílenější

Lekce z dějin konzolí: ty nejúspěšnější i nejšílenější | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

3. 1. 2014 03:00 13

Seznam kapitol

1. Ta úplně nejúspěšnější: Sony PlayStation 2 2. Ta nejdivnější: Nintendo Virtual Boy 3. Ta nejpošahanější: Coleco Adam 4. Šílený nápad: Sega Teradrive a Amstrad Mega PC
5. Hříšné noci: jak se konzole spustily s domácím kinem 6. Ta nejpřeprocesorovanější: Sega Saturn 7. Nejde o hardware, jde především o hry

Konzole vypadají pro „ajťáky“ jako pěkně nezajímavý hardware - nedá se v nich moc šťourat ani provádět zásadní upgrade. Opak je pravdou, jejich vývoj byl bohatý a bouřlivý. Najdeme mezi nimi křížence s videem VHS nebo PC, konzoli, která se neobejde bez tiskárny a vůbec kusy tak setsakrálně divné, až člověk nevěří, že je někdo pustil na trh.

Reklama

Existuje řada opravdu divných konzolí, mým osobním favoritem je ale Coleco Adam. Výrobci konzolí se je pokusili zkřížit s kde čím, ale Coleco Adam je hybrid mezi konzolí a skutečně funkčním word procesorem, tedy systémem na editování textů. Někomu (jako například mě) se může zdát šílené zkřížit systém, na kterém píšete dopisy pro finančák s konzolí, na které hrajete Donkey Konga, ale Colecu to přišlo jako zajímavý nápad. Mysleli si totiž, že přes den budou na tomto systému hrát hry děti a večer na něm budou rodiče odvádět produktivní práci. Nekritizujme příliš, byl rok 1983 a v něm panovaly různé šílené představy o herní budoucnosti.

Lekce z dějin konzolí: ty nejúspěšnější  i nejšílenější
i Zdroj: PCTuning.cz

Systém Coleco ADAM (zdroj: )

Co dělá Adama tak unikátním, je jeho design. I když vychází z Colecovision, vzhledově se mu vůbec nepodobá, připomíná spíše „divné pécéčko s kazetovou mechanikou místo diskety“. Většina designových rozhodnutí, která tvůrci Adama udělali, je opravdu originální. Tak za prvé, to, co vypadá jako pásková mechanika, sice používá něco, co vypadá jako kazety, ale nejsou to kazety. Mechanika je softwarově řízená vysokorychlostní pásková mechanika, která vyžaduje speciální pásky. Její konstrukce se bohužel úplně nepovedla a pokud necháte pásku v mechanice při vypínání a nebo zapínání stroje, může dojít k jejímu vymazání.

Komplikovaný ovladač konzole s řadou tlačítek lze přidokovat ke klávesnici a tím se změní na numerickou klávesnici, bohužel membránovou a tedy nevelmi kvalitní. Úplně největším špekem je ale tiskárna: Ta byla součástí dodávky Adama a to z toho důvodu, že jako jediná obsahuje trafo. Pokud chcete s Adamem cokoliv dělat – a tím myslím cokoliv, tedy i jenom hrát hry, musíte tiskárnu zapnout. Jen si to zopakujme ještě jednou: „Pokud chcete hrát konzolové hry, zapněte si tiskárnu, ale před tím vyjměte pásku z mechaniky, i když ji nebudete používat.“

Nepřipadá vám to jako z Alenky v říši divů? Mně ano, tuhle konzoli rozhodně navrhoval Šílený kloboučník!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama