Lynx Tripple Titan — extrémní výkon za extrémní cenu | Kapitola 5
Seznam kapitol
Dnes testovaná počítačová sestava rozhodně nebude pro každého. Na její pořízení byste totiž potřebovali půlroční průměrný plat. Za tuto cenu však dostanete trojici grafických karet GeForce GTX Titan, šestijádrový procesor Intel Core i7 Extreme, 32 GB RAM či 4TB pevný disk v kombinaci s 240GB SSD. Je Lynx Tripple Titan počítačem snů?
Testovací sestava
Metodika testování
Měření probíhalo v rozlišení 2560 × 1600 px na nejvyšší detaily se zapnutým vyhlazováním hran (viz screeny s nastavením). U výsledků měření z každé hry je uveden průběh fps. Pro zájemce jsou následně zveřejněny grafy s podrobnějším rozborem snímkové frekvence. Jde o průběh latencí při vykreslování jednotlivých snímků, percentilu a celkové analýzy. Té je dle mého názoru vhodné věnovat největší pozornost. K hodnotě průměrné latence je totiž připočten vliv výrazně se měnících latencí mezi jednotlivými snímky. Celkový součet latencí (result score, převrácená hodnota fps) vyjadřuje to, jak plynule bude hra ve skutečnosti uživateli připadat.
Výkon jsem vždy měřil programem Fraps se zapnutým měřením frametimes. Naměřené průběhy jsem analyzoval v programu FrapsCut verze 1.0.4.1, ve kterém jsou vytvořeny všechny grafy v článku. Jde o vlastní software uživatele webwalker z PCTuning fóra, kterému tímto za poskytnutí programu velmi děkuji.
Testovací hry
Alan Wake — Hru testuji hraním začátku první mise, kdy jde hlavní hrdina od auta k majáku.
ArmA II: Operation Arrowhead — Výkon v náročném druhém pokračování Army s rozšířením Operation Arrowhead jsem měřil v zabudovaném benchmarku.
ArmA III Alpha — K měření jsem zvolil část mise Infantry pro jednoho hráče, ve které začínáte se svým týmem v borovicovém lese a v první části mise osvobozujete nedalekou vesnici. Testovací scéna s přestřelkou byla přibližně minutu dlouhá a výkon v ní jsem měřil pomocí programu Fraps.
Assassin's Creed III — . K měření jsem vybral přístav v Bostonu poté, co do něj připlujete lodí. Výkon jsem pomocí programu Fraps měřil při přibližně minutové procházce po přístavu.
Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.
Borderlands 2 — K testování jsem vybral jednu z počátečních zimních lokací hry, kdy jsem bojoval na hřbitově proti několika příšerám. Ty po hráči hází kusy ledu, které se tříští a kutálí se.
Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.
F1 2012 — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem ovládaná formule jede jen okruh hlavního závodu.
Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím.
Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle.
Mafia II — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku.
Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.
Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark.
SimCity — Výkon jsem měřil při průletu nad menším městem s kamerou jen nízko nad zemí.
Sleeping Dogs — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon v několika různých typech prostředí při měnícím se počasí i denní době. Dle mých zkušeností se hrou je tento benchmark poměrně přesný a jeho výsledky odpovídají reálnému hraní.
Tomb Raider — Tomb Raider má jako jedna z mála nových her vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.