Microsoft a hardware: Proč nemůžeme mít ty hezké věci?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Microsoft a hardware: Proč nemůžeme mít ty hezké věci?

Microsoft a hardware: Proč nemůžeme mít ty hezké věci? | Kapitola 4

Michal Rybka

Michal Rybka

16. 10. 2015 15:00 16

Seznam kapitol

1. Hardware má každý rád 2. Když se konstruktéři baví... a zákazníci ne 3. Superstůl, co zůstal jen na papíře 4. Xbox One... year later? 5. Developers, developers, developers... 6. Tak co, kdy se dočkáme?

Šestého října Microsoft představil Surface Book, opravdu impozantně vypadající hybrid mezi tabletem a notebookem, který lze úplně překlopit. Je to parádní kousek, nad kterým slintám a moc, moc bych ho chtěl vyzkoušet. Jenomže mám pocit, že to je další z předváděček věcí, které si nakonec u nás stejně nekoupíme.

Reklama

U „skleněného domu“ chápu, že si ještě nějaký čas počkáme, ale inteligentní stolek by se hodil už před pár lety. Microsoft se přitom konceptu ubiquitous computing (pervasive computing, „všudypřímnost“ výpočetní techniky) nevzdal. V roce 2011 byla představena druhá iterace stolku, ale stále panuje ticho. Teorií, proč stále nemáme chytrostolek, jsem četl několik. Jedna říká, že koncept velkých dotykových zařízení byl utlumen nástupem tabletů. Další říká, že Surface Table byl vždy jenom demonstrátorem, který měl jenom ukázat možnosti technologie.

A taky tu máme tvrzení, že – mimo problému s vysokou cenou – se prostě neobjevilo dost aplikací, které by ukázaly skutečný potenciál chytrostolku. Jde o to, že aplikace pro takové zařízení se významně liší od klasických aplikací pro Windows. V současnosti prý podobnými problémy trpí HP Sprout, který byl k vidění už před půl rokem, u nás se koupit nedá a rovněž je jeho rozšíření omezené, takže omezený je i počet aplikací. Zdá se, že opět platí pravidlo, že aby byla platforma úspěšná, musí pro ni vzniknout kritické množství přelomových („killer“) aplikací.

HP Sprout patří do druhé kategorie „nedostupných“ zařízení – tedy do kategorie strojů, které se sice vyrábějí a prodávají, ale ne u nás. A nejen že se v zahraničí prodávají, ale HP ho na svém eshopu dokonce už zlevnil z 1899 USD na 1599 USD, jenom u nás stále není. Přitom jde o přelomový stroj využívající kamerovou technologii Intel RealSense asi nejsmysluplnějším způsobem, který jsem zatím viděl.

Podobných zařízení, která jsou opravdu zajímavá, ve světě se prodávají, ale u nás si je nemůžeme koupit, je přitom celá řada. Apple Watch? Nemáme. Dělají to všichni výrobci, u Microsoftu jsme si například vůbec nemohli koupit první generace tabletu Surface a jak se tak dívám, stále na tom nejsme zrovna dobře. Zajímavé, ve světě se Microsoft mohl přetrhnout o to, aby bojoval s Applem na poli tabletů, ale v tradiční baště PC svůj PC kompatibilní tablet vůbec neuvedl, ačkoliv o něj byl zájem. 

I v případě, že se k nám zajímavý produkt dostane, s tím výrobci nespěchají. Apple běžně uvádí na náš trh produkty s několikaměsíčním zpožděním, ale Microsoft je na tom mnohem hůř. Tak například dlouho očekávaný Xbox One na našem trhu nabral rok zpoždění, což nesmírně nahrálo do karet Sony a jejich PS4. Proč to Microsoft dělá? Celý rok se tvářil, že nejlepšejší konzole v celém vesmíru je (na českém trhu) Xbox 360, což byla pro pracovníky místního zastoupení asi ta nejsmutnější marketingová aktivita v dějinách. A nešlo o několikaměsíční zpoždění, ale o rok. Celý rok!

Microsoft vyklidil trh Sony na tak dlouho a takovým způsobem, že je u nás jen těžko pochopitelný vtip ze South Parku s jejich „Console Wars“. U nás žádné nebyly, ten, kdo chtěl moderní konzoli, si šel prostě koupit tu jednu jedinou, co byla na trhu. Jaký bonus z toho, proboha, Microsoft mohl mít? Kdo nepřijde na zápasiště včas, prohrává kontumačně! A přesně takhle to vnímali fanoušci Xboxu, kteří si připadali, volně řečeno, jako hození přes palubu. Jako by na nich Microsoftu vůbec nezáleželo. Jejich komentáře v diskusích byly ostré a nesmlouvavé, místní „pokřtění“ ve světě rok prodávané konzole považovali za ohavnou frašku.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama