Mikýřova cesta do hlubin influencerovy duše | Kapitola 6
Seznam kapitol
Mikýř je známý enfant terrible českého YouTube. Věnuje se primárně vysmívání se podvodníkům a vyhrávání Survivora, ale v poslední době se pustil i do influencerů. Tedy přesněji řečeno do těch influencerů, kteří se prý zaprodávají čínské propagandě.
Otázkou naopak je, jestli to, že si Mikýř a jeho parta utahuje z někoho, kdo vlastně nedělá nic nelegálního, není samo o sobě problém. Jedna věc je, když bez vědomí a souhlasu tajně natáčíte například politika při korupci – tam jde o takzvaný veřejný zájem. Věc úplně jiná je, když bez vědomí a souhlasu použijete záběry někoho, komu se v zásadě jenom vysmíváte – a obhajoba veřejným zájmem je v takovém případě opravdu velice pochybná. Tohle budou zřejmě v dohledné době řešit právníci – a vůbec bych se nedivil, kdyby to dotčení influenceři vyhráli.
Mikýř a jeho parta se možná nechali strhnout současnou státní propagandou, která díky takzvané „strategické komunikaci“ a jejímu koordinátorovi plukovníku Foltýnovi překročila jemnou hranici mezi komunikací a válečnou propagandou a vytvořila dojem, že lov na kohokoliv na „nesprávné straně“ je nyní povolen a je zcela v pořádku. Nesouhlasím – už jenom proto, že s Čínou nejsme v konfliktu a mám velmi vážné pochybnosti, že i kdyby influenceři pro Čínu natočili nějaké opičárny z výletu, by se dopouštěli čehokoliv odsouzeníhodného nebo dokonce nelegálního. Mikýřovi a jeho partě se to nemusí líbit, ale to není důvod je veřejně zesměšňovat.
Největším problémem v konfliktu s Čínou totiž není Čína – tím jsme my sami. To my sami jsme se rozhodli ve jménu pokroku zardousit celá evropská průmyslová odvětví a postavit se tak do nezáviděníhodné pozice, kdy se tváříme, že jsme velcí a mocní, ale spíš už jenom dojíždíme na bonusy z minulosti.
Je to strašně vidět hlavně na tom, jak si hrajeme na Green Deal, ale reálně nepodporujeme vývoj a výrobu technologií, které jsou pro tuhle věc třeba. Pokud chcete pochopit, v jakém jsme maléru, tak se podívejte na výzkum a vývoj v oblasti baterií. Zjistěte si, kdo drží výrobu a produkci vzácných kovů, kdo vyvíjí alternativy k nim a kdo například umí produkovat grafen v průmyslovém měřítku.
Vyvíjet a vyrábět tyhle věci je náročné a složité. Deklamovat silná slova do mikrofonů nebo se vysmívat influencerům, že nedokážou od pohledu rozeznat Vietnamce od Číňana, je naopak levné, velice, velice levné.