Nejlepší střílečky všech dob – 1. díl (období 1991–2001)
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Nejlepší střílečky všech dob – 1. díl (období 1991–2001)

Nejlepší střílečky všech dob – 1. díl (období 1991–2001) | Kapitola 4

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

19. 2. 2015 07:00 53

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Duke Nukem, Wolfenstein 3. Doom (+Heretic, Hexen), Star Wars 4. Strife, Quake 5. Blood, Grand Theft Auto 6. Turok, Unreal
7. Tom Clancy´s Rainbow Six, Half-Life 8. Aliens Versus Predator, Counter-Strike 9. Hidden & Dangerous, Medal of Honor 10. No One Lives Forever, Serious Sam 11. Operation Flashpoint a další...

Dnes si připomeneme ty nejlepší střílečky pro PC Pamětníci si určitě rádi zavzpomínají na hry svého mládí a mladší ročníky si mohou udělat lepší představu o tom, jak se hrávalo v časech, kdy k uzdravení nestačilo přikrčit se na pár sekund za rohem, zato se však dalo sprintovat s arzenálem, na který by bylo třeba menší dodávky.

Reklama

Strife

  • hry v sérii: Strife
  • datum vydání prvního dílu: 31. května 1996
  • nejpovedenější hra v sérii: Strife

Nejlepší střílečky všech dob – 1. díl (období 1991–2001)
i Zdroj: PCTuning.cz

Na enginu Dooma vystavěná FPS hra Strife byla vedle System Shocku, Ultimy Underworld: The Stygian Abyss a Pathways into Darkness jednou z prvních stříleček, které přišly s propracovaným RPG systémem. To že se také perfektně hrála a moc dobře vypadala, asi není třeba dodávat. Strife je černým koněm naší redakce.

Quake

  • hry v sérii: Quake, Quake II, Quake III Arena, Quake 4, Enemy Territory: Quake Wars, Quake Live
  • datum vydání prvního dílu: 22. červen 1996
  • nejpovedenější hra v sérii: Quake II

Nejlepší střílečky všech dob – 1. díl (období 1991–2001)
i Zdroj: PCTuning.cz

Quake překonal všechny technické standardy své doby. Hra byla kompletně ve 3D (včetně monster či předmětů, které byly třeba v Doomu ještě řešené přes sprity). Přímo kouzelně vypadala také díky neotřelému mixu středověkého prostředí a futuristických zbraní. Jediným jejím nedostatkem v tomto směru bylo splývavé hnědé prostředí, to však vyvažoval perfektní level design a přímo uspokojivá mechanika střílení.

Quake II umocnila všechny přednosti prvního dílu. Rozdíl mezi nimi byl hlavně co do grafického provedení naprosto omračující a to vydání těchto dvou her od sebe dělilo pouhých 18 měsíců. Ani ostatní prvky však nezůstaly pozadu. Nové příběhové mise byly rozmanitější, zbraně vyváženější a hra konečně přišla s mutliplayerem, který nebyl jenom jejím přívěškem, ale samostatně fungujícím celkem. A díky tomu měla série velmi dobře nakročeno ke Quake III: Arena.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama