Oculus Rift S: Do virtuální reality snadno a levněji
Článek Oculus Rift S: Do virtuální reality snadno a levněji

Oculus Rift S: Do virtuální reality snadno a levněji

Jan Schrenk

Jan Schrenk

21. 8. 2019 03:00 18

Seznam kapitol

1. Praotec Oculus Rift CV1 2. Ovladače a senzory aneb 6DOF zcela jinak 3. Mřížka, SDE, neboli Screen Door Effect 4. Skáčeme, jezdíme, létáme 5. Nevýhody a další detaily 6. Závěrečné zhodnocení a konkurence

První generace prostředků umožňujících přístup k virtuální realitě širokému publiku se pozvolna odebírá do důchodu a o své místo na výsluní se pere generace druhá. Jak se zadařilo týmu „otců zakladatelů“ z Oculusu s jejich novými brýlemi za čtrnáct tisíc? Přichází vám na mysl, zda ten nesmysl má konečně smysl?

Reklama
Reklama

Nevýhody a další detaily

Rozlišení by mohlo být vyšší, FOV by mohlo být vyšší, hmotnost by mohla být nižší… bla bla bla. O tom už jsme si říkali. Ale co tady máme dál? Tak předně je to samotná kvalita zobrazení. Obraz mě sice vyloženě neurazil, ale dané LCD je s AMOLED displeji prostě nesrovnatelné. Barevná hloubka je omezená a byť mě to v zásadě neuráželo, tak interpretace barev od takového Vive Pro mi přišla sympatičtější.

Oculus Rift S: Do virtuální reality snadno a levněji

Oculus Rift S: Do virtuální reality snadno a levněji

Obnovovací frekvence činí „pouze“ 80 Hz, kterých ale stejně s dnešním HW stabilně nedosáhnete nijak snadno. Konkurence nabízí ale spíše 90 Hz. Takže tento parametr v mých očích zůstává spíše detailem.

U brýlí nelze měnit vzdálenost čoček v horizontální rovině, což třeba takový Valve Index umět bude. Při mé vzdálenosti očí cca 65 mm jsem sice problém nepociťoval, ale princezna Bosana z Třech veteránů by problém mít mohla.

Větrání uvnitř brýlí je hrozné. Nebo spíš není žádné. V žádných jiných jsem nevnímal, že se mi snad potí i oči. Tohle mi přijde jako velká škoda a jako problém, který přece musel být nějak rozumněji řešený než zcela neřešený. Na druhou stranu otevřeně dodávám, že jsem si na pot zvykl a po chvíli ho už nevnímal vůbec nijak. Po nasazení brýlí jsem měl jistý problém se zamlžením. Ten byl o něco menší než u Pimaxu a větší než u HTC. Velký problém ale nepředstavovalo a po pár desítkách sekund zpravidla zmizelo. Co je naopak hodně fajn a upocené tváři to pomáhá, je utahovací „šroub“ na zadní straně brýlí. Tohle řešení je nejen jednoduché a pohodlné na ovládání, ale hlavně skvěle funkční. Brýle jsem si s jeho pomocí vždy dotahoval poměrně silně, přesto jsem necítil nějaké otlaky, nebo odkrvení tváře. Do brýlí také nepronikalo žádné „parazitní světlo“ a to ani při použití za jasného dne – to je zřejmě důsledek perfektního dosednutí na mou konfekční tvář.

Při potřebě rychlého rozhlížení přeci jen pocítíte i při silném utažení setrvačnost celého setu. Takže když kroutíte hlavou vlevo a vpravo a hledáte, kde na vás ten Mercedes/démon/Spitfire hodlá vybafnout, tak brýle nesedí úplně pevně.

Oculus Rift S: Do virtuální reality snadno a levněji

Brýle sice v sobě mají integrovaný mikrofon i malé reproduktory, ale ty se příliš vážně brát nedají. Můžete je ale snadno doplnil o vlastní sluchátka jakéhokoliv střihu, nebo používat i stolní reproduktory. Mně tato kapitulace na sluchátka přijde lepší než se pokoušet o rádoby integraci nějakých low costů.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning