Otázka složitosti: Kam zmizely komplikované hry?
Článek Otázka složitosti: Kam zmizely komplikované hry?

Otázka složitosti: Kam zmizely komplikované hry?

Michal Rybka

Michal Rybka

25. 7. 2021 10:09 14

Seznam kapitol

1. Nekonečné hraní 2. Méně pravidel, více zábavy 3. Klasika 4. Inženýrem v divném světě 5. Začátečníkům nepřístupno

V minulosti jsme měli hry velmi různorodé úrovně komplexity. Dnes se zdá, že dominují braindead mobilní hry anebo jednoduché střílečky. Je to ale skutečně tak?

Reklama
Reklama

Nárůst složitosti se objevuje u spousty her – a s tím, jak jejich možnosti rostou, se stávají lepšími pro ostřílené hráče, ale stále více nepřístupnými pro začátečníky. Je z toho nějaká cesta ven? Postupné přidávání mechanismů, tutorialy? Otočení časové logiky? TF2 má obtížnost postavenou jakoby naopak: V samotných počátcích je vše drahé a je velmi snadné udělat velkou chybu. Nechat začátečníky dělat chyby ve hře, která vám dovolí podělat téměř cokoliv – a ta chyba může být fatální, je strašně kruté, je to takové hození do hloubky – a ne každý začátečník to rozdýchá.

A to je škoda. Většina veteránů začínala na strategiích, které nebyly tak šíleně komplikované – a například úplně ignorovaly fyziku dopravy, protože to je samostatná dimenze problému. Když na to jdete postupně, bude vás to bavit. 

Ale pokud to bude vypadat takhle... ty hry můžou být krásné a mít nekonečně mnoho možností, ale pro normální hráče budou prostě nestravitelné. Hry jako TF2 vyžadují tutorialy: A podle toho, jak jsou málo sledované, soudím, že právě tady je zakopaný pes. Stejně, jako já mám problém s příliš rychlou a chaotickou akcí, bude mít většina lidí problém s hrami, které jsou složitější než kdejaký profesionální program pro práci. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning