Přetaktování Skylake pomocí BCLK - Core i5-6400 na 4,6 GHz! | Kapitola 6
Seznam kapitol
Základní myšlenka přetaktování – získat zdarma vyšší výkon i u levnějších procesorů – se v roce 2016 vrací s možností taktovat i zamčené procesory Skylake. S využitím experimentálních BIOSů je to možné, a s naším procesorem jsme dosáhli až o polovinu vyššího výkonu ve všech aplikacích. Tohle se vyplatí!
Testovací sestava
Taktování procesoru Core i5-6400 jsem provedl desce na Asus Maximus VIII Gene. Coby zdroj posloužil Antec HCP-1200W a dále byl v sestavě pevný disk WD a paměti od Crucial (DDR4-2400 MHz). K měření her jsem použil grafickou kartu GeForce GTX 980 v provedení Matrix a s přetaktováním. Podívejte se na obrázek hlavní sestavy.
Naše kompletní portfolio aplikací je následující: 7-zip, Aida 64, Arena Chess, Blender, Cinebench R10, Cinebench R11.5, Dos Box, DbPoweramp, VirtualDub a Xvid, Euler3D, Excel, Fritz Chess, Mainconcept encoder, PCMark 7, PhysX Fluidmark, Photoshop, Pov-Ray, Stream 64, SunSpider Java, SuperPi, Truecrypt, WinRAR, wPrime, x264 Benchmark, S.T.A.L.K.E.R. Call Of Pripyat, Lost Planet 2, Aliens Vs Predators.
Testovací hry
Her je 20, z nichž mnohé zůstanou v naší nové metodice testování grafik, ta stará už obsahovala dnes už přežité herní tituly. Battlefield Hardline (Ultra, 4x MSAA), Dying Light (High, HBAO+), Dragon Age Inquisition (Ultra), Far Cry 4 (Ultra, MSAA 4x), Assassins Creed Unity (Very High, 4x MSAA), Evolve (Ultra, SMAA TX1), Shadow Of Mordor (Ultra), Ryse Son Of Rome (Max, SSAA), Anno 2070, Battlefield 4 (Ultra, 4x MSAA), Crysis 3 (Max, 8x MSAA), Metro Last Light (Very High, SSAA), TES V Skyrim (Max, MSAA), Thief (Very High, 2x SSAA), Tomb Raider (Max, 4xSSAA), Unigine Heaven (Max, 8xAA), Witcher 3 (Ultra, HBAO+), GTA V (Very High, MSAA x2), Watch Dogs (Ultra, HBAO+), Bioshock Infinite (Ultra, AA).
K testování používáme operační systém Windows 10 Enterprise 64-bit se všemi dostupnými updaty do dnešního dne. I v budoucnu pak budeme systém updatovat. Aplikace se ale budeme snažit držet v současných verzích, vzhledem ke zpětnému porovnání. Patche a nové verze totiž mohou zásadně změnit i výsledky a celé měření by bylo na nic. Pokud vyjde nová verze a zkušebním měřením zjistíme, že pouze opravuje chyby ale výkon je v ní totožný s tou starou, bude updatována. Jinak nikoliv. Životnost této metodiky je ale už u konce, s novými Windows přijdou i nové aplikace a testy. Představíme vám je s novou testovací sestavou už brzy.