Příliš mnoho digitálna? Jak se neutopit v moři obsahu
i Zdroj: PCTuning.cz
Sítě a Internet Článek Příliš mnoho digitálna? Jak se neutopit v moři obsahu

Příliš mnoho digitálna? Jak se neutopit v moři obsahu | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

30. 1. 2022 02:20 4

Seznam kapitol

1. Digitální klonování 2. Jeden den na celý život 3. Ani zadarmo! 4. Kterak chudý autor ke štěstí přišel 5. Srážka digitálna se skutečností

Už nikdo nebude polyhistor. Nikdy nikdo nepřečte všechno, neuvidí všechno. Toneme v datovém oceánu, který je mnohem větší, než si většina lidí dovede představit. Je velký a bude stále větší – a rychlost jeho růstu stále roste. Ve skutečnosti už nezvládneme ani všechnu zábavu!

Reklama

Automatizace primárně míří k tomu, že vám doporučuje obsah sama. To může mít velmi negativní dopady ve chvíli, kdy přestanete rozlišovat mezi reálným a digitálním: Pasivně můžete sledovat digitální obsah, pokud jde o realitu, pasivně to nefunguje. V posledních letech se zmiňuje tak zvaný paradox Tinderu, který místo toho, aby seznamování zjednodušoval, ho ve skutečnosti zúčastněným komplikuje.

Jde o to, že si uživatelé – a hlavně uživatelky – mají tendenci na Tinderu vybírat tak, jako by šlo o jiné zboží, tedy jenom to nejlepší. Partnerské vztahy jsou ale z povahy párovací problém, není to nákup zboží. Snaha vybrat si to nejlepší vede ženy k tomu, že jsou neobyčejně vybíravé: Zatímco muži lajkují a odmítají ženy zhruba v poměru 1:1, ženy lajkují pouze nejlepších 5 % mužské populace a odmítají zbylých 95 %. Aby nastala shoda, typické ženě stačí tři lajky, zatímco typický muž jich musí udělit 50.

Praktickým důsledkem je to, že průměrní muži si připadají neviditelní, zatímco průměrné ženy mají pocit, že si můžou neomezeně vybírat: A těch nejlepších 5 % mužů z Tinderu situaci pochopitelně využívá, protože když si můžou neomezeně vybírat a randit, není důvod se vázat a přestávat randit. Nedávno se objevila kauza „West Elm Caleb“, ve které rovnou tři influencerky objevily, že současně randí s jedním a tím samým zájemcem. A bylo věru veselo!

A to je ten základní problém, když přestanete rozlišovat mezi virtuálním a skutečným: Digitální kopii filmu, hudby či článku může dostat každý, pokud jde o fyzické předměty anebo skutečné lidi, funguje to úplně postaru: Může to mít jenom jeden, pokud se to prodá víckrát, je v tom nějaký fígl.

Digitálna je přehršel, je ho tolik, že se v něm dá snadno utopit. Toho skutečného je málo, ať už jde o věci, o lidi anebo o skutečné vztahy. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama