Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry | Kapitola 4
Seznam kapitol
Quantum Break je první hrou, která nativně využívá API DirectX 12 a kontroverzní UWP. Pro její chod je tedy nutné mít nainstalovaný operační systém Windows 10. Jak se povedla po technické stránce uvidíte v dnešním rozboru. Podíváme se i na jednotlivé položky grafického nastavení, jaké mají vliv na výkon a u jakých se vyplatí snížit kvalitu.
Volumetric Lighting
Nastavení kvality volumetrických světel ovlivňuje nejvíce kvalitu efektu parsků slunce. Mění se rozlišení tohoto efektu, který na Ultra detaily vypadá velice dobře. Vliv na výkon je však výrazný, a tak tento detail bude jeden z prvních, který doporučím snížit při nedostatku výkonu. Rozdíl mezi maximálním nastavením efektu na Ultra a minimum je výrazných 23 fps vs. 36 fps.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Shadow Resolution
Zde se nastavuje rozlišení stínů. Rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením kupodivu není ve vetšině hry moc výrazný a na grafických kartách s méně VRAM stoupne výrazněji výkon. V našem případě na GTX 960 to bylo z 17 fps na 32 fps. Proto i stíny byly v referenčním nastavení sníženy na úroveň High, kdy ve stejné scéně bylo 30 fps. V tomto případě nedostatečná velikost VRAM (2 GB) ještě tolik výkon neovlivnila.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Medium)
Shadow Quality
Nastavení kvality filtrace stínů ovlivní jejich vyhlazenost při detailním pohledu jako je vidět na následující scéně. V tomto případě je naopak vliv na výkon velice nízký – pouze 32 fps vs. 34 fps.
Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí Medium)