Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry | Kapitola 6
Seznam kapitol
Quantum Break je první hrou, která nativně využívá API DirectX 12 a kontroverzní UWP. Pro její chod je tedy nutné mít nainstalovaný operační systém Windows 10. Jak se povedla po technické stránce uvidíte v dnešním rozboru. Podíváme se i na jednotlivé položky grafického nastavení, jaké mají vliv na výkon a u jakých se vyplatí snížit kvalitu.
Effects Quality
Detail nastavuje kvalitu efektů. V tomto případě by se mělo jednat hlavně o efekty časových poruch, které se opravdu mírně zhorší při nastavení na Medium. Vliv na výkon je nízký, takže snížit tento detail vám k vyššímu výkonu nepomůže – 32 fps vs. 33 fps.
Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí Medium)
Global Ilumination
Efekt má ovlivnit kvalitu odražených světel od světlých povrchů. Vliv na obraz je však zanedbatelný ve většině hry, takže efekt klidně snížit na úroveň Low můžete. Problém je ten, že s výkonem se také nic výrazného nestane. Rozdíl je pouze 38 fps vs. 40 fps.
Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí Low)
Anti-Aliasing
Pokud se podíváte na obrázky v plném rozlišení (například ty rozkliknutelné v kapitole maximální vs. minimální detaily), všimnete si, že hra působí velice rozmazaně. To by na první pohled mohlo indikovat použití nějakého mizerného vyhlazování hran pomocí post-procesingu. Toto rozmazání obrazu ale není způsobeno vyhlazováním hran, ale dopočítáváním obrazu z nižšího rozlišení. Ano, hra při nastavení 1920 × 1080 nerenderuje nativně v tomto rozlišení, ale v pouze 2/3 nastaveného rozlišení (v 1920 × 1080 se tedy jedná o rozlišení 1280 × 720).
Vyhlazování hran je ve hře řešeno pomocí MSAA, všimněte si například dokonalejšího prokreslení drátů elektrického vedení. Vliv na výkon je celkem nízký – pouze 26 fps vs. 29 fps.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)