Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
PCTuning Článek

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

Adam Vágner

Adam Vágner

10. 3. 2016 20:00 16

Seznam kapitol

1. Radeon Nitro R9 Fury: Z oranžové do šedé 2. Konstrukce karty, konektory 3. Nitro R9 Fury vs. Tri-X: větší rozdíly, než byste čekali 4. Testovací sestava 5. Aliens vs. Predator Benchmark 6. Battlefield 4 7. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 8. Crysis 3 9. Grid 2 10. Metro: Last Light
11. World of Tanks 9.1 12. Boost v Aliens vs. Predator 13. Boost v Bioshock Infinite 14. Boost v Crysis 15. Teploty 16. Chování ventilátorů 17. Hlučnost 18. Spotřeba, poměr výkon/watt 19. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 20. Závěrečné shrnutí

Jen po pár měsících nahradila výkonnější variantu výborné Tri-X R9 Fury výše taktovaná varianta „Nitro“. Přepracovaný prodloužený plošný spoj, vyšší takty a hlavně nižší cena, kdo by to nebral? A když vám k tomu výrobce ještě slíbí pokročilejší regulaci chladiče? Ale ono to není tak jednoduché, Nitro mě při testech dost překvapilo.

Reklama
Reklama
Karta už klasicky zabírá prostor dvou slotů. Masivní plastový kryt chrání chladič s příčným žebrováním, který shora ofukují tři ventilátory. Ty jsou stejné jako u předchozího modelu. Mají průměr rotoru 8,5 cm (s rámečkem by to tedy odpovídalo 9cm ventilátorům). Mají klasické jednoduché lopatky bez jakýchkoliv spojlerů, plůtků, „wingletů“, zoubků a roztodivných zakřivení. A také mají dvojité kuličkové ložisko pro delší životnost.
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

Kryt je plastový s kovovými prvky šedé barvy, na kterých je vytlačený jednoduchý ornament:

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

Spodní stranu kryje kovový backplate.

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

Chladič je nižší, jeho kryt už nad záslepkou nevyčnívá tolik jako u předchozí modelu (ale to bude líp vidět na další straně, kde jsou obě karty vedle sebe). Zato narostl do šířky, od okraje záslepky nabobtnal o nějaký ten centimetr, dva.

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

Karta je i o chloupek delší než 31 cm, což je v podstatě maximální obvyklá délka u jednočipových karet.

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

Oproti Tri-X R9 Fury je pak delší zhruba o půl centimetru, ten půlcentimetr ale bohužel praskl jen na prodloužený lem krytu.

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

Na záslepce je kombinace konektorů dual-link DVI-D, HDMI a tří DisplayPortů. Oproti referenčnímu PCB tedy přibyl aspoň konektor DVI-D, což je určitě změna k lepšímu.

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

U záslepky je tlačítkový přepínač s modrým podsvícením, který nahradil DIP Switch. S uvedením karet se psalo, že slouží pro přepínání mezi módem UEFI a Legacy a také to, že se u něj liší nastavení limitů pro PowerTune a snad i taktů. To nemůžu potvrdit, ani vyvrátit, v testovací sestavě nabíhala karta jen v režimu, kdy bylo tlačítko vypnuté, ve druhém sestava už při POSTu zamrzala (bez ohledu na nastavení UEFI v BIOSu desky).

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

Pro přídavné napájení slouží dvojice do strany vyvedených a klasicky orientovaných osmipinů. Otáčet je ani nebylo zapotřebí, jsou při okraji karty, kolem konektorů nic nepřekáží a zámky jsou snadno přístupné.

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning