Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
PCTuning Článek

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

Adam Vágner

Adam Vágner

10. 3. 2016 20:00 16

Seznam kapitol

1. Radeon Nitro R9 Fury: Z oranžové do šedé 2. Konstrukce karty, konektory 3. Nitro R9 Fury vs. Tri-X: větší rozdíly, než byste čekali 4. Testovací sestava 5. Aliens vs. Predator Benchmark 6. Battlefield 4 7. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 8. Crysis 3 9. Grid 2 10. Metro: Last Light
11. World of Tanks 9.1 12. Boost v Aliens vs. Predator 13. Boost v Bioshock Infinite 14. Boost v Crysis 15. Teploty 16. Chování ventilátorů 17. Hlučnost 18. Spotřeba, poměr výkon/watt 19. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 20. Závěrečné shrnutí

Jen po pár měsících nahradila výkonnější variantu výborné Tri-X R9 Fury výše taktovaná varianta „Nitro“. Přepracovaný prodloužený plošný spoj, vyšší takty a hlavně nižší cena, kdo by to nebral? A když vám k tomu výrobce ještě slíbí pokročilejší regulaci chladiče? Ale ono to není tak jednoduché, Nitro mě při testech dost překvapilo.

Reklama
Reklama

Crysis 3

I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.

Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.

Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).

Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.

A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.

Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.

Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×

Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...
Sapphire Nitro R9 Fury v testu: Levnější, výhodnější, ale...

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning