Shattered Horizon — náročná vesmírná fps | Kapitola 2
Seznam kapitol
Už jste slyšeli o vesmírné multiplayerové střílečce Shattered Horzion? Pokud ne, o benchmarcích 3DMark od Futuremark jste slyšeli určitě. A právě Futuremark před časem oznámil, že se nadále nebude věnovat pouze vývoji benchmarků, ale zkusí na svých enginech založit hru, která před pár dny konečně vyšla.
Oficiální požadavky hry
Minimální požadavky
— Procesor: Intel Core 2 Duo E6600 / AMD Athlon X2 5600+
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: NVIDIA GeForce 8800 GT / ATI Radeon HD 3870
— OS: Windows Vista / 7
Doporučené požadavky
— Procesor: Intel Core 2 Quad Q6600 / AMD Phenom II X4 940
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 260 / ATI Radeon HD 4870
Papírové nároky Shattered Horzion jsou jedním slovem krvavé. Ostatně pokud jste někdy na svém počítači zkoušeli 3DMark Vantage při nastavení Extreme, nejspíš už tušíte, co čekat. Jako minimální grafickou kartu proto Futuremark doporučuje alespoň GeForce 8800 GT či Radeon HD 3870, pokud si Shattered Horizon chcete užít, potřebujete alespoň GeForce GTX 260 či Radeon HD 4870. Podobně krvavé jsou na papíře i nároky na výkon procesoru a stejně tak nezapomeňte, že hra je pouze DirectX 10 a pod Windows XP ji tedy vůbec nespustíte!
Testovací sestava
Procesor | Intel Core i7 @ 3,61 GHz |
Základní deska | Asus P6T DeLuxe |
RAM | Kingston 3× 2 GB DDR2, 1700 MHz |
Grafická karta | NVIDIA GeForce 9600 GT NVIDIA GeForce GTS 250 NVIDIA GeForce GTX 260 (192 SP) NVIDIA GeForce GTX 280 NVIDIA GeForce GTX 295 ATI Radeon HD 4670 ATI Radeon HD 4850 ATI Radeon HD 4870 ATI Radeon HD 4890 ATI Radeon HD 5870 |
Ovladače | GeForce 195.39 BETA ATI Catalyst 9.10 |
Pevný disk — systémový | Western Digital VelociRaptor |
Pevný disk — data | Western Digital WD3200AAKS |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Operační systém | Windows 7 Ultimate 64bit |
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,61 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Asus P6T DeLuxe. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.
K testovaní jsem dále použil sadu osmi grafických karet zahrnující modely od Radeonu HD 4670 až po GeForce GTX 295. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 195.39 Beta, pro ATI Radeony pak Catalyst 9.10 WHQL. GeForce drivery jsem použil v nejnovější betaverzi z důvodu rozšířené podpory Shattered Horizon (například SLI), ATI Catalyst jsem pak použil v nejnovější WHQL verzi.
Metodika testování
Hra nemá vestavěný benchmark, testoval jsem proto hraním hry. Protože je Shattered Horzion výhradně multiplayerovou záležitostí a nemá žádný singleplayer, zvolil jsem k testovaní mapu vesmírné stanice ISS, kdy jsem programem FRAPS měřil jeden průlet celou mapou.
Nastavení hry
Ačkoliv je Shattered Horizon výhradně záležitostí PC, má hra jen několik nastavení grafiky. Všechna jsem měl samozřejmě nastavené na maximu a testoval jsem v klasických rozlišeních 1280 × 1024 px, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 jak s, tak bez vyhlazování hran. To lze zapnout přímo v menu a dobře funguje u karet ATI Radeon i NVIDIA GeForce.