Shattered Horizon — náročná vesmírná fps | Kapitola 5
Seznam kapitol
Už jste slyšeli o vesmírné multiplayerové střílečce Shattered Horzion? Pokud ne, o benchmarcích 3DMark od Futuremark jste slyšeli určitě. A právě Futuremark před časem oznámil, že se nadále nebude věnovat pouze vývoji benchmarků, ale zkusí na svých enginech založit hru, která před pár dny konečně vyšla.
Zatímco nároky na výkon grafické karty jsou doslova smrtící, ty na výkon procesoru zase tak otřesné nejsou, hru zkrátka za téměř všech okolností brzdí i ty nejvýkonnější grafické čipy, v menší míře je škálování vidět v nejnižším rozlišení 1280 × 1024 px.
Kompatibilita s NVIDIA 3D Vision
Počínaje dnešním testem bych se rád krátce věnoval také kompatibilitě her s 3D Vision od NVIDIE, což zkouším na testovací sestavě s kartou NVIDIA GeForce GTX 295 a zatím jediném dostupném setu s brýlemi a 3D 22" LCD panelem od Samsungu. U první hry Shattered Horizon však musím hodnotit zatím negativně s nadějemi do budoucna. Ačkoliv se sama NVIDIA na hře podílela a při spuštení je vidět logo NVIDIA, pro Shattered Horizon zatím není dostupný profil a ve hře se proto při 3D vyskytují chyby. Sem patří například rozdvojení zbraně do levého i pravého spodního rohu, problematické stíny a obrovský pokles frameratu (u GeForce GTX 295 při max. nastavení v 1680 × 1050 px až na 15 fps). Dle vyjádření zástupce společnosti se na profilu usilovně pracuje a měl by být hotov během několika dní. A rozhodně bude o co stát, protože už v současné době působí průlety mezi meteority ve 3D doslova fantasticky, avšak přes zmiňované problémy je hra zatím nehratelná.