PCTuning Článek

Shattered Horizon — náročná vesmírná fps

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
25. 11. 2009 03:00 21 Sdílej:

Seznam kapitol

1. 3DMark Vantage engine v praxi 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF
5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision 6. Vliv nastavení na hru I 7. Závěr

Už jste slyšeli o vesmírné multiplayerové střílečce Shattered Horzion? Pokud ne, o benchmarcích 3DMark od Futuremark jste slyšeli určitě. A právě Futuremark před časem oznámil, že se nadále nebude věnovat pouze vývoji benchmarků, ale zkusí na svých enginech založit hru, která před pár dny konečně vyšla.

Reklama
Reklama

Pokud vám Shattered Horzion nepojede dostatečně plynule, a že je nás většina, budete muset sáhnout po snížení detailů. Těch je zoufale málo i přesto, že hra byla vyvíjena jen pro PC. Mají tedy detaily vůbec nějaký vliv na výkon? Osobně jsem to vyzkoušel na ATI Radeonu HD 4870 v rozlišení 1680 × 1050 px s 4× AA.

Shadows and Shaders

 Shadows and Shaders Definiton/Speed
Shadows and Shaders Definiton/Speed

Už předem vás mohu uklidnit, že naštěstí mají a to velký. Hned první nastavení Shadows and Shaders sice ze stínů udělá cosi flekatého a rozmazaného, nicméně počet fps vyletěl u Radeonu HD 4870 o 15 snímků výše.

Texture Resolution

 Texture Resolution Definiton/Speed
Texture Resolution Definiton/Speed

Dalším nastavením je Texture Resolution, které mění detailnost textur. Rozdíly nejsou nijak extrémní, nicméně i přesto se průměrný počet snímků za sekundu zvednul o deset.

Ambient Occlusion

 Ambient Occlusion On/Off
Ambient Occlusion On/Off

Nastavení Ambient Occlusion nechybí ani v Shattered Horizon. Rozdíly v grafice nejsou mezi zapnutým a vypnutým AO velké, ovšem fps poskočily o sedm snímků směrem vzhůru.

Post Processing

 Post Processing Ultra/Low
Post Processing Ultra/Low

Posledním nastavením je Post Processing neboli dodatečné technologie zlepšení kvality obrazu jako je zostření, zmenšení šumu a podobně. Rozdílů jsem si nevšiml (ty na screenech jsou dané malým posunutím obrazu) a také framerate se pohnul jen minimálně, pouze o tři fps.

Maximální x minimální nastavení

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

Největší rozdíly v grafice hry dělají stíny a kvalita textur, čehož si všimnete zejména u okolo létajících kamenů, které jsou při nejnižším nastavení doslova nechutné. Na druhou stranu má snížení detailů na minimum velmi pozitivní vliv na výkon, u první dvojice screenů byl rozdíl s Radeonem HD 4850 21/60 fps, u druhé dvojice pak framerate vyletěl z 19 na 57 snímků za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning