Shattered Horizon — náročná vesmírná fps
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Shattered Horizon — náročná vesmírná fps

Shattered Horizon — náročná vesmírná fps | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

25. 11. 2009 03:00 21

Seznam kapitol

1. 3DMark Vantage engine v praxi 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF
5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision 6. Vliv nastavení na hru I 7. Závěr

Už jste slyšeli o vesmírné multiplayerové střílečce Shattered Horzion? Pokud ne, o benchmarcích 3DMark od Futuremark jste slyšeli určitě. A právě Futuremark před časem oznámil, že se nadále nebude věnovat pouze vývoji benchmarků, ale zkusí na svých enginech založit hru, která před pár dny konečně vyšla.

Reklama
Shattered Horizon — náročná vesmírná fps
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud vám Shattered Horzion nepojede dostatečně plynule, a že je nás většina, budete muset sáhnout po snížení detailů. Těch je zoufale málo i přesto, že hra byla vyvíjena jen pro PC. Mají tedy detaily vůbec nějaký vliv na výkon? Osobně jsem to vyzkoušel na ATI Radeonu HD 4870 v rozlišení 1680 × 1050 px s 4× AA.

Shadows and Shaders

 Shadows and Shaders Definiton/Speed
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadows and Shaders Definiton/Speed

Už předem vás mohu uklidnit, že naštěstí mají a to velký. Hned první nastavení Shadows and Shaders sice ze stínů udělá cosi flekatého a rozmazaného, nicméně počet fps vyletěl u Radeonu HD 4870 o 15 snímků výše.

Texture Resolution

 Texture Resolution Definiton/Speed
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture Resolution Definiton/Speed

Dalším nastavením je Texture Resolution, které mění detailnost textur. Rozdíly nejsou nijak extrémní, nicméně i přesto se průměrný počet snímků za sekundu zvednul o deset.

Ambient Occlusion

 Ambient Occlusion On/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Ambient Occlusion On/Off

Nastavení Ambient Occlusion nechybí ani v Shattered Horizon. Rozdíly v grafice nejsou mezi zapnutým a vypnutým AO velké, ovšem fps poskočily o sedm snímků směrem vzhůru.

Post Processing

 Post Processing Ultra/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Post Processing Ultra/Low

Posledním nastavením je Post Processing neboli dodatečné technologie zlepšení kvality obrazu jako je zostření, zmenšení šumu a podobně. Rozdílů jsem si nevšiml (ty na screenech jsou dané malým posunutím obrazu) a také framerate se pohnul jen minimálně, pouze o tři fps.

Maximální x minimální nastavení

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

Největší rozdíly v grafice hry dělají stíny a kvalita textur, čehož si všimnete zejména u okolo létajících kamenů, které jsou při nejnižším nastavení doslova nechutné. Na druhou stranu má snížení detailů na minimum velmi pozitivní vliv na výkon, u první dvojice screenů byl rozdíl s Radeonem HD 4850 21/60 fps, u druhé dvojice pak framerate vyletěl z 19 na 57 snímků za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama