Star Wars: Battlefront – řež v kulisách z Hvězdných válek
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Star Wars: Battlefront – řež v kulisách z Hvězdných válek

Star Wars: Battlefront – řež v kulisách z Hvězdných válek | Kapitola 6

Pavel Dobrovský

Pavel Dobrovský

1. 12. 2015 03:00 17

Seznam kapitol

1. Star Wars versus počítače 2. Zab a buď zabit 3. Miř na hlavu 4. Kartografův ráj
5. Já mám stíhačku náram-, náramnou 6. Grafika, zvuk, ovládání 7. Verdikt

Hvězdné války se po několika dekádách staly mezigeneračním fenoménem, který pravidelně přiživují filmy a videohry. Několik týdnů před premiérou nového filmu vychází multiplayerová Star Wars: Battlefront. V roli imperiálního nebo rebelského vojáka bráníte v několika režimech zájmy své strany proti nepřátelským hráčům.

Reklama

Takhle to má vypadat

Autoři z DICE mají k dispozici engine Frostbite 3, který pohání Battlefield: Hardline, Dragon Age: Inquistion, Need for Speed, ale také Plants vs. Zombies: Garden Warfare. Jak je patrné, jde o univerzální nástroj, který v případě Battlefront září na všechny strany. Samotná grafika se vykresluje v uspokojivých detailech i na nízkém nastavení a při vysokém kolísají FPS jen mírně, a to i na pomalejších strojích. Jak se tohle mohlo podařit, zejména při srovnání s nedávno vydaným Fallout 4, zůstává záhadou. Sníh na Hothu se třpytí, prales na Endoru dýchá životem a láva na planetě Sullust sálá hrkem i skrz monitor. Skvěle tak funguje přirozené maskování vojáků (stormtroopeři jsou nenápadnější na sněhu, rebelové v khaki uniformách na Endoru). Při tom všem se hráči i ve velkých skupinách hýbou svižně. Zde je trochu vidět kompromis, protože všichni vypadají prakticky stejně (hlavy je možné měnit, ale dělá to málokdo). Nejde jen o ty, kteří jsou kolem vás, ale i vykreslovací vzdálenost netrpí výrazným škálováním a engine krom toho všeho vykresluje svižně i epické bitvy na nebi. Zkrátka: Slast.

Star Wars: Battlefront – řež v kulisách z Hvězdných válek
i Zdroj: PCTuning.cz

Takhle to má zvučet

Jednou z výhod Frostbite je propojení grafiky s robustním audio enginem, který v Battlefrontu hraje stejně důležitou roli jako grafika. Nejde jen o směrovost zvuků vzhledem k pozici hráče, ale hlavně o jejich zabarvení podle prostředí. Podle zvuku poznáte i na dálku, v jakém akustickém prostoru se střílí z blasterů anebo, po čem právě dupe AT-ST. Přidejte k tomu fakt, že zvuky zní jako ve filmu – protože si je zvukaři vzali z archivu Lucasfilmu a ty, které nebyly k dispozici, pečlivě vymodelovali podle těch existujících (například natáčeli vítr foukající přes ocelové dráty na Islandu – zvukařina je radost). Přitom objevovali zajímavé věci. Věděli jste třeba, že zvuk prolétající TIE je smíchán ze zpomaleného sloního troubení a zvuku auta jedoucího po mokré silnici? Teď už na to nikdy nezapomenete a pokaždé, když kolem vás v Battlefront proletí TIE, uslyšíte slona. Sorry. Znalci budou jistě potěšeni, že uslyší i legendární Wilhelm scream. Do toho započítejte kvalitní dabing povelů a informací a variace na hudbu Johna Williamse a jste tam – ve válce. Musím přiznat, že tak dokonale detailní a prostorovou zvukovou krajinu jsem ve hře dlouho neslyšel. Na poměry videoher se dá zvuk i solidně konfigurovat podle typu reproduktorů a jejich směrování.

Myš a klávesnice? Myš a klávesnice!

Zbývá nám evergreenová otázka: S myší a klávesnicí nebo na gamepadu? Battlefront jsem hrál na první konfiguraci, kterou jsem nechával v defaultním nastavení. To znamená, že všechny důležité akce jsou namapovány na WASD, skrčení na X a pro speciálky jsou první tři tlačítka čísel. Tedy ě,š a č, jak to Battlefront nevkusně vypisuje. Není to úplně ideální, protože při adrenalinové přestřelce rozhodně nechcete bloudit po klávesnici ani zlomek sekundy. Kdo s tím má problém, ten může konfiguraci upravit, ale skutečně nepříjemné je ovládání v případě stíhaček – to přibývá ještě F1-F3 pro úhybné manévry, takže je v přehmatávání celkem zmatek. A ten plodí smrt. Míření s myší je pro mě výrazně rychlejší a přesnější než na gamepadu a v tomto směru je vše, jak má být. Komplikace nastává opět u pilotování, tam je kombo myš a klávesnice pomalé a neumožňuje tak rychlé reakce, jako gamepad. Ve vzduchu velmi rychle poznáte, kdo hraje na čem: Myšaři létají pomalu a rozvážně, gamepadáři rychle a zběsile.

Star Wars: Battlefront – řež v kulisách z Hvězdných válek
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama