Strange Brigade: Na lov mumií v single i multiplayeru | Kapitola 2
Seznam kapitol
Vývojářské studio Rebellion se rozhodlo oživit portfolio svých her a místo dalšího Sniper Elite nám pro změnu seslalo Strange Brigade – akční hru zasazenou do starodávného Egypta, při níž se neubráníte vzpomínce na Tomb Raider nebo Uncharted. Kooperativní multiplayer pak připomene Left 4 Dead, ačkoliv Strange Brigade obsahuje i singleplayer.
Strange Brigade je akční hra viděná z pohledu třetí osoby, která se viditelně inspirovala hrami jako je Tomb Raider, Uncharted (zasazení, hratelnost, některé logické hádanky), Left 4 Dead (kooperativní multiplayer) a Orcs Must Die! (některé pasti a celkově hratelnost).
Hra je zasazena do Egypta třicátých let minulého století. Příběh se točí okolo čarodějnické královny Seteki, která dřímala ve své hrobce po dobu více než 4000 let, a která se společně s armádou mumifikovaných monster vrací na zemi, aby zde rozpoutala peklo. Jen jedna skupina lidí se této ničivé síle může postavit – Strange Brigade.
Příběh Strange Brigade rozhodně nebude nominovaný na cenu za nejlepší scénář, ale ve hře funguje docela dobře. Zvlášť proto, že se nesnaží o vážné vyprávění, ale dění bere s potřebným nadhledem. Vaše počínání ve hře komentuje pozorný vypravěč a už jenom jeho hlas ve vás evokuje smyšlenou pohádku, kterou by svému pětiletému vnoučkovi vyprávěl dědeček.
V podobném duchu se potom nese i další prezentace. Strange Brigade je parta čtyř bojovníků, z nichž jsou všichni osobití, i díky výraznému grafickému stylu – hodně barev, hranaté rysy a například silák je opravdu dost velký.
Barvami a výraznými detaily se potom nešetřilo ani na nepřátelské jednotky či na prostředí. Prostředí ve Strange Brigade hraje všemi barvami a vždycky dokáže být něčím zajímavé, ačkoliv se rozhodně nedá mluvit o velkých detailech. Prostředí je spíše strohé, což ale vůbec nebrání výborné zábavě, kterou v něm zažijete. Možná bych spíš řekla, že vzhledem k herním principům je jednodušší prostředí přímo potřebné.
Ve Strange Brigade totiž často kooperujete s jednotlivými objekty a to třeba i v rovině, kdy je přímo využíváte k boji proti nepřátelům. Typickým příkladem jsou pasti, které lze aktivovat výstřelem a které se například roztočí a ostřím kosí všechno ve svém dosahu. V takovém herním systému je velmi důležité, aby vás prostředí nerozptylovalo, ale naopak vám umožnilo dobře vidět vše potřebné.