Technologie GeForce FX pod lupou | Kapitola 3
Seznam kapitol
Po krátkém úvodu o GeForce FX, které jste si mohli přečíst v pondělí, jsem se rozhodl o detailní rozbor GeForce FX po všech stránkách a srovnání s konkurencí. V tomto článku - 8 kapitolovém článku - se dozvíte všechny dostupné informace o novém čipu od nVidie. Sesadí GeForce FX z pomyslného grafického trůnu Radeona 9700 Pro? Vivat rex?
NVIDIA GeForce4 Ti4600 | NVIDIA GeForceFX | ATI Radeon 9700 PRO | |
Technologie | 256-bit | 256-bit | 512-bit |
Výrobní proces | 0.15 Micron | 0.13 Micron | 0.15 Micron |
Počet tranzistorů | 63 Miliónů | 125 Mio | 107 Mio |
Paměťová sběrnice | 128-bit DDR | 128-bit DDR2 (!) | 256-bit DDR |
Propustnost pamětí | 10.4 GB/s | 16 GB/s | 19.8 GB/s |
Fillrate | 1.24 Gigapixel/s | 4 Gigapixel/s | 2.6 Gigapixel/s |
Fillrate při anti-aliasingu | 4.8 Billion AA Samples/s | 16 Billion AA Samples/s | 15.6 Billion AA Samples/s |
Max. FSAA Mód | 4x | 8x | 6x |
Práce s polygony | 69 M Triangles/s | 375 M Triangles/s | 325 M Triangles/s |
AGP sběrnice | 1x/2x/4x | 1x/2x/4x/8x | 1x/2x/4x/8x |
Paměti | 128MB | 128/256MB | 128/256MB |
Frekvence jádra | 300 MHz | 500 MHz | 325 MHz |
Frekvence pamětí | 325 MHz (650 DDR) | 500 MHz (1000 DDR) | 310 MHz (620 DDR) |
Paměti | BGA 2.8ns | BGA 2.0ns | BGA 2.9 ns |
Vertex Shader | 2 | 3 (!) | 4 |
Pixel Pipeline | 4 | 8 | 8 |
Texturovacích jednotek | 2 | 2 | 1 |
Nanesených textur | 4 | 16 | 8 |
Vertex S. Version | 1.1 | 2.0+ | 2 |
Pixel S. Version | 1.3 | 2.0+ | 2 |
Generace DirectX | 8 | 9.0 (+) | 9 |
Metoda FSAA | MultiSampling | MultiSampling | MultiSampling |
Optimalizace paměťové propustnosti | LMA II | LMA II Optimized Color Compression |
Hyper Z III |
2D výstupy | 2 | 2 | 2 |
RAMDACy | 2 x 400 MHz | 2 x 400 MHz | 2 x 400 MHz |
bitů na jeden barevný kanál | 8 | 10 | 10 |
Odhadovaná cena | 200 USD | 399 USD | 399 USD |