Test Drive: Ferrari Racing Legends — odbytý port z konzolí | Kapitola 2
Seznam kapitol
Ačkoliv nese název arkádové závodní série Test Drive, patří Ferrari Racing Legends spíše do série Shift nebo GTR. Se sérií Shift sdílí novinka i engine. Grafika (i samotná hra) však bohužel není tak dobrá, jak by se od zkušených vývojářů dalo čekat. Potěší detailní zpracování slavných maranellských aut, mínusem je naopak odbytý konzolový port.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo 2,0 GHz/AMD Athlon X2 2,4 GHz
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 8000/ATI Radeon HD 3000
— OS: Windows XP/Vista/7/8
Vývojáři uvádějí jen minimální hardwarové nároky, které jsou velmi nízké a shodné s těmi u Shift 2: Unleashed. Z vlastní zkušenosti však musím říct, že starší dvoujádrový procesor Intel Core 2 Duo nebo AMD Athlon X2 pro plynulé hraní stačit nebude, doporučuji spíše moderní dvoujádra (ideálně řada Intel Core i3). Souhlasit naopak mohu s nároky na výkon grafické karty, na starší GeForce 8800 GT od nVidie nebo ATI Radeonu HD 3870 hra po snížení detailů poběží bez jediného problému.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 670. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 310.70 pro AMD Radeony pak Catalyst 12.10 WHQL.
Metodika testování
Test Drive: Ferrari Racing Legends nemá vestavěný benchmark, výkon jsem proto musel měřit vlastním hraním. K testování jsem zvolil okruh Monza v Itálii, kdy jsem výkon měřil při jízdě jednoho kola závodu s patnácti protivníky v automobilu Ferrari F40. Kameru jsem měl nastavenu na pohled zezadu za autem. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Nastavení hry
Nastavení detailů hry bylo během měření maximální možné. Jako obvykle jsem výkon měřil v trojici rozlišení 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Testoval jsem v režimu bez vyhlazování hran a se zapnutým plnohodnotným čtyřnásobným vyhlazováním (režim High).