truform-od-teorie-k-praxi
Hardware Článek TruForm - od teorie k praxi

TruForm - od teorie k praxi | Kapitola 4

Jahoda Miroslav

Jahoda Miroslav

7. 4. 2003 00:00 25

Seznam kapitol

1. Proč prostě nepřidat trojúhelníky 2. RT-patches - nevyužitý potenciál 3. N-patches - jak to funguje 4. N-patches - pokračování 5. Které karty a hry už umí N-Patches? 6. Závěr

Už jste určitě slyšeli o jakoby zazračné technologii prosazované firmou ATi spolu s Radeony od typu 8500, která má jako mávnutím kouzelného proutku hranaté modely z dnešních her přetvořit v krásně zaoblené s realističtějšími odlesky. Jak je to s TruFormem v současných hrách doopravdy, jak funguje a co vedlo k jeho vzniku se dozvíte z následujícího článku.

Reklama

Už jsem se zmínil, že je mimo výpočtu nových kontrolních bodů, z nichž se pak stanou vrcholů menších trojúhelníků je také třeba dopočítat nové normálové vektory v těchto vrcholech. K tomu se používá buď lineární nebo kvadratická interpolace (v herních konzolích lze mezi těmito druhy často přepínat) s různým výsledným efektem:

TruForm - od teorie k praxi
i Zdroj: PCTuning.cz

ATi Dolphin demo

Úroveň teselace a její vliv je velmi pěkně vidět na velice známem demu od ATi - Doplhin, kde lze pomocí kurzorových kláves plynule měnit tuto úroveň od vypnutí TruFormu, přes 4,9,25,36 až po 64 (tedy rozdělení původního trojúhelníku na 4,9, … menších). Už při rozdělení na 9 menších dostáváme značně realističtější vzhled modelu delfína známého už z DX8 SDK (na prvním obrázku zapnut mód drátového modelu, a je dobře vidět, jak jsou zpracovány jednotlivé trojúhelníky):

TruForm - od teorie k praxi
i Zdroj: PCTuning.cz
TruForm - od teorie k praxi
i Zdroj: PCTuning.cz

Demo je volně ke stažení z www.ati.com, v sekci Developer, Demos, Radeon 8000 Series Demos.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama