TruForm - od teorie k praxi | Kapitola 4
Seznam kapitol
Už jste určitě slyšeli o jakoby zazračné technologii prosazované firmou ATi spolu s Radeony od typu 8500, která má jako mávnutím kouzelného proutku hranaté modely z dnešních her přetvořit v krásně zaoblené s realističtějšími odlesky. Jak je to s TruFormem v současných hrách doopravdy, jak funguje a co vedlo k jeho vzniku se dozvíte z následujícího článku.
Už jsem se zmínil, že je mimo výpočtu nových kontrolních bodů, z nichž se pak stanou vrcholů menších trojúhelníků je také třeba dopočítat nové normálové vektory v těchto vrcholech. K tomu se používá buď lineární nebo kvadratická interpolace (v herních konzolích lze mezi těmito druhy často přepínat) s různým výsledným efektem:
ATi Dolphin demo
Úroveň teselace a její vliv je velmi pěkně vidět na velice známem demu od ATi - Doplhin, kde lze pomocí kurzorových kláves plynule měnit tuto úroveň od vypnutí TruFormu, přes 4,9,25,36 až po 64 (tedy rozdělení původního trojúhelníku na 4,9, menších). Už při rozdělení na 9 menších dostáváme značně realističtější vzhled modelu delfína známého už z DX8 SDK (na prvním obrázku zapnut mód drátového modelu, a je dobře vidět, jak jsou zpracovány jednotlivé trojúhelníky):
Demo je volně ke stažení z www.ati.com, v sekci Developer, Demos, Radeon 8000 Series Demos.