Hry Článek Watch Dogs: zkraťte si čekání na GTA V pro PC (recenze)

Watch Dogs: zkraťte si čekání na GTA V pro PC (recenze) | Kapitola 9

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

29. 5. 2014 03:00 47

1. Příběh hry 2. Hackování 3. Hackování, reputační systém 4. Hackování a on-line hra 5. Náplň příběhových misí
6. Náplň příběhových misí, jízdní model 7. Vedlejší činnosti 8. Strom dovedností 9. Grafika, technické zpracování hry, HW nároky 10. Hudba, dabing, závěrečné hodnocení hry

Je to už rok, co vývojáři Ubisoftu na E3 předvedli hru Watch Dogs. Vypadala opravdu nádherně, takže jsme poctivě hltali každý screenshot, každý nový trailer i kusou informaci, která z autorů vypadla, a netrpělivě vyčkávali, až si tuhle pecku budeme moci zahrát. Nyní ta chvíle konečně nastala. Jaké je být v těle hackera Aidena Pierce?

Po grafické stránce vypadá Watch Dogs kouzelně, což vám musí být jasné už z přiložených screenů. Chicago v noci, nebo za deště, je prostě nádherné, ale i takový východ nebo západ slunce není k zahození. To, co autoři zvládli se světlem, je něco úžasného, město samotné má navíc jedinečnou atmosféru díky (většinou) věrně se chovajícím obyvatelům.

Některé skupinky obyvatel se slezou do hloučku, aby si společně vykouřili jointa, jinde zase uvidíte místního blázna sedícího na chodníku a vykřikujícího nesouvislé věci a ob dva boky vás překvapí líbající se pár, případně hádající se trojici, která se nakonec usmíří a společně odejde do dáli. A mezi tím kolem proběhne pupkatá slečna v trikotu, jež se právě rozhodla během shodit nějaké to přebytečné kilo. Lidé ve městě vypadají nenuceně, skutečně a právě jejich pestrost dodává městu ve Watch Dogs výbornou atmosféru.

Vedle skutečně se chovajících lidí narazíte ve městě na spoustu orientačních bodů, díky nimž se ve virtuálním Chicagu budete během pár hodin naprosto bez problémů vyznáte. Autoři však nešetřili ani maličkostmi, jako jsou třeba po zemi se povalující odpadky, které si občas vezme do parády vítr. Jenom z automatu popadané plechovky s pitím moc nedbají fyzikálních zákonů a pořád se kutálejí tam a zase zpátky až do zemdlení.

O grafické stránce hry si ale nejlépe uděláte přehled prohlédnutím přiložených screenshotů a shlédnutím traileru na konci recenze.

Příjemně na mě působil také destrukční model automobilů. Lze například prorazit gumu, nebo ji cíleně prostřelit. Větší poškození je také znát na jízdních vlastnostech auta, i když kromě jízdy po ráfku to není zase tak citelné a ven vás z něj dostanou spíše až plameny z motoru a hrozba výbuchu. Destrukční model umí překvapit i při střelbě, kdy lze některé slabší materiály prostřelit. Nelze na to ale vždy spoléhat, jelikož například zábradlí z vlnitého plechu jsem jednou prostřelila a podruhé ne. Většinou jde tedy jen o příjemné překvapení, které není možné zahrnout do strategie.

Jako každá open world hra obsahuje samozřejmě i Watch Dogs spoustu bugů a potažmo i úsměvných situací. Taky jsem jich pár zažila. Tak například ze skupinky protivníků, kteří se do té doby poměrně dobře vzájemně kryli, se najednou oddělil jeden člen a přikrčený se snažil projít kolem mě jako by se nechumelilo. Nebo v jiné přestřelce se najednou utrhl jeden z protivníků, který moc dobře věděl, kde se přesně ukrývám, proběhl přes celé nádvoří bez jakéhokoliv krytí a vlétl do místnosti, ve které začal bezhlavě pálit a střílel, dokud jsem se nevypořádala se všema jeho kolegy a nakonec i s ním samotným.

S bugy se v rozsáhlých hrách bohužel musí počítat, takže mě zrovna moc nepřekvapily. Také jsem asi měla štěstí, všechny mé zážitky byly spíše úsměvné a žádný nevedl k nucenému restartu, například po záseku postavy v objektu atd. Proto mi jako největší slabina hry – vedle slabší AI protivníků – v tomto směru přišla poměrně vysoká technická náročnost v některých pasážích a to i na nejnižší možné grafické detaily. Vím, že můj počítač nepatří ke špičce, ale na druhou stranu nechápu, proč by nemohl zvládnout hru na úplné minimum, zvlášť když drtivá většina titulů na něm snesitelně jede na maximum (např. Assassin's Creed IV: Black Flag).

Oficiální hardwarové nároky Watch Dogs:

• Windows Vista (SP2), Windows 7 (SP1) nebo Windows 8 (podporované jsou pouze 64 bit verze)
  • Osmijádra - Intel Core i7-3770 @3.5 GHz nebo AMD FX-8350 X8 @ 4 GHz