Hry Článek Watch Dogs: zkraťte si čekání na GTA V pro PC (recenze)

Watch Dogs: zkraťte si čekání na GTA V pro PC (recenze) | Kapitola 2

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

29. 5. 2014 03:00 47

1. Příběh hry 2. Hackování 3. Hackování, reputační systém 4. Hackování a on-line hra 5. Náplň příběhových misí
6. Náplň příběhových misí, jízdní model 7. Vedlejší činnosti 8. Strom dovedností 9. Grafika, technické zpracování hry, HW nároky 10. Hudba, dabing, závěrečné hodnocení hry

Je to už rok, co vývojáři Ubisoftu na E3 předvedli hru Watch Dogs. Vypadala opravdu nádherně, takže jsme poctivě hltali každý screenshot, každý nový trailer i kusou informaci, která z autorů vypadla, a netrpělivě vyčkávali, až si tuhle pecku budeme moci zahrát. Nyní ta chvíle konečně nastala. Jaké je být v těle hackera Aidena Pierce?

Ve výsledku vás zpackaný příběh a osudy lidí kolem přestanou zajímat a po světě začnete pobíhat bez výraznější motivace, což pro žádnou hru není dobře. I přesto vás Watch Dogs nejspíš zaujme a pobaví, jelikož nabízí poměrně slušné množství vedlejších aktivit. Hlavní příběhové mise však docela ztrácejí a to nejenom kvůli samotné story, ale také neustále se opakujícími činnostmi, které přestanou bavit poměrně rychle.

Myšlenka hackování počítačových systémů je přímo božská, asi proto jsme nad hrou všichni tak slintali. Jakmile se poprvé ponoříte do světa Watch Dogs, budete u vytržení. Aiden má díky zařízení Profiler přístup do systému ctOS, což je počítačová síť společnosti Blume Corporation, jejímž prostřednictvím může převzít kontrolu nad elektronickou infrastrukturou Chicaga, nebo se jedním kliknutím dostat k informacím o každém jednom obyvateli města.

Jakmile tedy zapnete Profiler poprvé a prodejte se městem, neuvidíte jen procházející postavu v šedém kabátu a s černými kalhotami, ale také údaje o jménu, věku a dalších informacích, jako je: „Pravidelně přispívá na charitu pro opuštěné děti“, „Je závislá na sexu“, „V nedávné době cestoval do Itálie“, nebo „Léčí se se žloutenkou typu C“.

Tento prvek je opravdu okouzlující. Anonymní postavy v té chvíli dostávají nový rozměr. Zabít někoho, o kom jste si předtím přečetli, že „Na internetu pravidelně vyhledává dětské porno“ je najednou mnohem jednodušší. Když se však o svém cíli dočtete, že „Je milujícím otcem tří dětí“, už vám to tak jednoduše nepůjde. Alespoň na chvíli se dostaví emoce, kterých se nám nedostává od příběhu hry.

Vedle samotných popisků, které se u lidí zobrazují automaticky vždy, když máte Profiler zapnutý, umí tato věcička i další věci. Po hacknutí telefonů těchto osob (nutno najet na postavu a přidržet příslušné tlačítko) můžete odposlouchávat jejich rozhovory, číst si jejich SMS konverzace, nebo se nabourávat na jejich bankovní účty, což zde funguje jako kradení peněz v Assassin's Creed s tím rozdílem, že nemusíte stát blízko postavy a že po nabourání účtu peníze musíte jít vyzvednout do bankomatu.