Hry Článek Watch Dogs: zkraťte si čekání na GTA V pro PC (recenze)

Watch Dogs: zkraťte si čekání na GTA V pro PC (recenze) | Kapitola 8

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

29. 5. 2014 03:00 47

1. Příběh hry 2. Hackování 3. Hackování, reputační systém 4. Hackování a on-line hra 5. Náplň příběhových misí
6. Náplň příběhových misí, jízdní model 7. Vedlejší činnosti 8. Strom dovedností 9. Grafika, technické zpracování hry, HW nároky 10. Hudba, dabing, závěrečné hodnocení hry

Je to už rok, co vývojáři Ubisoftu na E3 předvedli hru Watch Dogs. Vypadala opravdu nádherně, takže jsme poctivě hltali každý screenshot, každý nový trailer i kusou informaci, která z autorů vypadla, a netrpělivě vyčkávali, až si tuhle pecku budeme moci zahrát. Nyní ta chvíle konečně nastala. Jaké je být v těle hackera Aidena Pierce?

I přesto, že se o stromu dovedností v jiných hrách zmiňuji mnohem dříve, u Watch Dogs se to vzhledem k nastolenému systému hodí spíše do závěru recenze. Vedle klasického stromu dovedností, který má čtyři větve – vyrobené předměty, řízení, hackování a boj, se totiž ve hře nachází i postranní stromy dovedností, které se váží ke splnění určitých úkolů. Jak to funguje?

Při plnění misí, ale i při dalších dílčích aktivitách, jako je například zásah nepřítele do hlavy, jste odměňováni zkušenostními body. Pakliže jich obdržíte dostatečné množství levelujete, s čímž je spojeno rozdělování zkušenostních bodů do čtyř hlavních větví zkušenostního stromu.

Vedle klasického rozdělování bodíků však můžete svou postavu vylepšovat i nepřímo tím, že se budete věnovat vedlejším aktivitám. Hra vás přitom odmění za (téměř) jakýkoliv jiný úspěch. Tak například – hrajete poker a podaří se vám obehrát všechny protihráče u stolu? Prima, tak tady máte odemknutý nový automobil na rychlé přivolání. Vyřešíte deset šachových hlavolamů? Bezva, tak tady máte maximální soustředění. Použijete aplikaci SongSneak? Fajn, tak tady máte zpřístupněné všechny skladby soundtracku!

Tento typ motivace k veškerým aktivitám se mi moc líbí. K některým činnostem vás hra donutí jen kvůli tomu, abyste si vylepšili vlastnosti postavy, nebo rozšířili inventář a vy u nich pak třeba zůstanete. Některé se vám sice i po vyzkoušení nebudou zamlouvat, ale i přesto se jim nakonec budete dost možná věnovat, protože odměna za jejich opakování je přímo lákavá. No a pak jsou tu činnosti, které děláte rádi a jen tak mimochodem jste při nich upozorněni, že jste právě obdrželi nový předmět, jenž dost možná rovnou vyzkoušíte a pěkně si ho užijete. Odměňování hráčů má tedy Watch Dogs maximálně zvládnuté.