Well, that escalated quickly: AI vyhrála uměleckou soutěž – a je tu skandál!
i Zdroj: midjourney.com
Internet Článek Well, that escalated quickly: AI vyhrála uměleckou soutěž – a je tu skandál!

Well, that escalated quickly: AI vyhrála uměleckou soutěž – a je tu skandál! | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

4. 9. 2022 07:50 22

Seznam kapitol

1. AI a obrovská rychlost evoluce 2. Prudký vývoj následovaný stagnací 3. Jsme na přelomu. Právě teď 4. Naprosto hladce 5. Obsah na míru

Jen před pár týdny jsem psal úvahu o kreativní AI Midjourney – no a teď se stalo to, že si s její pomocí umělec Jason Allen vygeneroval obraz, přihlásil se do umělecké soutěže – a vyhrál. A umělci zuří: To přece není fér!

Reklama

V případě umělé inteligence probíhá podobný přelomový skok právě teď. Není to úplně ten skok, který jsme si představovali směrem k obecné umělé inteligenci (GAI, General Artifical Intelligence), získáváme spoustu parciálních specializovaných inteligencí, jako Copy.AI, která zatím asistuje copywriterům, aby jim ve své další iteraci vzala jejich práci.

Jako nebudeme si nic nalhávat, copywriting je ta nejjednodušší forma psaní a copywriteři jsou ta nejnižší forma biologického života, která se psaním živí. Jejich éra ale končí: Za nula peněz měsíčně můžete mít uměloitelignetního asistenta, který vám vyprodukuje 2000 slov měsíčně, což je délkou zhruba tenhle text, od 49 USD už můžete mít měsíčně 40K slov, což je docela dost – a copywritingová inteligence má přístup k podstatně větší databázi znalostí, takže pokud toho moc nevíte anebo se vám nechce učit, je to efektivní nástroj, jak si pomoci při psaní.

S nárůstem počítačového výkonu to ale bude velmi brzy nástroj, který copywriting jednou úplně vyhubí, protože mu bude stačit zadat téma – a stroj za pár dolarů nad ním bez skurpulí oslavně zaonanuje, což bude dost dobrý důvod, proč rozpustit klasické redakce: Stroj rozhodně nemine termíny, neohrozí uzávěrky a bez odmluv dá do článku to, co po něm zadavatel chce.

Stejné kladivo dopadne už velmi brzy na marketing. Vždy mě baví britský komediální seriál Monkey Dust a jeho marketingový génius, který tragicky kreativně trpí při slézání hor, výletech na ISS anebo šukání thajských prostitutek při krutém údělu vymyslet jeden úderný marketingový slogan. Génius! Génius! (Seriózně: Pokud neznáte Monkey Dust, tak si to hned sežeňte, protože tohle betonově zakážou. Tenhle politicky hypernekorektní animáč, „vedle kterého vypadá South Park jako My Little Pony“, fakt nepřežije. BBC ho vysílala jen jednou – a až to uvidíte, pochopíte, proč ho nikdy nereprízovali.)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama