Well, that escalated quickly: AI vyhrála uměleckou soutěž – a je tu skandál!
i Zdroj: midjourney.com
Internet Článek Well, that escalated quickly: AI vyhrála uměleckou soutěž – a je tu skandál!

Well, that escalated quickly: AI vyhrála uměleckou soutěž – a je tu skandál! | Kapitola 4

Michal Rybka

Michal Rybka

4. 9. 2022 07:50 22

Seznam kapitol

1. AI a obrovská rychlost evoluce 2. Prudký vývoj následovaný stagnací 3. Jsme na přelomu. Právě teď 4. Naprosto hladce 5. Obsah na míru

Jen před pár týdny jsem psal úvahu o kreativní AI Midjourney – no a teď se stalo to, že si s její pomocí umělec Jason Allen vygeneroval obraz, přihlásil se do umělecké soutěže – a vyhrál. A umělci zuří: To přece není fér!

Reklama

Dalším logickým krokem pro kreativní AI bude animace. Animace je rozvíjení už stvořeného anebo interpolace chybějících snímků mezi klíčovými přechody. To se dřív dělalo ve studiích ručně, pak se výroba animovaných filmů přenesla do Asie (z toho si často lehce utahovali v Simpsonech) – a protože jde o rutinní, opakující se práci, je naprosto logické, že by AI mohla výrazně zrychlit a zlevnit výrobu, aniž bychom museli přistupovat k „typicky japonským animačním trikům“, jako je zoom v zastaveném obrazu anebo opakovaní těch samých snímků.

Výsledkem by mohlo být něco výrazně složitějšího a krásnějšího, něco, co by mohlo připomínat například „Light of Day“ od Odeszy. Tento klip je, připomínám, udělaný klasicky, animačním studiem Blinkink, ale podle mě jde o velmi dobrou ilustraci toho, jak by to už relativně zanedlouho mohlo vypadat. Kolaborativní nástroj by ve spolupráci s lidmi nejprve vytvořil storyboard, klíčové snímky – a AI by dopočítala ty přechodové. 

Už dnes jsme v situaci, kdy umíme jednoduché interpolace, jako je interpolování z obsahu s 30 fps na podstatně plynulejších 60 fps, to je technologie, která je dosažitelná tak snadno, že by poměrně brzy mohla být součástí běžných televizí a mohla by on the fly zlepšovat vizuální obsah. Ty už umí upscaling, tedy zvětšování prostorového rozlišení, dalším krokem je využívání časové dimenze při upscalingu, tedy extrakce detailů z časové řady snímků – a zvyšování framerate, tedy dopočítávání chybějících snímků, je logickým mezikrokem.

Fakt, že můžete vzít existující obsah a zvýšit jeho detail a plynulost, je sám o sobě fascinující. Obrovskou výhodou to je ale zvláště v kontextu stop motion animace, kdy lepší interpolace znamená, že potřebujete méně snímků, mezi kterými se bude interpolovat zbytek, což zrychluje a zlevňuje animaci. Cílem je pochopitelně kompletně počítačová výroba, která dokáže celou věc udělat digitálně a u toho třeba emulovat jednotlivé tradiční animační styly, jako je animace z hlíny.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama