SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

13. 3. 2013 03:00 30

Seznam kapitol

1. Trojrozměrná grafika a vyspělé simulace GlassBox 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na střední nastavení 4. Výsledky GK na nejvyšší nastavení 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Závěr

Nové SimCity budí vášně. Nejen kvůli změně herního konceptu, ale také tragickému startu hry, kdy servery několik dní de facto nefungovaly. Po technické stránce se však SimCity povedlo. Grafika hry vypadá výborně a po snížení detailů běží i na slabších strojích. Za zmínku dále stojí nový engine GlassBox, který počítá veškeré simulace.

Reklama


zdroj: YouTube, darthirule

Pokud nepočítáme kontroverzní SimCity Societies, bylo dosud posledním dílem slavné budovatelské série SimCity čtvrté pokračování. Od jeho vydání uplynulo v lednu dlouhých deset let. Hra vyšla v době, kdy se plnohodnotné trojrozměrné vizuální zpracování počítačových her „ujímalo vlády“ i v jiných žánrech než pouze u stříleček. Vývojáři z amerického studia Maxis tehdy SimCity 4 postavili na velmi netradiční technologii kombinující plnohodnotné 3D zobrazení se starší pseudo 3D (nebo také 2,5D) grafikou.

Zatímco terén hry, silnice, vlaky či auta byly plně trojrozměrné, budovy a některé další objekty byly pouze dvourozměrné izometrické obrázky (sprity). Hra tak na první i druhý pohled působila trojrozměrně a na svou dobu skutečně velmi detailně, při detailním zkoumání však byly patrné nedostatky. Přibližovat a oddalovat obraz šlo pouze na předem nastavené úrovně a hra se po každé změně dlouho překreslovala (pro každou musela být připravena sada spritů v patřičně velkém rozlišení, které bylo nutné znovu nahrát), rotovat pak nebylo možné vůbec. Ze všech úhlů by totiž budovy vypadaly stejně, případně by pro každou musely existovat čtyři sady spritů (pro každou světovou stranu).

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Nejnovější pokračování pojmenované jednoduše SimCity už samozřejmě běží v plně trojrozměrné grafice. Jak se navíc na dnešní dobu sluší a patří, je grafika hry velmi detailní. Na ulici můžete pozorovat překvapivě detailní chodce, budovy jsou zpracované do nejmenších detailů a totéž platí i pro přírodu nebo pěkně zpracovaný cyklus dne a noci. Ve hře sice nejsou implementované nejnovější efekty rozhraní DirectX 11, na druhou stranu však musím říct, že alespoň mě nechyběly. Grafika hry se mi líbí a jedinou výtku mám k příliš hojně využívanému efektu hloubky ostrosti (Depth of Field), rozmazán je často téměř celý obraz. Naštěstí ale není problém tento efekt v nastavení vypnout (v lokalizované hře položka v nastavení grafiky Perspektiva).


zdroj: YouTube, eavision

Když se řekne nové SimCity a jeho technické zpracování, nemělo by se na prvním místě objevit vizuální zpracování hry, ale spíše způsob implementace všech simulací ve hře. Hra totiž na rozdíl od minulých dílů neprovádí globální statistickou analýzu na úrovni celé mapy, kterou by následně graficky interpretovala (dopravní zácpy v místě, kde staticky projede nejvíce aut a podobně), nýbrž je vše počítáno od nejnižší úrovně. Tou jsou ve hře tzv. agenti. Jde o objekty, které mohou reprezentovat jednotku znečištění vzduchu, jednu pracovní sílu pro továrnu, jednotku elektřiny z elektrárny anebo třeba výstražný signál z budovy, ve které začalo hořet. V případě pracovní síly je agent vizuálně vykreslen jako „simík“ jedoucí autem či autobusem do práce, agent znečištění vzduchu je vykreslen jako smog a podobně. Dopravní zácpa pak přirozeně vznikne v místech s vysokou koncentrací obyvatel jedoucích do práce po silnici s malou propustností.

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Možná si říkáte, že ve hře realistický způsob simulací nijak výrazněji nepostřehnete, to ale není tak úplně pravda. Právě díky němu totiž hra působí přirozeně, engine GlassBox dle slov vývojářů zvládá zpracovávat údaje od několika desítek tisíc agentů současně. Vývojáři systém agentů ostatně sami pokládají za velmi důležitý a připravili pro hráče několik zajímavých videi právě na toto téma. Pokud vás výše uvedené technické informace zaujaly, rozhodně doporučuji jejich shlédnutí. Jde o obecný GlassBox engine trailer a tři tematické scénáře (Scenario 1, Scenario 2 a Scenario 3).

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama