PCTuning Článek

Need for Speed: Most Wanted — pěkný a náročný remake

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
6. 11. 2012 12:00 51 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Druhé Need for Speed of tvůrců Burnout 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK se zapnutým vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Závěr

Kvalita závodní série Need for Speed v posledních letech značně kolísá. Nejnovější Most Wanted se řadí k tomu lepšímu, stojí za ním totiž stejní lidé jako za Hot Pursuit. Most Wanted z tohoto předchůdce v zásadě přímo vychází. Obě hry sdílejí stejný engine, který byl výrazně vylepšen. K plynulému hraní je ale třeba alespoň průměrný počítač.

Reklama
Reklama

Když se řekne Need for Speed, vybaví si starší generace hráčů vynikající arkádové závodní hry, u nichž strávili mnoho dní i nocí. Kdo na přelomu tisíciletí vlastnil osobní počítač a počítačové hry mu nebyly cizí, nemohl minout hry jako Need for Speed III: Hot Pursuit nebo Need for Speed: Porsche Unleashed. Od vydání tuningově zaměřeného dílu Underground (2003) se názory hráčů na sérií začínají rozcházet. Zatímco část fanoušků původního konceptu hry nemohlo změny vystát, části odklon nevadil. Po úspěšném Underground však rychle přišel druhý díl, který se snažil z dočasné popularity tuningu aut (odstartovaného filmem Rychle a zběsile) doslova vytěžit maximální možný zisk.

S Most Wanted (2005) se zdálo, že se série začne vracet zpět ke kořenům. To byl ale velký omyl. Během posledních let je víc než zřejmé, že si vydavatelství Electronic Arts neví se značkou Need for Speed rady. Série střídá různé koncepty jako na běžícím pásu. V žánru závodních her snad nemůže být mezi díly Carbon, ProStreet, Shift nebo Hot Pursuit větší rozdíl, přičemž výčet her za posledních několik let není ani zdaleka kompletní.

Po úspěšném remaku původního Hot Pursuit v roce 2010 se zdálo, že je slavná série na dobré cestě a vrací se ke skutečným kořenům. Vývoj tentokrát zajišťovalo studio Criterion Games známé především pro svou vlastní sérii Burnout a pochvaly se hra dočkala nejen od kritiků, ale překvapivě i od řady jinak velmi kritických hráčů. Minulý rok však EA představilo značně kontroverzní díl The Run od studia EA Black Box, který naděje opět pohřbil. Je proto velkou otázkou, jak se dívat na aktuálně vydané pokračování Most Wanted od Criterion Games a především co od slavné série čekat v budoucnosti. Osobně mám obavy, že zmatené vydávání vzájemně nesouvisejících pokračování s výrazně kolísající kvalitou ještě rozhodně není u konce.

Jak už bylo řečeno, aktuální pokračování Most Wanted (remake hry z roku 2005) dělali vývojáři ze Studia Criterion Games, kteří se blýskli již zmiňovaným dílem Hot Pursuit (2010) a především svou vlastní sérií Burnout. Most Wanted tak běží na enginu Chameleon, který používalo i Hot Pursuit a původ má ve hře Burnout: Paradise. Engine byl během uplynulých dvou let vylepšen a proti Hot Pursuit je patrná vyšší detailnost grafiky i lepší kvalita efektů. Podrobnosti však vývojáři nezveřejnili. Osobně se mi grafika Need for Speed: Most Wanted líbí, výjimečná však v žádném ohledu není. Štve mne naopak i na poměry arkádových her až příliš jednoduchý fyzikální model.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning