@Vaio
@Vaio: Zdravim. Samo o sobe to primitivni neni, ale v porovnani s tim, co dokaze obslouzit ATI s EyeFinity je to hodne prtave ;D
Kdybys tady netrolil a trosku pohledal, zjistil bys, ze EyeFinity se pro system hlasi jako 1 velika obrazovka. Tedy ve windows to rozliseni muzes nastavit. A zaroven jakakoli hra, ktera si bere podporovana rozliseni z windows pres API to podporovat bude ( bylo uz ukazano na Crysis ). A ta grafika neshori a vali docela obstojne.
@nameless1
@nameless1: No jako zkusili tam nabehnout, ale akorat kdyz jsem tam byl i ja. Tazke zadnej problem. Kazdej upir koupil jeden 3hlavej sip mezi ocicka a sel na prach.
Obecne casove mezniky nebo ultimata taky nemam rad. Ale nekde to delaji dobre, jako treb v XCOM2, a i Skyrimu by to sluselo. Kdyby tech draku nebylo tolik, a meli opravdovou nicivou silu, a pokud nebudes alespon obcas nasledovat hlavni ukol, tak prijdes o dulezite mesta. Tim padem by ses sam okradal o dalsi questy, takze by te motivovalo treba 1(hlavni):2(vedlejsi):1(frakce) pomer dodrzovat.
@jindra72
Zdravim, kde berete vsichni tu jistotu, ze aplikace s teselaci budou na Fermi taaaaak moc vykonejsi. IMHO dnesni architektury nejsou limitovany geometrickym vykonem. Pokud si pamatujete cas pred unifikovanim shaderu, stejne ten pomer byl pro vertex shadery mensi. To reflektovalo presne to, ze geometrie nepredstavuje hlavni zatez. Prusvih jsou ostatni shader vypocty a PP efekty. Sice Fermi muze byt bambilionkrat lepsi v rozjemneni te site trojuhelniku, ale kdyz to potom nedokaze vykreslit, upravit a vyhladit, tak je nam to k vymesku z tlusteho streva.
@nameless1
Me se tedy pribeh v Morrowindu libil a tahl me. Hned z nekolika duvodu:
1) Bylo citit, ze to je opravdu o vyvoji tve postavy. Na zacatku no-name (stejne jako ve Skyrim, ale...) a pak si postupne ziskaval na tom statusu Nerrevainu. Nepusobilo to tak, ze bys byl supermanem, ale ze to je diky tvym schopnostem. Kdyz jsi dosel do jeskyne, kde bylo x duchu tvych predchudcu, kteri se dostali ruzne daleko, tak jsi zjistil, ze opravdu zalezi na tom, jak se k tomu ukolu postavis TY. Ze proste nemas nic dane. Proste RPG. 2) Ten pribeh byl od zacatku koncipovan jako pribeh pro TES serii. Cili, mas otevreny svet, mas otevrene moznosti, takze se ani nesnazil navozovat nejake trapne pocity radoby spechy. Proste plnis proroctvi, ale jestli ho das tenhle tyden, nebo pristi je jedno. Dokonce nektere NPC doslova nabadaly, aby jsi sel prozkoumat krajinu, lidi, atp. nez budes pokracovat. Ve Skyrimu je jeden z questu: "oooo jezkovi, vyzadali si te naci starici ve svatini na kopci. hoooonem rychle tam utikej, jejich pozvani se neodmita" No a ja ho odmitl. Nekdo muze rict, ze jsem na to mel pravo, ze tak to dela Skyrim otevrenym. Ja to ale vidim, nicmene nechapu, proc se do toho questovani snazili autori dostat nejakej naznak urgence. Sak je to jedno. Kdyz zabijes Anduina, tak tam draci stejne litaj. Jakoby nic si nezmenil. Jooo kdyby to udelali tak, ze treba DawnStar bude zlikvidovanej po 3. prosinci a ty tim padem prijdes o moznost v tom mestecku neco podnikat. To by byla jina. Maj na to system kuryru.
Druha vec je: 1) [quote]Core i7-5820K, které je podivně ultra-rychlé[/quote] Sam uznava, ze ten vysledek je zvlastni, ale nevadi mu ho pouzit pro sve zvasty :D
2) Ty datumy prezentaci, to je vysmech
3) Broadwell-E 6950X je o 2c4t stavnatejsi nez 5960X a je jen o cca 10% ryclejsi v Blenderu (test tady z PCTunning). To ale Obra neodradi od toho aby tim argumentoval, jako ze AMD to tedka ma v haji. I kdyz fakticky by melo byt vyrazne rychlejsi :)
@Stano K.
@tomrocek: To je prave ono. Nekdo o tom psal uz na foru. Samozrejme ze 100% je u nVidie, ale opticky lepe a sugestivneji by vypadalo, kdyby byl 100% vykonu nastaveno u Radonku. Clovek by pak "pochopil", ze nVidia ma neuveritelne nevyrovnany vykony, ze je to obcas veliky propadak.
@I.Putivlskyy
Ve WoWku to bude. Ale jak bylo napsano, tahle sluzba se teprve testuje. Battle.NET 2.0 bude mit oficialni premieru az se SC2. Do te doby je to stale beta.
Hodne velkej uspech, ale doufam, ze toho Bethesda vyuzije spravne.
Tzn. chce to novy engine. Skyrim(respektive Fallout4) vypadaj hezky na screenech z dalky, ale nablizko to vypada hrozne. Kameny ktere jsou jak z ABC (cti krychle, lichobezniky), divne rozdeleni do lokaci z toho vyplivajici loading, plavani objektu po mape (NPC i PC malokdy "chodi"), atd., atp.
Taky by bylo potreba zapracovat na scenari. Narozdil od Morrowindu je Skyrim vyrazne slabsi na pribeh, jeho podani, zasazeni hlavni postavy a celkove pristup ke hre.
Esteticky ten seversky styl neni spatny na oko. To se jim povedlo. Morrowind byl ale taky super se svymi Telvani houbami atp.
Ma to jeden hacek. Ty doklady dostane jen ten, ktery je zpusobily. V idealnim pripade tedy ten, ktery tim neohrozuje ostatni ( pokud neni ohrozen on sam - zbran ).
S internetem to ale tak jednoduche neni. To ze vlezete na internet nikoho neohrozuje. Ba naopak. A co se tyce te zpusobilosti, tak to by byl orisek. Dostali by to lide, kteri odkliknou vir? Dostali by to lide, kteri chodi na pornostranky( ty jsou "pry" virovymi zakladnami )? Atd... navic tohle hranici se zakladnima lidskyma pravama ( na pristup k informacim ).
[quote=Fofrer]Krasna ukazka "objektivni" novinky. Pocinaje dohadu ohledne flustrovanosti novinky a osobnimi nazory autora konce. Krom toho ze blog programatora neni vyjadrenim AMD, tak se od toho i AMD distancovalo. Nicmene at zije kvantita.[/quote]
Presne tak. Panu Kocimu asi nejak uniklo to nejdulezitejsi. Je to z blogu jednoho zamestnance a neni to stanovisko AMD. Cili cela jeho newska je spatne a v dusledku vlastne nejvic lze M.Koci, kdyz tvrdi, ze je to nazor AMD. S takovym stylem "novinariny" pulitzera nevyhraje =)
@Lamicz
[quote=Lamicz]Hehe, njn, hra na POČÍTAČ, ne PC :)[/quote]
Omg... co je tohle zase za napad? Cetl jsi ten clanek? Autorovo patolizalstvi te asi taky ovlivnilo. Ta hra jde bez AA zoufale na TOP masine soucasnosti. Grafika je +- stejna ale vetsinou horsi nez Crysis. To je proste tragedie vyvojaru. Jestli ma ta hra bugy se tu nehodnoti, tady se hodnoti graficky engine te hry a to je totalni bastl.
BTW SGI mainframe ma trosku jinou architekturu. Pochybuju ze by tam Armu rozjeli.
Realisticka grafika jde. Ale kdyz se holt zesloni vyvoj enginu, tak to je problem.
@Michal Kleman
Patri toto a puvodni clanek do dila jednoho cloveka? Klobouk dolu pred korektorem.
Jinak clanek nevyzniva vubec zaujate, IMO nebyl duvod proc se hajit =)
Ja osobne mam ale radeji, kdyz newsky obsahuji oboji. Jak "tvrda" fakta, tak i ( nejlepe nejak vizualne oddelene ) spekulace autora. Clovek si muze potom udelat vetsi prehled o lidech. Osobne se mi styl "prekladace" moc nelibi.
mas to nekde na netu v oficialni zprave? Zda se mi to az moc spatne. Myslim, ze uplne prvni 40nm TSCM proces mel kolem 20%, ne?
Jinak jak uz bylo receno, cekat se da stale. Kdyz to tak vezmu, za 14dni tu mame nove Radeony. nVidia nebude mit IMO v obchodech nic driv nez za 3-4 mesice. Kdyz si to uvedomite, tak co pul roku( nebo driv ) je prohlaseni o nejake novince.
@Ondřej Štěpánek
@Mali: Jeste doplnim, ze v "System requirements" je napsano konkretne ze je potreba ta krabice s kompatibilnim AMD Radeonem.
To ale porad nerika nic o tom, ze to bude vendor lock. Specifikace musi byt napsany tak, aby nahodou AMD neresilo BFU kteri tam hodi Matrox kartu a divi se, ze jim to nefunguje.
[quote=shipo]Co nechápeš? Hra jede na upraveným 10let starým enginu, a v tý době se nepoužíval AntiAliasing, SLI a vícejádrové procesory. Obecně vyrobit hru, která by podporovala více jader je obrovsky složité a finančně náročné. Většinou se zůstane u jednoho hlavního jádra + nezávislé věci(fyzika, Ai) jdou do druhého. Nezáleží na tom jak dlouho tu technologie je, záleží jak dlouho jí používájí vývojáři(např DX10 grafiky jsou tu tři roky, a stále se spíš používá DX9).[/quote]
Promin, ale to neni omluva pro neschopnost vyvojaru. SMP tu uz ne opravdu dlouho a od posledniho dilu ubehlo par let.
Proste udelali nekolik hodne tragickych rozhodnuti. Misto aby pouzili zkusenosti ze stareho enginu a udelali novy, jen obohatili stary. Dalsi, to obohaceni probihalo podle me hodne spatne. Podle me ten engine je uplne presne ten samy co stary, jenom hrubou silou ma na detailnejsi textury a podobne.
Autor clanku by si mel sundat ceske ruzove bryle. Takovy hype a nadseni je uplne neopodstatnene. Crysis je stale o rad(y) lepsi. A dneska uz neni problem ji rozjet plynule.
Rozdily ve vegetaci a celkove komlexnosti terenu jsou docela markantni. Kdyz se podivate na modely postav take zjistite ze Crysis je na tom lepe.
Ale to uplne nejkomictejsi je, ze kdyz se detaily stahnou na minimum a vypada to jako stare CSko, nebo Quake3, stale to bezi max na 50-60 fps.
Tohle neni herni magazin, takze hratelnost nehodnotim. Co se ji tyci, tak je to minimalne hodne zajimava hra, velice zazivna ( tu chvili co mam tu cest ) a za to si zaslouzi vyvojari podekovani. Ale grafika a engine jako takovej? Pfff... to je proste tragedie.
[quote=Jan Hovora]... Z toho vyplyva ze na ruznych kartach a v ruznych situacich budou naroky na HW ruzne ... [/quote]
Vy ste komik. To je samozrejme pravda a proto tu take ty testy jsou. Aby se zjistilo, ktere sestave ARMA2 vyhovuje lepe.
Sice tu popisujete dost zajimave veci o jemnosti vlaken, jejich poctu atd, ale to hlavni jste zapomel.
Cili : pokud tvrdite, ze je scenar, ktery je v clanku nejnarocnejsi ze vsech moznych ( cili, hodne "rozmanitych textur", vodni plocha, atd ) pak je smutne ze bez antialiasingu to jde tak slabe i na top masinach. Protoze podle me je to neopodstatnene.
Pokud toto neni nejnarocnejsi scena ( k cemuz ja se priklanim ) a super masina dava prumerne 30FPS, tak pak existuji useky hry, kdy to nebude uz ani slideshow, ale wallpaper na par dni.
[quote=rigix]Nezlobte se na mě pane Klemane, ale jak si můžete být jistý jejím výkonem , když kartu ještě nikdo netestoval ? Ja pevně doufám, že na trhu přibude další grafický hráč, jelikož by to znamenalo další SLEVYYYY :-D[/quote]
To myslis tim "já osobně předpokládám/verim ... pravdepodobne"? To se u tebe preklada na jistotu?
Mno kazdopadne napriklad na Beyond3D foru se problem Larrabee probira docela intenzivne. Je o nem nekolik vlaken. Z toho co se vi, je ale jedno jasne. Prakticky vsechno, co souvisi s grafikou bude emulovane. Uz to samo o sobe neco vypovida. Navic Larrabee je uz dlouhodobe zpozden. Myslim, ze prvni odhady byli nasadit ho proti Radeonum 38xx a GF 8800. Stale ho odkladaji a zatim jedno z mala tech-dem na Larrabee a raytracing nevypadalo vubec nak impozantne. Podle me bude prvni Larrabee na urovni S3. Ale Intel ma zdroje aby ho postupne dotahl na uroven nVidie a ATi.
@Ondřej Štěpánek
No to je jasne, ne? Ze jsou podporovany grafiky, na kterych to odzkouseli :) Ta podpora je imho zavisla na ovladacich a protoze nejnovejsi ovladace starsi grafiky nepodporuji, respektive pro starsi grafiky vychaze ovladace ne tak casto, tahle podpora v nich jeste neni.
@Crha
1) Apokalypsa neni nutne jen atomova. Virus ktery by vyvrazdil vetsinu lidstva je apokalypsa take. Cimz padem svet plny zombiku je postapokalypticka budoucnost. Kecy o zakonech atp. jsou uplne mimo, protoze to vsechno samozrejme take pada s civilizaci. Priroda dokaze docela rychle pohltit mesta, pokud je clovek nebude udrzovat, navic nejaka pocatecni panika a anarchie, demolovani, boje za nahrabani si zdroju... to vsechno muze pekne zlikvidovat vetsinu mest. Takze proste kecas hovadiny.
2) FO76 ma jako hlavni frakci Scorched, coz jsou zombici. Jsou vsude, takze FO76 je vlastne o vyvrazdovani bezduchych zombiku. Sem tam nejakej napaditejsi nepritel to nijak zasadne nezmeni a je retardace si namlouvat neco jineho.
3) FO76 byl Bethesdou (Todd na E3 napr.) prezentovan tak, ze je to SINGLE player A pripadne MULTI player hra. PvE a PvP je ciste moznost. PvE ale ve FO76 nefunguje z ruznych duvodu, jako treba ze kdyz plnite stejny ukol, tak jen vedoucimu skupiny se to splni, ostatni to musi jak idioti opakovat. Takze PvE je degradovane na souboje proti bud hromade trapnych potvor, ktere ti nijak neublizi. A nebo opravdu par bossu na mape. Z tech ale nic nepada, souboje s nimi jsou spatne navrzene a celkove nezajimave. PvE je vtip. PvP je pak uplna tragedie. Taaakze jsme zase u toho, ze neni zadna cilova skupina. Proste Bethesda chtela udelat hru pro vsechny a uplne vsude propadla.
4) Vault-tech bunkry vetsinou pojmou 200 lidi. Jsou dokonce bunkry, ktere pojmuly i mnohonasobne vice. Cili, pokud se otevrely takove bunkry, svet by melo dobyvat mnohonasobne vice lidi. Dokonce v nekterych rozhovorech padaly od lidi z Bethesdy komentare, ze muzete treba delat skvele stejky a prodavat je. Ale na to by teda potrebovalo byt na serveru vicero lidi, aby jste alespon nekoho potkali. Coz znamena, ze i navrh na nejake urovni pocital s mnohem vetsim poctem lidi. 25 na server je fakt tragicky malo a opravdu to pusobi blbe. Je to stejne, jako pred 15 lety kdyz si clovek mohl stahnout WoWkovej servr a rozjet si to doma. Proste to nebylo ono, i kdyz mesta s NPC tam byly. Ale nebyli tam lidi. A tady sice par lidi je, ale moc malo zadne poradne NPC, takze to pusobi blbe.
5) FO76 fakt neni precpany pulzujici. Sice je barevnejsi a pobiha tam spousta absolutne debilnich nepratel, ale neni to zajimave a navic par minut nez prijde DC ze serveru...
6) Staveni je ve FO76 take tragedie.
7) Perk system je zajimavy, ale obavam se, ze byl koncipovany jako test jestli to lidi vezmou a priste to zpoplatni. Ma to vsechny priznaky toho, ze si priste uz budeme perky kupovat.
8) Na to ze je to castecny multiplayer nema Bethesda zadne nastroje, nic aby mohla resit problemy jako ze ti kvuli DC zmizi inventar, penize, C.A.M.P, atp.
9) Ta hra ma objektivne 2,5/10. To neni o cilove skupine typu hry, to neni o nejake nepratelstvi k serii a svetu Falloutu, to je proste fakt. A pristup
pokud umite dobre anglicky a umite "cist" grafy, tak je jasne, jak vykonna nova GF bude.
Sam Tom tam v jedne casti ( cca 1:30 ) rika, ze pouze v teselacne narocnych scenach se GF dari nejak setrast konkurenta. Ten graf to taky potvrzuje. Dokud scena pouziva teselaci jen mirne, napriklad ten mlyn, jehoz zaklady jsou teselovane sutry, tak je vysledek obou karet temer identicky ( 5% Ch.D ;D ).
Jenom kdyz jde o scenu ktera ma obsahuje hooodne teselace, se ten rozdil projevuje. Zatimco GF tim nijak zvlaste netrpi, Radeon se podle grafu propada.
Jenze zatim zadna hra nevyuziva teselaci nejak extra. AvP ma teselovaneho snad jen vetrelce, jinac nic moc. Dirt ma vodu a vlajky...