3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX | Kapitola 4
Seznam kapitol
Detailněji se podíváme na nový benchmark Port Royal od UL Benchmarks, který má sloužit pro porovnávání výkonu grafických karet v novém API od Microsoftu DirectX Raytracing. Podíváme se, jak se s různým nastením mění výkon i na to, co se bude dít se spotřebou, pokud zaměstnáte dosud zahálející RT Cores.
Pokud vypneme ray traceované stíny, dostaneme následující výsledky.
V grafech jsou zaznamenané tři průběhy dema a benchmarku s různým nastavením a stavem ray tracingu. Zleva doprava jde o následující nastavení:
- Reflection mode: Ray tracing, Disable raytraced shadows: on (ray tracing + RT stíny vypnuté)
- Reflection mode: Traditional, Disable raytraced shadows: on (tradiční + RT stíny vypnuté)
- Reflection mode: No reflections, Disable raytraced shadows: on (bez odrazů + RT stíny vypnuté)
Snímková frekvence
Vypnutí ray tracingu pro odrazy způsobí jen malý nárůst výkonu. Výrazně pomůže až úplné vypnutí odrazů.
Ray tracing + RT shadows off | Traditional + RT shadows off | No reflections + RT shadows off
Takt a napětí GPU
Limity GPU Boost
Příkon PC
V následujícím grafu už je vidět rozdíl ve spotřebě. A je to přesně naopak, než byste čekali. Spotřeba PC s aktivními efekty využívajícími RT cores je nižší a s nižšími detaily roste. Takty karty se příliš nelišily, napětí také, vytížení GPU bylo stále téměř na sto procentech... a při pohledu na oranžovou křivku, která udává, na kolika procentech z power limitu karta běží, se hodnoty prakticky neliší. Tak proč?
Vytížení CPU
Tady máte odpověď. Při nižších snímkových frekvencích procesor čeká na grafickou kartu a víc se poflakuje. Pokud ale karta běží rychleji, procesor musí taky rychleji chystat snímky na rendering. A s tím roste spotřeba celého PC.
Souhrnný graf
A tady to máte ještě v souhrnném grafu. Z něj je dobře patrné, že když procesor (světle modrá) běží na čtvrt plynu, je přikon PC (tmavě zelená) nižší a vyrovnaný. Když stoupne snímková frekvence, stoupne i výkon procesoru. Zvětší se rozdíly ve vytížení mezi špičkami a poklesy a totéž se promítne i do křivky příkonu PC, na ní je na druhých dvou grafech vidět, že kopíruje vyšší spotřebu procesoru.
Teplota GPU
A už jen pro doplnění zbývající provozní vlastnosti, které se prakticky nemění – teploty GPU a otáčky větráků.
Rychlost ventilátorů