3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX | Kapitola 6
Seznam kapitol
Detailněji se podíváme na nový benchmark Port Royal od UL Benchmarks, který má sloužit pro porovnávání výkonu grafických karet v novém API od Microsoftu DirectX Raytracing. Podíváme se, jak se s různým nastením mění výkon i na to, co se bude dít se spotřebou, pokud zaměstnáte dosud zahálející RT Cores.
Po uvedení benchmarku a prvních výsledcích testů se u nás objevilo pár článků, které naměřené snímkové frekvence braly jako další pádný důkaz o tom, že Ray Tracing není na stávající generaci GeForce RTX použitelný, protože i na grafice za dvaatřicet tisíc dostanete jen hodnoty kolem 37 fps. Jakkoliv nechci zlehčovat náročnost ray tracingu, pokud vás podobná zkratka napadla také, uvědomte si, že jde o syntetický benchmark a nemá reprezentovat aktuální výkon ve hrách. 3DMark byl vždy nadstandardně náročný, aby byl chvíli použitelný i na testování dalších generací grafických karet.
Nejlépe to asi přiblížím na jiném příkladu – v jiném benchmarku 3DMark Time Spy zaměřeném na testování výkonu karet v DirectX 12 (v tom základním, nikoliv s presetem Extreme pro 4K) dosahuje Radeon RX Vega 64 v grafickém testu 2 průměrných 41 fps. Bystřejší jedinci se dovtípí, co tím chci říci – naměřený výsledek rozhodně neříká, že RX Vega 64 běží ve hrách pod DX12 na rozlišení 1440p při 41 snímcích za sekundu.
Pár výsledků a videí mám ještě natípaných, ale chvíli mi ještě zabere zbytek věcí přebrat, takže je ještě zanedlouho doplním.
Abych na závěr potěšil ty škodolibější jedince, kteří o grafice za třicet tisíc neuvažují, můžete se pokochat slideshow z testu v rozlišení 4K:
Buď jak buď, jestli to Elon Musk myslí vážně a naleštěný nerez má být aspoň na nějaký čas budoucnost kosmického cestování, tak se nám ten raytracing ve hrách nakonec ještě může hodit. Hm.... Že by v tom, jak poslední Starship vypadá, měla prsty Nvidia?