3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX
Článek 3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX

3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX

Adam Vágner

Adam Vágner

31. 1. 2019 18:00 23

Seznam kapitol

1. 3DMark Port Royal 2. Standardní a vlastní nastavení a skóre 3. Nastavení kvality odrazů a vliv výkon a spotřebu 4. S odrazy, ale bez RT stínů 5. Srovnání na screenshotech 6. Na závěr

Detailněji se podíváme na nový benchmark Port Royal od UL Benchmarks, který má sloužit pro porovnávání výkonu grafických karet v novém API od Microsoftu DirectX Raytracing. Podíváme se, jak se s různým nastením mění výkon i na to, co se bude dít se spotřebou, pokud zaměstnáte dosud zahálející RT Cores.

Reklama
Reklama

Po uvedení benchmarku a prvních výsledcích testů se u nás objevilo pár článků, které naměřené snímkové frekvence braly jako další pádný důkaz o tom, že Ray Tracing není na stávající generaci GeForce RTX použitelný, protože i na grafice za dvaatřicet tisíc dostanete jen hodnoty kolem 37 fps. Jakkoliv nechci zlehčovat náročnost ray tracingu, pokud vás podobná zkratka napadla také, uvědomte si, že jde o syntetický benchmark a nemá reprezentovat aktuální výkon ve hrách. 3DMark byl vždy nadstandardně náročný, aby byl chvíli použitelný i na testování dalších generací grafických karet.

Nejlépe to asi přiblížím na jiném příkladu – v jiném benchmarku 3DMark Time Spy zaměřeném na testování výkonu karet v DirectX 12 (v tom základním, nikoliv s presetem Extreme pro 4K) dosahuje Radeon RX Vega 64 v grafickém testu 2 průměrných 41 fps. Bystřejší jedinci se dovtípí, co tím chci říci – naměřený výsledek rozhodně neříká, že RX Vega 64 běží ve hrách pod DX12 na rozlišení 1440p při 41 snímcích za sekundu.

3DMark Port Royal: Test ray tracingu na GeForce RTX

Pár výsledků a videí mám ještě natípaných, ale chvíli mi ještě zabere zbytek věcí přebrat, takže je ještě zanedlouho doplním.

Abych na závěr potěšil ty škodolibější jedince, kteří o grafice za třicet tisíc neuvažují, můžete se pokochat slideshow z testu v rozlišení 4K:

Buď jak buď, jestli to Elon Musk myslí vážně a naleštěný nerez má být aspoň na nějaký čas budoucnost kosmického cestování, tak se nám ten raytracing ve hrách nakonec ještě může hodit. Hm.... Že by v tom, jak poslední Starship vypadá, měla prsty Nvidia?

Předchozí
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning