Akce jako IEM zachraňují budoucnost PC
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Akce jako IEM zachraňují budoucnost PC

Akce jako IEM zachraňují budoucnost PC | Kapitola 3

Pavel Urbánek

Pavel Urbánek

24. 3. 2015 03:00 22

Seznam kapitol

1. Úvod 2. IEM roste, herní počítačový trh také – náhoda? 3. Esport jako realita 4. IEM podeváté, v Katovicích potřetí (a naposledy?)
5. Esport HW, aneb na čem se hrálo o miliony? 6. Counter Strike: nejrychleji rostoucí esport hra posledních let 7. LoL, SC2 a shrnutí IEM

Dobu „post počítačovou“ předvídala už řada lidí. Zatím se ale nedostavila. Komu, nebo čemu za to můžeme být vděčni? Možná právě hráčům, esportu a akcím jako Intel Extreme Masters, které jsme se také zúčastnili. Mají totiž šanci přivést obrovské počty lidí k hraní nikoli jen na konzolích nebo smart zařízeních.

Reklama

Zkuste někomu (speciálně pak starším ročníkům) říct, že se živíte hraním videoher. V lepším případě se vám vysmějí nebo vás budou mít za blázna. Když byste ale řekli, že se živíte třeba hraním hokeje, tak by vás nejspíše brali vážně. Profesionální hraní má mezi širší populací pověst jakéhosi podivínsvtví, které beztak skončí nějakým masakrem ve škole a podobně.

O budoucnosti IEM i esportu jsme měli možnost diskutovat s evropským zastoupením Intelu.
i Zdroj: PCTuning.cz
O budoucnosti IEM i esportu jsme měli možnost diskutovat s evropským zastoupením Intelu.

Srovnání s ledním hokejem jsem však vybral záměrně. Počet lidí na celém světě, kteří sledují tento tradiční sport, totiž není o moc vyšší než počet lidí, co aktivně sledují esport! Na rozdíl od hokeje je progaming oblastí, kde je růst popularity měřitelný v desítkách procent, takže je prakticky jisté, že ho během pár let nejen dožene, ale i výrazně překoná. Odhady pro rok 2020 se pohybují okolo 200 milionů pravidelných diváků esportu.

Komentátorský tým (ne jeden) na vysoké úrovni také hodně pomůže.
i Zdroj: PCTuning.cz
Komentátorský tým (ne jeden) na vysoké úrovni také hodně pomůže.

Vyvstává tak otázka, kam dál? Profesionální hraní her nejen popularitou, ale i objemy peněz překonává řadu klasických sportů zastoupených na Olympijských Hrách. Nabízí se tedy myšlenka začlenit tento virtuální sport mezi ty tradiční. Pozitiva na hraní her jsou především v rovnosti hráčů mezi sebou. Ať jste vysocí, nebo malí, šanci má každý – je to jen o schopnostech. Účast na OH by esportu dodala významný posun vpřed v kredibilitě a možná by přesvědčila i starší ročníky, že jde o seriózní a profesionální sport, který je navíc i zábavný na sledování.

Akce jako IEM zachraňují budoucnost PC
i Zdroj: PCTuning.cz

Někteří jdou ale ještě dál ve svých vizích a esportu předvídají velmi světlou budoucnost, ve které bude mít natolik dominantní postavení, že ani takové Olympijské Hry potřebovat nebude. Je to odvážná myšlenka, ale má reálný základ. Stačí se podívat na nejvýznamnější věkovou skupinu, která sleduje hry. I kdyby zůstala pouhá pětina těchto mladých lidí i v dospělosti „věrna“ esportu, tak s přehledem bude překonán každý klasický sport. A dosavadní trendy tuto myšlenku podporují.

Každý chce hrát, a výška stolu přece není problém!
i Zdroj: PCTuning.cz
Každý chce hrát, a výška stolu přece není problém!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama