Alan Wake — krásný, temný a krvavě náročný thriller | Kapitola 6
Seznam kapitol
PC verze psychologického thrilleru Alan Wake to měla od začátku těžké. Ačkoliv ji Microsoft coby vydavatel nejprve úplně zrušil, nakonec jsme se s dvouletým zpožděním proti Xboxu 360 přeci jen dočkali. Je však po takové době vůbec o co stát? No to si pište! PC verze hry vypadá báječně a vrásky na čele vám budou dělat jen vysoké hardwarové nároky.
Protože je Alan Wake velmi náročný, budou muset hráči na slabších sestavách snižovat detaily. Položek k tomu je v nastavení detailů poměrně dost a je tedy z čeho vybírat. Vliv nastavení na výkon jsme vyzkoušel s kartou nVidia GeForce GTX 450 v rozlišení 1920 × 1200 px s vypnutým vyhlazováním hran.
Shadow Quality
Nastavení stínů sníží kvalitu dynamických stínů. Ty jsou po snížení zubaté, renderovat se však nepřestanou. Framerate po snížení vzrostl z 22 na 25 snímků za sekundu.
SSAO Quality
Screen Space Ambient Occlusion je v poslední době již hojně používaný efekt, který do tmavých míst přidá stíny. Snížení SSAO hru zrychlilo z 20 na 25 fps.
Backdrop Quality
Položka Backdrop Quality by měla měnit detailnost vzdálených objektů. Rozdílů jsem si však nevšimnul, framerate vzrostl o jeden snímek za sekundu.