Zpět na článek

Diskuze: AMD Ryzen 5 2400G – Zenové APU s grafikou Vega 11

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
25. 2. 2018 01:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMDementi tady v diskuzi dokonale nablili. To uz tu dlouho nebylo.

OBR prefektni recenze +1 (+0,5Kc).

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
25. 2. 2018 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx no jestli ma ryzen 5 2400g TDP 65w, jiste by byl prostor tu grafiku dat v silnejsim provedeni i kdyby TDP slo na 100w, uchladit neni problem vezickou a takove GPU uz by dosahovalo vykonu 1050ti na kterym uz se da pomerne hodne slusne hrat ve FHD, tohle je jeste porad pomerne slabe, ale na nenarocny hrani, pripadne po dobu setreni na grafiku to je slusna volba, za ty penize pak naprosto skvela, jen 1030 stoji 2000,- tzn pak ziskam ryzen 5 4jadro za 2000 a to me intel opravdu neda.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
25. 2. 2018 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik Redmarx je redmarx..skoda pismenek :)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
25. 2. 2018 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxik 100W modely se silnějším gpu a dedikovanou HBM se u AMD určitě chystají. Ale poměr cena/výkon u nich bude určitě slabší, než u slabších cpu+gpu, nechají si připlatit za vše v jednom, malou velikost.

danito
danito
Level 2 Level 2
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 2. 2018 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD ho staví k Ryzenu 1400. Ale to je blbost, protože má vyšší frekvence. Potom až závěr, kde se dozvím, že 1500x je všude lepší. No to je možná důvod, proč ho AMD staví na úroveň 1400. A nazývá ho low-endem. Jako on by mu měl někdo opatrně říct, že doba buldozerová už skončila. Fakt nechápu logiku, kdy prohlásím, že ten procesor je podle mně na úrovni 1500x, abych pak napsal, že 1500X je lepší. Poznávám tě JASNÁ... Naštěstí máme internet a testy i na YT, kde se můžu na vlastní oka podivat, jaký rozdíl nerozdíl je při hrani s 256 MB a 2 GB. Klasika napsaná pro zaryté fanoušky Intelu. :-) Volím tebe AMD! :-D A vy se nepos...

lomondra
lomondra
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosím vás, kde se dá nastavit přidělená paměť GPU? Všude o tom čtu v recenzích, ale v BIOSu nenacházím, kde to tam je?
Mám Asus B350-F, poslední BIOS 3803
Díky moc

_DAVE_
_DAVE_
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Slabý procesorový výkon? Pokud vynecháme prosté srovnávání, k čemu je potřeba silnější?
Výkon GPU pravda není jako u dedikovaných grafik, ale pokud někomu postačí 30fps a střední/HIGH detaily proč by ta grafika nestačila???
4MB L3 cache jako zápor??? Je někde vůbec možné změřit rozdíl proti 8MB? Natož potom něco poznat v reálu.

Co je fakt problém: Pouze 2GB video RAM, a tristní propustnost..

Celé je úhlu pohledu a cílové skupině. Já třeba nepochopím, jaký důvod může mít kdokoli ke koupi grafiky na hry za 18tis...

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ Vždyť to OBR vcelku objektivně napsal. Pro nenáročného občasného hráče zcela dostačující, pro uživatele upřednostňující výkon CPU by doporučil o pár set korun dražší Intel. Za mě recenze ok.

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
23. 2. 2018 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek pro uživatele a dementy upřednostňující výkon CPU a hlavne honibrkov IPC/single-thread vykonu je tu alza-made Ci7 8700K 5,3 GHz OC pretested DELID za 700 €:

https://goo.gl/S3xAz9 :0 :0 :0

temporal
temporal
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek Ale k tomu Intelu treba predsa len tu dalsiu vec,,a to nejaku tu dalsiu graficku kartu,,ach boze,,pletie sa tu APU a Intel+NVIDIA,,a stale dokolecka to iste
Zrovnavajte APU a APU

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ V mínusech chybí ještě omezení počtu linek dedikovaných NVMe na x2, což spolu se stále stejným Ryzen rozhraním pro čipset (pci-e 2.0) atraktivitu dost podráží.

kapa
kapa
Level 25 Level 25
23. 2. 2018 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Je to APU a podľa autora procesorovy vykon nahowno, na grafike sa neda hrať, takže asi v tej triede taketo vlastbnosti nikomu netreba..... Nikde autor nespomenie, ze intel vam zdarma dava meltdown and spectre :D neviem prečo očakavate viac ako je treba, podľa mna su Ryzen APU super, Výkon procesora R5-1500x a Nvidia GT1030 v jednom puzdre, najme netestovany R3-2200G je zaujimavy za 87 euro :wink:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @kapa: 2200G je skutečně supr (cena/výkon), ale u 2400G už dvakrát přehodnotíš, jestli si nevzít plnotučnější cpu + gpu. Vyšší model je už pro lidi co přimhouří nad ledasčím oko jen proto, že chcou malý úsporný ITX počítač.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
23. 2. 2018 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: já osobně čekám že vyjde obdoba xx00T Intel CPU od AMD do 35W (předpokládám že to bude "GE" verze téhož) a hlavně aby byli i slušné desky s HDMI 2.0 ... teď to ta nějak do obýváku postrádá smysl :)
našel jsem jednu desku od Biostaru s HDMI 2.0 (X370GT7 Ver. 5.x) ale menší verze téhož opět neumí HDMI 2.0 .... prostě můj budoucí HTPC i NTB musí umět HDMI 2.0 u NTB je to sice lepší ale HDMI umí jen pár modelů s GTX 1050 .. po tolika letech bych čekal že bude rozšířenější a aktuálně je to problém i prémiových produktů..

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @blackbox: Já na současný výběr desek rezignuju. 35W považuju za ideál taky. Čekám co se vyvrbí z Ryzen V1000, ideálně SuperMicro, protože mi ke všemu nedostačuje konektivita mainstreamových APU (chtěl bych na ITX 4sloty pro min.64GB paměti a pci-e 3.0 x16).

zero8324
zero8324
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: súhlasím, Epyc V1605B v miniITX by bola šupa...IGP,2×10GB LAN, TDP 12-25W(default 15W), 4core/8thread. Upgrade pre moje NASko s Athlon 5350 ako vyšité. Takže na "malé" veci je APU so Zen-om vynikajúca kombinácia.

CageJ
CageJ
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ S tými 2GB VRAM pravdu veru nemáš, resp. UMA Frame Buffer..

Môžeš si nastaviť aj 16MB, čo je dokonca ešte lepšie lebo si neukrajuješ RAM. Pokles výkonu 16MB vs2GB sú celé 3%!!! Zato môže podľa mňa to ako funguje share memory vo WDDM2.0.. Takže nie 2GB problém nebude, samozrejme mierne zvýšená ešte môže mať vplyv na výkon, ale minimálny.. Test je BTW na techspot.com.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CageJ Jen jestli si to bude rozumět s aplikacemi, obecným použitím. Možnost uživatelsky alokovat větší paměť mohla dávat jistoty, kvůli kompatibilitě (i když jsou tahle APU návrhem w10 only).

_DAVE_
_DAVE_
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CageJ Na tom něco bude.

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 2. 2018 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ Ty nechápeš, jak někdo může koupit grafiku za 18000, já zase nechápu jak někdo může hrát na tomhle procesoru :)

orhore
orhore
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto I kdyby jsi chtěl dát tolik peněz za grafiku, tak jen ztěží najdeš e-shop kde bys ji mohl v současné době koupit :D . Viz Bitcoin a její baroni, kteří zkoupili co mohli.

Takže většina se stejně bude muset smířit jen s integrovanou grafikou a o ořezanými detaily.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto Uplne jednoduse. Mas kluka, ktery ma 12, chce hrat s klukama se skoly obcas hry a ty mas dulezitejsi veci na koupi, nez dat 20+ tisic za pocitac pro neho, kde ho to treba za 2 roky stejne prestane bavit. Tohle CPU (spise 2200G) je znacka ideal.
To stejne, pokud stavis nekomu home pocitac a dostane 3x za rok napad, si neco stahnou ze steamu a zahrat si to, protoze dlouhy zimni vecer.. opet znascka ideal.

_DAVE_
_DAVE_
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto Našel bych možná 5 her, které na tom hrát nelze, zbytek úplně normálně...

roob
roob
Level 36 Level 36
24. 2. 2018 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @orhore: aktualne prave teraz 24.2.2018 18:54 je u mimozemstana dostupnych 6 roznych modelov 1060_6GB. Cena je ina vec, ale su dostupne. V ziadnom SK velkosklade dostupne niesu.

roob
roob
Level 36 Level 36
23. 2. 2018 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @tombomino: problem je v tom, ze ludia (ako ty) nerozmyslaju. Namatkovo PC s 2400g 585€; PC s i5 7400+1050Ti 4GB inak vsetko rovnake (500W enermax, 8GB ram, 240GB M2, 2TB red, dvdrw) 783€ => drahsie o 34%, vykonnejsie o.. to je snad uplne ina liga.

KwazzyGT
KwazzyGT
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @DAVE: Nejsem si jist zda ještě někdo vyrábí herní monitory s nižším rozlišením jako FHD, aby to jelo normálně i pro tuto iGPU. :roll: Osobně bych byl za ní rád ve firemním notebooku, ale do mého PC musí dedikovaná a ideálně nVidia TOP. :shock:

Kocour33
Kocour33
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @DAVE: Slyšel si nekdy o QHD nebo 4k rozlišení?

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 2. 2018 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @DAVE: Věta: zbytek úplně normálně... Ve mě vzbuzuje vzpomínku, jak jsem byl u zákazníka a jeho synátor se zaujetím hrál ROTR na nějakém NTB a já poznal co hraje, až když vlezl do menu a to jsem to hrál doma také :D :D :D I prastaré GW2 na manželky PC i3-7100 a GTX960 jedou jen na medium detaily a to ještě žádná sláva. Prostě pokud si chceš zahrát s pěnkýma detailama, musíš vyvalit prachy min za GTX1060, líp za 1070 nebo ekvivalent od AMD pokud seženeš. Na takovýhle paštice CPU hru pustíš, ale žádnej zavratnej zažitek z toho nebude...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
23. 2. 2018 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @DAVE: Přesně tak navíc drtivou většinu onlinovek si to dá úplně v pohodě a očividně se na tom dají hrát AAA tituly i na FHD ( nevidím ani problém si rozlišení ještě mírně snížit) .....

Mimochodem co mi chybí(aspoň jsem nenašel) nějaká mini/micro deska s HDMI 2.0

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @tombomino: Proč 20+k? Za cca dvojnásobek tohoto APU dáš jistě dohromady CPU+GPU, které na občasné hraní 12tiletého kluka budou mnohem vhodnější. OBR to vcelku dobře napsal, pro "hráče", který má extrémně malý rozpočet, je toto APU zcela v pohodě. Prostě záleží na preferencích a budgetu, osobně raději volím cestu CPU+GPU na mini-ITX desku, ale nikomu to samozřejmě nenutím. :wink:

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
24. 2. 2018 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @roob: To myslíte vážne? Navýšenie ceny o 34% neakceptuje absolútne nikto. Ak má raz nastavený cenový strop, tak ho takto vysoko nevyženiete. Maximálne o 10% ale aj to mu musíte zdôvodniť prečo. Takže teraz skúste postaviť vaše imaginárne PC s Intel+nVidia do 650€ a uvidíme čo vám z toho vyjde. Viac vám človek s limitom 600€ nedá

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @l.jelinek: Zkus si pocitat, za teday jsem schopny postavit stroj na kterem pujde hrat za cca 10k a stale to bude skvela platforma pro pripadny update.
Tohle das jen s APU, zadna jina kombinace ti to neda.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @l.jelinek: Presne jak rika Blackbox.. kdyz nechces za to utracet, tak jdes proste po levnejsim reseni, ktere staci. V tomto pripade mas navic moznost velmi jednoducheho upgradu, tim ze muzes dokoupit pozdeji separatni grafiku a nemusis v tom pocitaci nic menit, rozebirat, upgradovat atd.
Proste ideal pro takove pripady.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
23. 2. 2018 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @l.jelinek: "Proč 20+k? Za cca dvojnásobek tohoto APU dáš jistě dohromady CPU+GPU, "
A to je přesně ono ...támhle par stovek támhle tisíc korun támhle zase stovku navíc protože dostanu o dost lepší a jsme na úplně jiné sumě... a poskládat celé PC od základu vč. periferií není zrovna levná záležitost...Tombomino to vystihl poměrně přesně

roob
roob
Level 36 Level 36
24. 2. 2018 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @shagy2301: fx8300+1050 bez ti bude o 80€ drahsie ako 2400g, vykon v hrach 2nasobny, a pri 600€ PC to mas tvojich cca 10%

roob
roob
Level 36 Level 36
24. 2. 2018 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @shagy2301: tak si uber tu 240tku SSD a mas to za 600par. ALe si zapamataj, ze nemozes mat aj dobry aj lacny pocitac.. Mozes si dat napr. ryzen1200 + radeon 550 a stale budes cenou par percent nad, ale vykonom budes v desiatkach percent nad. Ale ktomu treba rozmyslat, ze?

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @tombomino: "... dokoupit separatní grafiku a nemusíš v tom počítači nic měnit, rozebírat, upradovat atd." - to asi také není tak úplně pravda, že? I u slotu, ve kterém není grafika, je nutno demontovat záslepku, což je téměř to samé, jako vytáhnout již případně instalovanou grafiku. A pokud bude mít nová grafika přídavný konektor napájení, potom musíš přeorganizovat cable management případně kabel dodat, pokud je v PC modulární zdroj, což pokud již stávající grafika přídavné napájení již má, odpadá. Promiň, ale takový argument, co jsi uvedl, má hodnotu nula. :confused:

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
24. 2. 2018 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @roob: Ak by som ubral tú 240 SSD tak to už by neboli rovnaké zostavy, lebo by tom to musel upraviť aj v tej s Ryzenom

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
24. 2. 2018 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @roob: budiž, toto je už bližšie (aj keď fx8300 je v dnešnej dobe trochu mimo), ako písať že sa tá za 34% príplatok kúpiť niečo výkonnejšie. +34% beriem ako úplne inú cenovú kategóriu, čo ako som písal vyššie žiaden bežný človek neakceptuje.

Skúste rozmýšľať ako bežný človek, ktorý si stanový nejaký limit a neprekročí ho o veľa aj keby tým získal výkon kvantového počítača. proste keď si povie 500€ max, tak je to vážne max, viac nedá.

Ja chápem že tu chodia väčšinou nadšenci, ktorí sú ochotný si priplatiť, ale takto to v normálnom svete nefunguje

kapa
kapa
Level 25 Level 25
24. 2. 2018 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @roob: CPU Ryzen 1200 je o dost slabsi aj ako R3-2200G aj R5-2400G, najlpepsie vychadza 2200G ako lacny zaklad, stoji ako R1200 +bonus ma zadarmo slusnu integrovanu grafiku, dokupit potom mozes aj k nemu grafiku ala 1050, 1060 a pod. R1200 sa absolutne neoplati ked mame 2200G, Radeon 550 straca zmysel potom :wink:

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @l.jelinek: Ty jsi jak jarda :D, opravdu chces srovnavat vlozeni grafiky do slotu s tim, kdyz musis menit CPU, potazmo v horsim pripade i desku s CPU, kompletne cely stroj rozebrat a pises, ze tenhle argument ma hodnotu "nula"? Ty jsi bud spadnul z visne a nebu uz vidis malinko do modra...
Sorry, ale v takoveto diskusi nema cenu pokracovat.

roob
roob
Level 36 Level 36
24. 2. 2018 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @shagy2301: ako mne budes hovorit co v normalnom svete ne/funguje co 20 rokov predavam pc? Ludia vacsinou nevedia co chcu, tak ako ja neviem ake chcem tlmice na auto. Tak idem k "svojmu opravarovi" a poviem mu, tuto chcem zadne tlmice, kolko to stoji? 50€ kus! hmm ok, a kolko stoja lepsie? 80€ kus! aha, a najlepsie? 150€ kus! aha. A kolko stoji robota? 300€. Aha cize 400/460/600 => najlepsie tlmice ta vydu len +50% aj ked podla samotnej ceny tlmica to je +200% A to sa vam tu snazim vysvetlit!

roob
roob
Level 36 Level 36
24. 2. 2018 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @kapa: ale ja nekritizujem ryzeny 2***G ako take, len to, ze su vyzdvihovane do nebies ako najlepsie na svete na hranie. Pritom za male navysenie $$$ mas G4560 (vzdy pisem iny CPU aby som dal najavo ze ich je >1) +1050 s nasobnym vykonom na hry. Ked uz pises o lacnom zaklade, tak G4560 je prefarbena i3ka za 50€

roob
roob
Level 36 Level 36
24. 2. 2018 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @roob: z clanku battlefield1 FHD low 48fps; https://goo.gl/3Du2UJ - g4560+1050TI BF1 ultra 52fps

Cyrus [SK]
Cyrus [SK]
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

odkedy je 8600K i7? :roll:

kapa
kapa
Level 25 Level 25
23. 2. 2018 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zamerne chyba R3-2200G za 89 euro a štvorjadro od intelu i3-8100 na porovnanie? Slaby procesorovy vykon? :D na 4 jadro je super, porovnava ho zo 6-jadrom i5 a rozdiel je aky je medzi 4 a 6 jadrom..., autor ani nevie, kolko jadier ma i5-8400, piše že 4jadra, citujem : Core i5-8400. Za příplatek 700 Kč cenu získáte čtvrtinu výkonu navíc a nižší spotřebu. A to vše při čtyřech jádrech bez SMT. Do testu trebalo dat aj starsie Intel CPU nech vieme, ako nas intel šidil.... Doteraz Ryzen 1200/1300/1400/1500 boli super, a zrazu procesory vykonu R5-1500x je slaby, na veha 11 grafike sa neda hrať :roll: nech autor testuje dalej disky, tam to bolo lepšie, tomuto sa zjavne nerozumie. Zamerne chyba R3-2200G za 89 euro a štvorjadro od intelu i3-8100 na porovnanie? fuj :!:

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa Jo, ty jádra má blbě. Ale pokud to již takhle pitváš, potom by bylo fér napsat, že se porovnává 4C/8T AMD s 6C/6T Intel. A takové srovnání je už vcelku fér, ne? :wink:

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
23. 2. 2018 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek porovnává 4C/8T AMD s 6C/6T Intel. A takové srovnání je už vcelku fér, ne?

heeeeeeeeeee? :shock: :shock: :shock:

a jakoze ty si sa uz uplne s konom zrazil? totalne pod ucinkom drog o 1 v noci mozem bez nejakej wiki napisat ze to je hovadina jak voda v kosi a hned ti odhadnem vykonovy rozdiel:

PREDPOKALDY:
- SMT/HT pridava cca 20% vykonu navrch intel aj amd
- pocet fyzickych jadier intelu je o 50% vyssi
- IPC ma intel stale o 5-10% vyssie, dajme tomu o 8%
- prepokladajme ze frekvencie su rovnake

VYPOCET 4C/8T AMD vs. 6C/6T Intel o kolko a preco je intel vykonnejsi:
zoberme jednotku vykonu 4C AMD ako 1
8T to zvysuje na 1,2
intel ma 6C co je 1,5 a este +8% vyssie IPC to je 1,5x1,08 = cca 1,6
6T vykon u intelu nic nenavysi
frekv. uvazujeme rovnake

aaaaa porovnanie 1,6/1,2 = 1,33333333333...

aaaaaaaa co nevidim ... zlobrov uuuuuuuuuuuuuuuuuzasny zaver ze 6C/6T Intel je o 30% vykonnejsi jak 4C/8T AMD

preboha zavrite ho do blazninca !!!!! :idea:

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
23. 2. 2018 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek Jak píše kapa navíc co je fér na testu 4c vs dražší 6c taková c*** férovka že;) a kdyby chtěl být objektivní což mu očividně nejde tak porovná výkon igpu v herním/pracovním nasazením..

kapa
kapa
Level 25 Level 25
23. 2. 2018 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek Bohuzial nie, nieje to :wink: Intel ma 4C8T procesor v podobnej cene, mohol byt v teste, kupit sa da bezne, chyba tam aj Ci3-8300 aj R3-2200G.

roob
roob
Level 36 Level 36
24. 2. 2018 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek @Pjetro de: ale koho to ku*va trapi, ked cenovy rozdiel je 17%, tak je vykonnostny rozdiel 30% ospravedlnitelny. A TERAZ POZOR PJETRO~~! to bol len rozdiel ceny CPU, ked to premietnes do ceny celej zostavy, tak ten rozdiel cien bude kolko? 2% 3% 5%? ale mas 30% vykonnostny rozdiel~~! Rozmyslame...

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek @Pjetro de: A co bys, mistře z východu, srovnával ty? 4C/8T měla 7. generace i7, která již byla nahrazena 8. generací a kde nejbližším konkurentem pro AMD je i5, u kterého Intel zavedl konfiguraci 6C/6T. Ano, z druhé strany tady je i3, které má ale jenom 4C/4T a u kterého kupovat nejvyšší model je pitomost (ten produkt je úplně mimo), když nejnižší i5 (8400) je cca o 300 Kč dražší. Relevantnější je test R3 2200G a i3-8100, jejichž procesorové části mají téměř stejné parametry (zde ovšem nikdo nepochybuje, jak dopadne srovnání iGPU, ovšem CPU část je mírně výkonnější u Intelu). Vůbec nikdo tady neshazuje recenzované APU, naopak vyšlo velice dobře (zejména poměr cena/výkon produktu je výtečný, k Intelu by bylo nutno připočítat cca 1800 Kč za srovnatelnou grafiku), ale co asi tak měl OBR vzít do srovnání? Ono asi není náhodou, že značení produktů je i5 a R5, že? :shock:

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek @kapa: Recenzovaný produkt je APU nové generace od AMD (byť postavené na cca rok staré architektuře), k němuž je logicky přirovnán nový produkt Intelu, tj. i5 8. generace, u které holt Intel zavedl 6C/6T. Nota bene by mě zajímalo, jaký CPU má Intel v ceně cca 4000 Kč, jež má 4C/8T. Pokud se ale nepletu, tak tuto konfiguraci měly i7, i5 měly 4C/4T. :0 Hledat se mi to nechce, tak sem napiš, který to je, připadá mi to jako slušná koupě. :shock:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
23. 2. 2018 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek @Pjetro de: IPC mají AMD i Intel stejné, mají prakticky stejnou architekturu.

Neměl jsi spíše na myslí výkon na jádro?

kapa
kapa
Level 25 Level 25
24. 2. 2018 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek @l.jelinek: Majstre zo zapadu, Toto je tast AMD APU a ma sa porovnat s tym, co je na trhu, co sa da bezne kupit, toto nieje test noveho intelu ale noveho AMD, 4jadro ma Intel aj novej aj starsej generacie, obe sa daju kupit. To ze intel nema HT u Ci3-8100 4 jadra jeho problem, 4C/8T je bezne v obchode, mohol tam byt. velmi tam chybaju Ci3-8100 a R3-2200G, bez nich je to onicom test a za tym si stojim. A zaver ze: APU Ryzen 5 2400G je výkonově low-end ve všech směrech, no neviem, co napise na celerony a pentia, nechame sa prekvapit.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek @l.jelinek: Intel v soucasnosti nema zadny novy 4C/8T CPU. Proti 2400G nestoji v soucasnosti zadny CPU od Intelu. Nejblize je ale 8350k.. CPU na pikacu, ktere se hodi maximalne pro nekoho kdo bude delat OC a vystaci si se 4 thready. Jinak co se tyce pomer vykon/cena propadak. Tohle 8350K CPU je ale konkurent od Intelu, nikoliv 8400, ktere jde proti Ryzen 1600.
Obrmajer tohle samozrejme vi, ale co cekas od takoveho cloveka.. nic pouzitelneho

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
23. 2. 2018 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek @ananta: ROVNAKE? to hadam nemyslis vazne

pojem IPC chape 20 ludi 20 sposobmi

hlavne ked sa pozries na wiki tak zitis ze IPC nie je rovnake ani PRE JEDEN FYZIKALNE TEN ISTY PROCESOR!

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 2. 2018 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa Co taky čekat od tohoto autora, že? Přece nebude testovat konkurenta v případě i3, který by byl rozcupován a stojí skoro to samé, to tam radši dám dražší i5 a je jasné, že i výkonnější. Přece nějaké AMD nemůže být lepší, ne?

Nehledě na celkový graf výkonu, kde jsou výsledky fakt zajímavé a i5-8400 snad poráží všude mnohem výkonnější Ryzen 7. Fakt k smíchu Obrovo recenze, nebo spíš hlavně výsledky... :lol:

petrik_fm
petrik_fm
Level 17 Level 17
23. 2. 2018 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zvyčajne sa snažim najsť pozitiva na recenziach, ale toto bola naozaj recenzia o ničom ... resp. recenzia nezodpovedajuca recenzovanemu tovaru

- porovnavanie APU, ktore ma vyrazne vykonnejsie GPU s CPU (i5-8400 - ktory teda považujem za naozaj skvele CPU) mi pride dosť uletené.. porovnanie s i3 + GT 1030 by možno bolo rozumnejšie
Alza:
i3-8350K => 175€
i3-8100 => 115€
GT 1030 => 80€
-----
Ryzen 3 2400G => 159€
Ryzen 3 2200G => 98€

ps. ta nejmenovany web recenzia (ozaj mi príde hodnotnejšia):
http://www.nejmenovany web.cz/pc-a-komponenty/procesory-a-pameti/test-amd-ryzen-5-2400g-a-ryzen-3-2200g-vs-core-i3-levne-procesory-s-vykonnou-grafikou--10.html

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
23. 2. 2018 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavne si treba uvedomit, ze tieto nove APU maju CPU cast este vykonnejsiu ako VSETKY 4C4T a 4C8T Ryzeny3 a defacto vykon je ako najvykonnejsi 4C8T Ryzen5 1500X !! Po nom su uz iba 6-jadraky R5. Jednoducho za symbolicky nizsiu cenu clovek ma symbolicky vykonnejsie CPU ako nejaky R5 1400 a k tomu este uuuuuplne zadarmo low-endovu grafiku s 80% vykonu RX 550 za 110 € ~~~~! Toto si je treba uvedomit. Ak by to clovek kupoval separatne (4C8T Ryzen5 1500X a low-endovu grafiku RX 550), tak da 270 €, takto to ma v jednom (CPU vykon identicky a 80% vykonu GPU) za 160 € !!! Okrem toho grafiky nesluzia len na hranie ze ano.

Napr. karty RX 550/560 su robene pre multimedia ~~!! Pocet SP 640 (nvidia tomu nadava CUDA) naznacuje aj maximalnemu pablbovi, ze karta nie je urcena na hry. Na hry su karty s 2-3-4 tisic SP (CUDA). RX 550 ma iba 640 SP ~~! Cim nizsi pocet SP, tym je karta viac urcena/myslena na multimedia a cim vyssi pocet SP (CUDA) , tym je karta viac urcena/myslena na hry. Toto zovseobecnenie plati len preto, ze so zvysujucim sa poctom SP (CUDA) sa vacsinou zvysuje kapacita VRAM, rychlost VRAM, sirka zbernice, pocet ROPs, TMUs a dalsich jednotiek v GPU, aby bolo mozne krvopotne vypocitane pixely snimku hry v celom 3D prostredi hodit na monitor. GPU (ci uz dedikovane, ale aj tie v APU) vsak obsahuju specialne ASIC obvody UVD6 a VCE3.1 na HW akceleraciu multimedii a tie sa nijako nelisia v karte s 2304 SP (v RX 580) a 640 (v RX 550) alebo 512/704 SP (v APU Raven Ridge). Sila tychto obvodov UVD6 a VCE3.1 v dekodovani ale hlavne v enkodovani je brutalna. Samozrejme aj pri sto eurovej RX 550 ci sto eurovom APU 2200G. Na CPU ripovanie BR do 23,976fps 1080p x265 (HEVC) matrosky kontajnera (mkv) 8bit, to bolo 2 snimky za sekundu a cas na ripnutie 2 hod filmu? Vyse cely den v kuse (cca 20-30 hod !!). Vsetkych 6 CPU jadier na plno. Robit toto na CPU moze iba totalny masochista. RX 550 (Polaris, co je GCN4) to zvlada pri 120/130 fps !~~~~! Proste pri identickom nastaveni enkodovania do x265 miesto 20-30 hod to trva 20-30 min ~~~~!! Ripovanie BR v DVD Fab 10 so sto eurovou kartou Rx 550 je cisty sen. Zdalekaaaaaaaaaaaa nepomoze ani 18-jadrovy 36-vlaknovy Intel CPU za 2 tisic €. Mozno krasne zabudnut na 10-15 gigove x264 1080p MKVcka, na akcny celo-vecerak (kratsi jak 2 hodiny) ripovany z BR (alebo aj konvertovany z mumutieho 15 GB x264 MVKcka s chorobnym DTS 1509 bkps zvukom kde tato zvukova stopa zabera 2 GB z toho 15 GB suboru), staci 4,7 GB 1080p x265 (HEVC) MKVcko a nejakymi dvoma 192 kbps stereo AC3 zvukovymi stopami. Pri x265 iba vynimocne treba ist na 5-6 GB subory. Aj 4-hodinovy Tanec s vlkmi moze byt pekne pod 8,5 GB (jedno DVD DL - aj ked opticke media dnes su passe). Ano a to vsetko na low-endovych grafikach za stovku, alebo na grafikach v APU.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de Hele pjetro de nevim jak kvalitní děláš RIPy, ale encoding grafikou (i když už i na AMD funguje skvěle)je sice diametrálně rychlejší, ale zato stále nedosahuje kvalit encodingu CPU a myslím že vůbec neumí encoding s 10bit barevnou hloubkou, kterou teď vídám čím dál častěji i u neUHD filmů a jeho výhodu vidím i na ne10bit filmech (při nižším bitrate nedochází k chybám při barevných přechodech).
Takže encoding CPU "ještě" tak moc nezatracuj :)

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
23. 2. 2018 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer tyhle teze z dob dávno minulých už dávno nejsou pravdou + dnešní karty 10bit umí (v loni akorát ještě hodně vázla SW podpora ...) >>> rozdíl kvality je naprosto zanedbatelný/nepostřehnutelný (pokud ano tak to dotyčný dělká blbě) a mimo profisféru kde se na to stáví speciální stroje tohle řešit na úkor šílené ztráty času nevím nevím ;)(a i v profi už je to aktuálně v některých situacích sporné)
p.s. tím nezatracuji CPU encoding :) i u herních karet se nabízí velmi dobré HW řešení

Crha
Crha
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de Na diit panuje názor, že jakmile se objeví něco špatného na nVidii nebo intel objeví se skupina fanoušků s velmi dlouhými omluvnými texty.
Dnes ale vidím úplný opak od AMDementů.
Obr +1, článek jsem vůbec nečetl a skočil rovnou do diskuze očekávající kritiku a nebyl jsem zklamán, naprosté galaje rudých rozpálených do ruda napadající pomalu jednotlivá písmenka z recenze. No výborně! Jsem rád že je tady člověk, který dokáže do ruda rozpálit rudochy a sociálky aby se odkopali a ukázali svou pravou podvratnou tvář.

humik
humik
Level 23 Level 23
23. 2. 2018 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha Crha-NVIDIOTAMDHATER taky nezklamal... stačí nečíst článek, šup do diskuze, a je tam... a překvapení ? Ne.. opět jen nadávky a příspěvek zabalen :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
23. 2. 2018 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha A co je vlastně nyní špatně, co by se mělo bránit?

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
23. 2. 2018 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha hele pane crho, asi vam usiel detail, ze toto testovanie (ako vobec kazde) autorove testovanie bolo tak komplexne jak leninove trenky: nejakych par benchmarkov pre CPU a jakoze konec

pane crho vam asi uslo ze APU ma aj iGPU ze? kde su testy iGPU? aspon v nejakych debilnych hrach. kapitola 7 komprese a multimedia riesi jedno velikanske CENZURA a nie multimedia akcelerovane cez iGPU: H264/H265 VP8/VP9, 2K/4K, 30/60 fps, 2D/3D, 8bit/10bit

aj iGPU mozno testovat TROJAKO:
A) hry
B) GPGPU vypocty, sem spadaju DC projekty, tazby kryptomien atd
C) HW akcereracia multimedii
NIC z toho tu testovane nebolo a iGPU akoby tam ani nebolo, naco tam je potom, na CENZURA? naco sa potom vyrabaju APU, nestacia ciste CPU?

iba blb moze na AMD APU testovat cisto len CPU cast

temporal
temporal
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha @humik: nechapem ako ide do diskusie,ved nevie potom reagovat na clanok,,a stym suvisiacu diskusiu,

CRHA 1.najprv clanok prosim :lol:

Crha
Crha
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha @humik: Nejsem ovce a jestli žiješ svůj život podle toho jak ti druhej radí, tak je mi tě ještě víc líto. :wink:

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
23. 2. 2018 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha @Crha: jestli chceš o něčem smysluplně diskutovat musíš o tom i něco málo vědět... ale dnes je to trendy nevědět/neumět nic dělat z toho přednost a být všeználkem i mistrem světa ;)

Crha
Crha
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha @blackbox: To reaguješ na mě? Ptám se protože mi smysl tvého příspěvku uniká...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
23. 2. 2018 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha @Crha: což je u tebe celkem běžné ;)

NoneCZ
NoneCZ
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel nemůžu opět také moc brát test za relevantní i kdyžbych rád. Opravdu mrzí vyčlenění 2200G s I3-Coffee.

Nicméně autor zapomíná na opravdový cenový rozdíl - že Intel stále nemá levné desky pro Coffee. Cena platformy potom vychází tak, že na desce vyhodíme cca o 1000,- víc a ještě k tomu přihodíme dalších cca 800,- za procesor, který testoval. Potom už se dostáváme k rozdílu 1800,- za předpokladu, že bereme téměř tu nejlevnější desku pro Coffee a střední desku pro AMD (pokud volíme A-320 řadu AMD může být rozdíl ještě větší).

U levnějšího R3-2200G bychom se dostali klidně k propastnějšímu rozdílu. V cenovém rozmezí sestavy dejme tomu kolem 15000 je prostě rozdíl 2000-4000 hrozně znát. Ano, výkon Intelu je větší, nicméně v těchto cenových kategoriích za neodpustitelný příplatek. Intel i s 1030 nebude na "plnohodnotné" hraní ve FullHD stačit, bohužel. A s 1050 nebo obdobou od AMD už jsem uplně jinde v ceně.

V záporech je zmíněn problém ohledně flashnutí biosu. Pokud jsem správně informován (ano, nevím jak to bude třeba pro ČR), tak AMD má na vyžádání poslat poštou v takovém případě starší levný procesor pomocí kterého BIOS updatujete. CPU potom pošlete AMD zpátky. Tento krok je ze strany AMD docela solidní, i když samozřejmě bych to využil až jako poslední možnost. Myslím, že dobrý obchodník by v tomhle snad i sám vyšel vstříc.
Tak jako tak, není to nemožné, jak autor zmiňuje.

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ Ale prosím tě, ten třetí odstavec je dost úsměvný. Namátkou jsem našel třeba
[url]https://www.pcper.com/reviews/Processors/AMD-Ryzen-5-2400G-and-Ryzen-3-2200G-Review-Return-APU/Radeon-Vega-Graphics-Discre[/url]
Pokud vidím dobře, potom APU vs. CPU+GT1030 zcela srovnatelné. :shock: Samozřejmě to nic nemění na skutečnosti, že za GT je nutno zaplatit cca 2k (byť za tu cenu lze pořídit pasivní verze, což třeba pro mě je plus). :evil:

NoneCZ
NoneCZ
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek Můžeš to nějak rozvést? Moc jsem nepochopil co rozporuješ. Ty testy samotné ukazují, že Intel CPU + GPU (1030 nebo 550) bude prostě o něco rychlejší (málo), než samotné AMD APU. Kdyžtak se ještě koukni na přiložené další stránky, tam většinou také vyhrává IntelCPU. Nicméně ten příplatek za to nestojí (obzvláště pokud stavíme opravdu low-cost stroj). A to i když budeme brát i5 vs R5 a i3 vs R3.

Burys14
Burys14
Level 22 Level 22
23. 2. 2018 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trochu mi uniká porovnání s i5 8400. V této ceně nemá Intel nic, buď i3 8350k, nebo i3 8100. První předražený, druhý o něco levnější, takže asi nejbližší cenový konkurent. Co se týká AMD, tak to i5 8400 je cenově přesně mezi R5 1600 a R5 1600x. To je tedy konkurence pro i5 8400. Co se týká iGPU, tak je jedno, jestli je to to v i5, nebo to v 1600/1600X (žádné). Integrovaná Vega je v úplně jiné dimenzi.

Chassis
Chassis
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Burys14 Jeden z mala, dekuji

Chassis
Chassis
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Diky za Top recenze, jste jeden z mala, jen tak dale!

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Chassis Jestli toto povazujes za 'TOP' recenzi, tak jsi asi zadnou opravdu dobrou recenzi necetl..
U Obrmajera stoji za to cist jen casti tykajici se OC. Zbytek jeho recenzi stoji uprimne za starou belu. Podivej se, jakou na toto CPU udelal recenzi HWUnboxed..takova recenze ma smysl. Tady Obrmajerovy radoby zavery a nesmyslna srovnavani jsou dobry tak akorat pro jeho fanklub.

Intel+nVidia
Intel+nVidia
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prý dá se na tom hrát, vždyť je to naprostý střep na kterém si člověk nezahraje pořádně vůbec nic, tady se někteří posrali v kině nebo hráli naposled před deseti lety :)

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Intel+nVidia Dalsi takovy.. Samozrejme ze si na tom zahrajes. Ne kazdy potrebuje a chce kupovat pocitac a investovat do toho 15,20 a vic tisic. Tady s tim nizsim APU 2200G postavis desktop za 10k a pri na 1080p low nebo 900p si v principu zahrajes kazdou hru. Srovavat to s hracskym pocitacem je uplny nesmysl, protoze toto je jina kategorie. Pokud toto nechapes, tak je problem spis u Tebe.

bagger
bagger
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino Pre realnu predstavu o FPS a nastaveniach ktore si na 2400G zahrame moze posluzit na youtube video "Ryzen 5 2400G Live Testing!" od Son of a Tech. Postarsie tituly idu okolo 60FPS, co je za tuto cenu proste SKVELE. Co uz take skvele nie je, je pocet zamrznuti a restartov pocas testu..

Intel+nVidia
Intel+nVidia
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino Ty evidentně moc nehraješ čoveče, jinak bys takové nesmysly nenapsal. Znovu opakuju, tady na tom si nezahraješ nic. To, že hru spustíš, vypadá odporně a škube se víc jak zombie po smrti, neznamená, že si ji zahraješ.

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 01:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Intel+nVidia: Herní tragédi a zoufalci do digitálních her jsou z většiny sluníčka. Pojem reality je tragická a jako občané jsou k reálnému životu nepoužitelný. Studie o tomto problému už vyšlo v časopise Science v minulém roce.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Intel+nVidia: Jak vidno, tady je skoda ztracet cas diskusi ;)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Intel+nVidia: Výčet aktuálních her, které si na tom zahraju, bude několikanásobně větší než těch, na které mi výkon nebude stačit. Tolik ke tvému "nic".

roob
roob
Level 36 Level 36
24. 2. 2018 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Xcute: ja sa predajom pc zaoberam pomaly uz 2 desatrocia a doteraz VZDY ked niekto kumne prisiel, ze chce pc na hranie, aj ked obcasne, tak este NIKDY som neuvazoval, ze by pustal hry na low.. Ak sa bavime o pc vhodnom na hranie, tak aktualne to zacina na 1050/ti. Vsetko pod je na hranie nevhodne, vsetko nad je OK. Pred 3 rokmi to napr. bolo 750ti, mozno 2400g ma vykon 750ti (mozno nema) - ale to ho neopravnuje dnes nazyvat ho "vhodny na hranie"

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Hell Kitty: Upustil jsem slzu dojetí, chyběls nám.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @roob: Já ho klidně nazvu vhodný na hraní. Selským rozumem si musím dát dohromady, že je nelogické, abych na procesoru integrujícím gpu za cca 100USD hrál 60USD AAA hry - takové úvahy zavání mentálním postižením. A aktuální her s cenovkou 15-20USD je několikanásobně více, než 60USD AAA titulů.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Xcute: "Vsetko pod 1050Ti je na hranie aj ked obcasne nevhodne" - to jsou kecy člověka, který je zavřený ve své bublině. Hráči kupříkladu takového Heartstone může být nějaká 1050Ti srdečně ukradená.

roob
roob
Level 36 Level 36
24. 2. 2018 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Xcute: clanok je o 160€ procesore.. a fakt naposledy, ked uz sa budeme bavit o starych hrach (inak nechapem narazku na cenu) tak tu mas TR2013 https://goo.gl/HeKRo9 Nestoji 2x vykon za maly priplatok v cene PC, ked uz teda raz za 5-7 rokov kupujem novy?

roob
roob
Level 36 Level 36
24. 2. 2018 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Xcute: to naozaj ides argumentovat nejakou hrou co ide na telefone v diskusii o hrani na pc, kde je typicky predstavitel hry napr. crysis3 ?

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Xcute: Jen v rychlosti z recenzí a článků na games.cz za poslední dva týdny:

Detention, All Walls Must Fall - A Tech-Noir Tactics Game, SYMMETRY, Antihero, Cinco Paus, Cat Quest, Government Simulator, Nantucket

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @roob: Celou dobu mluvím o aktuálních hrách a tedy startovacích cenách - mentální postižení?

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @roob: Crysis 3 je nakonec v principu taky multiplatformní. Spousta lidí dá přednost tomu si to zahrát na velké úhlopříčce s možností multitaskovat komunikaci atd. - od toho počítače jsou. Nevidím v tom žádný problém - naopak vidím problém ve tvém hloupě selektivním nazírání na věc.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Xcute: Vytáčí mě takové názory - her, které si zahraješ je možná čtyřnásobně více, než 60USD AAA titulů a některé jsou co do přesahu, či herních mechanik rovněž násobně více hc.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Xcute: "Vsetko pod je na hranie nevhodne" - tudíž do mých úvah spadá 2200G kterém budeš konkurenci v poměru cena/výkon hledat mnohem hůře. Přiznávám (i výše to uvádím), případ 2400G je už jinde.

roob
roob
Level 36 Level 36
24. 2. 2018 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Xcute: tak ja osobne som hral C3 na 40" 4kmonitore, len na to bolo treba titanX 12GB a aj tak to slo len okolo 30fps. A potom pride diskuter a tvrdi, ze na hranie staci integrovana grafika s 10% vykonom :) sorry za selektivny pohlad na vec.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @roob: Vytekl jsem možná zbytečně - máš svůj díl pravdy, zkus pochopit, že je i druhá strana mince a lidé, kterým ke štěstí stačí třeba Sunless Sea, FTL, Terraria atd.

roob
roob
Level 36 Level 36
24. 2. 2018 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Xcute: ale mne o tych nejde, tym staci integrovana grafika na doske + coreII duo z roku 2006. Ja hovorim o tych co pridu dnes do obchodu (potencialni zaujemci o 2400g) a "Dobry, chcem pc na obcasne hranie." =>bum 1050/ti podla toho kolko ma penazi. "dobry chcem pc na hry a mam FHD monitor" =>bum 1060/580 podla preferencii alebo co je skladom. "dobry, som bohaty jak rockefeller, a chem herny pc => bum 1080/ti/vega. Integrovana grafika je do kancelarie.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @roob: Už jsem to psal výše. 2200G jednoznačně při té ceně super (pro kancelář, ws, hráče indie a hw nenáročných her). 2400G je už pro lidi, co chtějí malý ITX počítač a udělají kvůli tomu ústupky - jinak se více vyplatí plnotučné cpu + gpu (nejen kvůli výkonu, ale i kvůli i/o).

roob
roob
Level 36 Level 36
24. 2. 2018 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Xcute: bez debaty, 2200G do kancelarie je oproti i3 audi oproti dacii... co i3, aj oproti 6* a 7* i5. Zial tu narazame na medialnu masaz, nikto nechce neznamy ryzen, vsetci "vedia" ze core i je zasah do cierneho. A nic na tom nezmenil ani spectre a meltdown..
S polutovanim ale musim konstatovat, ze do lacneho PC by som napriek tomu bral pentium G4560

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @roob: Všechno je to o deskách (nabídka, podpora) - já bych zase preferoval AM4. Pentium teoreticky nabízí lepší i/o, ale s ohledem na cenovou a výkonovou kategorii je slušná deska už overkill.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Intel+nVidia Má to výkon možná řádově větší než aktuální Nintendo btw

supervisor
supervisor
Level 22 Level 22
23. 2. 2018 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosím lidi jestli máte trochu rozumu klikejte na odebrat autorovi -0,30kč z premii ten DOSBOX už je orpavdu trapnej takhle uměle srážet grafy CPU je opravdu hnus.
Jinak díky za recenzi. Jasně ukazuje, že CPU je pro hráče k ničemu, ale do počítače, kde malá holka hraje Sims, nebo nějaké jiné nenáročné hry je CPU vyhovující. Vždyť obr potvrdil, že se vyrovnává grafické kartě za 2000kč !!!

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 22:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odkdy někdo používá integrovanou grafiku na hraní jiných her než jsou 15 let staré typu Warcraft 3, Half-Life 2 a podobně. Každý kdo si chce na PC vedle Excelu i něco zahrát, sáhne po nějaké low-endové grafice za 2 litry a má klid.

kapa
kapa
Level 25 Level 25
24. 2. 2018 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom da sa na tom hrat :wink: [url]https://www.youtube.com/watch?v=z2pe5PqWQXA[/url]

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
24. 2. 2018 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa Za ty penize to je pro nenarocny hrace naprosto super CPU o tom neni diskuse. Ze AMD nekdy chvili trva vyresit bezproblemove ovladace vime, ale obvykle to neni az takovy problem. Za tu cenu ma i3 8100 pekelnyho soupere :) cize i3 8100 si koupi jen zaprisahlej odpurce AM4 platformy, pripadne ten kdo si da dedi grafiku do slotu, ale to ma zas AMD jiny cpucka.

roob
roob
Level 36 Level 36
24. 2. 2018 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa a teraz ruku na srdce.. fx6100 (znova iny Cpu) + 1050 keby si hociktoru z tych hier zapol medium, a nie low ako je v tom videu, mal by si dvojnasobok fps alebo az trojnasobok?

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @roob: FX6100 je CPU z prelomu 2011-2012 na ktery dneska uz temer nesezenes ani novou desku. Krome toho 6100 musis delat OC protoze jeho IPC je dost nizke..
Stavet dneska neco takovyho jako novy pocitac v momente, kdy mam byt slabsi graficky vykon, ale min. 5-7 let zivotnost AM4 platformy, moznost jednoducheho upgradu kdykoliv...to chce opravdu silny nervy :D a to rikam jako nekdo, kdo FXko mel a slouzilo mi vice nez dobre.

roob
roob
Level 36 Level 36
24. 2. 2018 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @tombomino: len posledna vec, ze nezozeniem dosku... no tak je 6 modelov prave teraz. Naproti tomu z rovnakeho roku mam i5 na s1156, aj i5 1155 o rok neskor a na to FAKTZE nezozeniem dosku. Keby sa dala, tak 2500k je plne dostacujuci CPU aj dnes. A v 2015 som kupoval i7_4790 na to aku dosku zozeniem dnes? tu co mam je este v zaruke 3 mesiace, ked sa pokazi, co spravim?

roob
roob
Level 36 Level 36
24. 2. 2018 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @tombomino: ja mam dosku z roku 2007 (m2nE) a v tom phenomI_9550. Ked k tomuto CPU pridam 1050ti, tak budem mat v lubovolnej hre vyssie fps ako s 2400g. To je vsetko, koncim na tuto temu.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 23:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @roob: Sorry, ale nepises dost mimo. Ja pisu o AM4 patici u ktere se da predpokladat (podle vyjadreni AMD), ze sezenu kompatibilni desky az do prichodu Zen2 a po te jeste par let. AM3+ desky sezenes uz jen po kusech. Pristi rok mozna nebudou uz vubec, takze cely tvuj prispevek o 6100 je tak trosku mimo, pokud skladam nekumu novy comp, tak nechapu, proc bych to mel delat. Intel se svymi 9 mesicnimi verzemi kompatibility socketu mne nezajima. Kazdy kdo chce vi, ze Intel na kompatibilitu prdi. Evidentne je ti toto stejne jedno a radeji tady budes porad neco vymyslet, nez napsat kloudny radek o novych AMD APU:))

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
24. 2. 2018 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @roob: Cece to je uplne jedno. Proste je to stary, desky na to nejsou. Ja vubec nechapu co tady resis porad dokola.
Pokud nekomu skladam pocitac z bazarovych soucastek a nebo protoze mu zustalo CPU a nechce ho vyhodit, no prosim. Takovych kombinaci najdu dalsich 10 klidne.
Tady se bavime o novuch CPU a ne o bazarech.

roob
roob
Level 36 Level 36
25. 2. 2018 00:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @tombomino: ja to vzdavam.. vyssie 6 ludi tvrdi, ze 2400g je na hry vykonnejsi ako fx6100+1050. Nemam tu co hladat. Je mi luto, ze som sa zucastnil.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
25. 2. 2018 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @roob: Sorry, ale nevim proc se citis dotceny. Kazdemu je preci jasne, ze se da poskladat CPU+GPU, ktere bude mit vyssi vykon nez 2400G nebo 2200G. Takovych bazarovych kombinaci najdes vice, ne jenom 6100+1050. Smysl takvoych kombinaci je ale druha vec.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
25. 2. 2018 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @roob: Aspoň neleží tací tu opravdu nemají co hledat pá pá

roob
roob
Level 36 Level 36
25. 2. 2018 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @tombomino: nikdy som nepisal o brazare, pisem o novych komponentoch. V lowende je jedno co kupis, ide o max vykon za min peniaze. Dalsia vec je, ze casto uz nejaky ten PC mas, a ak mas napr. sandyB i3 a rozmyslas ci kupit 2400g alebo dokupit 1050, tak 1050 ta vyde ovela lacnejsie a mas ovela vyssi vykon. 2400g je vyborny procesor, ale nie na hry.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
25. 2. 2018 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @blackbox: *nelži

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
25. 2. 2018 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @roob: Pokud to stavis jako novy pocitac.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
25. 2. 2018 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @roob: Vsak v tom se shodnem. Kdyz mas starsi stale pouzitlne CPU nebo sestavu, tak upgradem grafiky docilis nejlepsiho efektu. Ja souhlasim :))
Ale nesouhlasim napr s tim, ze jakakoliv kombinace s 1030/550 a jakymkoliv CPU je vyhodnejsi kombinace v pomeru cena/vykon nez 2400G/2200G. A o tom to cele je.

roob
roob
Level 36 Level 36
25. 2. 2018 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @tombomino: ale ja ako novy pc staviam aj AMD A4 X2 4000 - lebo ludia chcu lacne PC, inak by som to nedal ani najvacsiemu nepriatelovi.. fx6100 je oproti tomu mega delo z inej dimenzie..

roob
roob
Level 36 Level 36
25. 2. 2018 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @tombomino: nj.. a to som ani nikde nepisal, vzdy som pisal o 1050/ti ;) inak to skusme.. hamburger za 100 korun, alebo habmurger s hranolkami a colou za 120?

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
25. 2. 2018 21:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @roob: no vidíš teď už je ale jiná doba a jsou tu nové technologie s podporou nových standardů v podstatě skoro za stejný peníz jako ty vykopávky které už s tím mají problém jak po stránce HW tak SW kvůli podpoře.... ano chápu nějaký upgrade dedikované grafiky u dožívající sestavy (o které víme že stabilně vydrží fungovat ještě nějaký čas) ale to už je jiné téma o kterém tohle vlákno nebylo :)

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
25. 2. 2018 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @roob: aaa příklady miluji :D jenže každá mince ma rub a líc (a to nepočítam hranu)
raději ten hamburger protože v základu ma cca 500 kcal některé varianty mají klidně dvojnásobek a to je až až na jedno jídlo ;) a teď si likvidovat tělo colou a hranolkami ale abych se přiznal vždy si koupím velké menu s bezlepkovým hambáčem ale colu si k tomu nedám a někdy hranolky nahradím salátem :D

a) proč si kupovat něco co nepotřebuji + tolik cukrů a přepálených tuků atd. naráz tělu akorát škodí
b) co když máš v kapse jen 100 korun a nemáš jinou možnost .. pořád si kopíš menu za 120 ?
c) co když máš v kapse 5000 korun ale 4900 potřebuješ na potřebnou utrátu ;) taky si pořád koupíš menu za 120 ?

tím chci říci že každý člověk má jiné preference i potřeby ...i ten rozpočet hraje svou roli (asi proto u nás jezdí tolik ojetin ti lidé by určitě chtěli nový vůz ale prostě na něj nemají ...) >> kdyby to bylo tak jednoduché tak každý jezdí v luxusních vozech bydlí ve vilách atd. atd. :)

roob
roob
Level 36 Level 36
25. 2. 2018 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @blackbox: pojdem domov peso a nie taxikom... tym chcem povedat, ze kompromis je o tom vzdat sa niecoho za ucelom ziskania niecoho ineho. Ako ze Sia ma lepsi hlas ako Taylor, ale keby mi chceli urobit sukromny koncert, tak.. ;)

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
25. 2. 2018 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @roob: ". tym chcem povedat, ze kompromis je o tom vzdat sa niecoho za ucelom ziskania niecoho ineho."

třeba ledviny viď :D tohle je fakt marné ....

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
25. 2. 2018 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @blackbox: Kam tohle asi mohlo dojít, pobavilo!

FAJKO
FAJKO
Level 4 Level 4
24. 2. 2018 00:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom Osobne som bol vzdy nazoru ze treba mat slusne CPU a slusne GPU. v roku 2013 som kupil geforceGTX770 ale niekedy na jar tento rok mi bud odisla alebo mam problem zo zdrojom(zatial neviem a nak serem na to). A tak som si zapol grafiku v procesore i7-3770K. Cuduj sa svet, aj ked je tato slaba graficka karta v 5rocnom procesore, stale si viem zahrat sem tam nieco samozrejme v znizenom nastaveni. Vzdy som bol proti tomu aby sa do cpu cpali grafiky a v podstate stale si myslim ze by mali radsej robit lepsie CPUcka bez grafik, ale na druhej strane teraz chapem ze CPU z pomerne slusnou grafikou je rozhodne lepsia volba ako CPU z horsou grafikou

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
25. 2. 2018 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podstatny je, ze se diky AMD zacnou do APU dostavat cim dal vykonejsi grafiky. Intel to leta sulil, kaslal na vyvopj, ma kulove a ted cura maggi, bude horko tezko dohanet ztratu. Kdyby nebylo AMD tak by ty shit***y iGpu vydrzely Intelu naveky.

Elwen
Elwen
Level 1 Level 1
26. 2. 2018 01:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Příšerná recenze. Bral vůbec autor v potaz, že je tam skvělé iGPU nebo testoval jen processor? Však zde nejsou skoro žádné testy toho iGPU. Je jasné proč to tak je, protože by jinak autor to iGPU musel pochválit, což v jeho případě není možné, protože je to od AMD, tak to raději z testu vynechá stejně jako to, že to srovnával s dražší konkurencí v úplně jiné výkonové lize. Je to hnus velebnosti. Všem je jasné, že OBR je výplod marketingu nVidie a to ať si každý přebere jak chce.

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
26. 2. 2018 03:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elwen 100% narust vykonu, to je fenomenalni uspech. o autorovi vime sve, nac to resit.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
26. 2. 2018 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A cílová skupina na toto APU je vlastně kdo? Hráči? Ne, ty si připlatí 4-5000,-kč za dedikovanou GPU. Těžaři? Ti už vůbec ne. Vývojáři, kteří potřebují slušný výkon? Ti sáhnou buď po i5/i7 od intelu nebo po Ryzenu 7. Jediný rozumný využití vidím na poli neherních notebooků, ultrabooků a podobně. Argumentovat, že se najde rodič, který chce dítku pořídit pseudo herní PC, ale nechce utratit dalších 4000,-kč za GPU mi příjde naprosto zcestné, jelikož tato cílová skupina zákazníků je velmi malá a omezená.

NoneCZ
NoneCZ
Level 1 Level 1
26. 2. 2018 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram Překvapí tě to - obyčejní lidé.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
26. 2. 2018 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ i ti neobyčejní kteří nepotřebují drahý herní PC :)

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
27. 2. 2018 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ @blackbox: Nezlobte se na mě, ale jestli někdo chce postavit "herní" PC byť levné, proč by kupoval APU? Protože nemá ne dedikovanou GPU? Co to je za hovadinu? Jestli se rozhodnu postavit si herní PC, tak bez peněz ho prostě nepostavím. Beru to podle sebe ale já nekupuji něco, na co nemám peníze. Nemám-li peníze na slušnou GPU, tak nestavím herní PC. Tečka.

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
26. 2. 2018 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ @blackbox: trochu smutny je ze autor srovnava ryzen 5 2400 se 6 jadrovou i5 8400 .. to nechapu a jeste zapomene napsat ze ryzen za min penez doda velice dobry vykon a hlavne 2x rychlejsi igpu na kterym uz se docela da hrat, to od intelu je tak na kancelarskou cinnost hrat na tom je fakt z nouze.

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
27. 2. 2018 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ @Bertram: Nejaky levny a maly PC pro ditka na minecraft a podobne to bude idealni.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
27. 2. 2018 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ @Bertram: NoneCZ to tady pekne vysvetlil. Jen dodam, ze pokud nejsem cilova skupina..coz Vy evidentne nejste, tak to neznamena, ze neexistuje jinak skupina lidi, pro ktere je ten produkt urceny. Jeste k tomu Vasemu prvnimu prohlaseni.. Jsou lide co nemaji/nechteji dat 5k za 'herni' grafiku. ale presto si chteji zahrat. Pro nekoho, komu je 11 a vy jako rodina nemate penize nazbyt, tak si sakra rozmyslite, jestli vyhodite 5k navic nebo ne. Tohle CPU je jedna z moznosti, jak to realizovat. Zahrajete si, ale neni to 'herni pocitac. Vic bych v tom nehledal.

NoneCZ
NoneCZ
Level 1 Level 1
27. 2. 2018 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ @Bertram: Nezlob se na mě, ale nemusí se hrát jenom na herním PC. Herní PC má smysl jenom pro některé hry (a světe div se, je jich furt míň, než těch na které smysl nemá). Hodně lidí je spíš "causal" hráčů, co si sednou ke své oblíbené hře na nějakou tu hoďku o víkendu. Vím, že ti co to berou aspoň trochu profesionálně, případně už sjeli všechny hlavní taháky z minulé E3 tenhle pohled nikdy nepochopí.
Ale hodně různých strategií, adventur, logických her, visual novel, arkádovek ale nakonec i to CS, Dota atpod nepotřebuje stejně výkoný stroj jako nejnovější FarCry. Přesto jde o velmi zábavné hry, které dokáží zabavit na hodiny, dny, týdny, měsíce a i roky. Na druhou stranu i u těchto her použít inteláckou grafiku je už utrpení. Když nic jiného, tak minimálně tohle vidím jako velmi velký klad a to, kam ten procesor míří.
"PC na kterém se dá (i) hrát" != "herní PC".

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
27. 2. 2018 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ @tombomino: Ale ano, já to všechno chápu. Chápu, že existují rodiny, co chtějí koupit/postavit PC pro děti, kde si můžou zahrát něco opravdu nenáročného. Jenže jak tahle úzká skupina zákazníků zaplatí vývoj tohoto APU? Nehledě na fakt, že Vega 11 nemá vlastní paměť a její výkon je odvislý na rychlosti systémové RAM. Aby jste z tohoto APU vyždímali to, co se od něj očekává, musíte zainvestovat víc peněž do rychlejších pamětí. Jistě, není to tolik, kolik stojí dedikované GPU, ale i tak to je výdaj navíc. Osobně jsem přesvědčený, že daleko větší smysl by toto APU mělo u mobilních zařízení popř. HTPC než ve klasickém stolním PC, kde jsou HW možnosti takřka neomezené.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
27. 2. 2018 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ @Bertram: Pokud mate chut, zkouknete tohle video. Je to test 16her. Vetsina z nich jde opravdu plynule zahrat na FullHD s low detailama na 2200G s OC te grafiky. Jeste potrebuji doladit trochu drivery, ale to je uz AMD klasika pri vydani :))
Az to prekvapi, co to da za ten peniz.
Samozrejme je to'zahrat' si..neni to urcene pro parany
https://www.youtube.com/watch?v=5sM-yAsiydU

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
27. 2. 2018 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ @Bertram: Pouzit to jako APU je jedna z moznosti, jak to realizovat a to ta nejlevnejsi. Ta CPU cast je ale dobra, takze jestli si chcete koupit 'jen' intelovske 8100 nebo treba 2200G APU i bez toho, aby jste na te integrovane grafice hral, vyjde to na stejno. Potazmo mate v te grafice bonus a taky pravdepodobne delsi zivotnost AM4 platformy, jako takove. Coz taky neni k zahozeni.

NoneCZ
NoneCZ
Level 1 Level 1
27. 2. 2018 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ @Bertram: Zaplatí se vývoj toho APU?

-Tahle skupina lidí není tak malá.
-Mimo jiné něco podobného půjde stejně do notesů a dalších řešení, kde si sám řekl, že vidíš jeho smysl.
-Ryzen a VEGA nejsou architektury, které by vznikaly jenom kvůli tomuhle produktu. Ano, můžeme polemizovat o úspěšnosti VEGA architektury jako takové (Mě osobně v dedikovaných grafikách moc nepřesvědčila, ale jak bylo vidět, na tohle nejsem cílovka taky, protože prostě pro výpočty ji nevyužiju). Každopádně je na světě, nainvestovalo se do toho hodně. Pokud je výroba těchto GPU alespoň částečně tak efektivní, jako v případě Ryzenu, tak obsáhlost trhu, kam se téměř z jedné výroby dostane je velká (a to vesměs tak, že ho pokryje vlastně celý, stejně tak jako Ryzen).
Takže ano, nejspíš se to vyplatí.
Ne jako APU. Dělat tohle vše kvůli APU by nemělo smysl. Nicméně to APU vychází z technologií, které byly udělány na pokrytí celého trhu a evidentně se na to myslelo už při návrhu. A potom to smysl má a nejspíš se to vyplatí.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
26. 2. 2018 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram tak tobe to prijde 'naprosto' scestne a jinym prijde zase naprosto scestne, co pises Ty :D

Maxik
Maxik
Level 0 Level 0
26. 2. 2018 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino iGpu je rovno zhruba geforce 1030 coz je kartice za 2 tisice :) K tomu 4 jadrovej ryzen za 2000 jako bonus, za me super pocin, jiste najde sve vyuziti a kupce.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
27. 2. 2018 08:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino Nechápu proč :) Vega 11 se skoro dotáhne na výkon gtx 1030 za 2000,-kč, to je pěkné. Ale už od 4000,-kč lze pořídit GTX 1050 a za pár stovek výše i GTX 1050ti, které mají výkon úplně někde jinde. Argument někdo nechce platit 4000,-kč za dedikovanou GPU ve mě vyvolává otázku "Tak proč proboha staví herní PC"? Všichni, kteří toto APU obhajujete, kdo z vás si ho koupí/koupil? A vůbec, kdo by byl tak masochistický a chtěl hrát na iGPU ve stolním PC? Dovedu si toto APU představit v notebooku nebo ultrabooku, jinde ne.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
27. 2. 2018 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Maxik: Já netvrdím, že to kupce nenajde. Jen mě napadá velice omezená skupina zákazníků, která přece nemůže vývoj toho APU ani zaplatit.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
26. 2. 2018 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Maxik: Presne tak. Psat komentare typu "nema vyuziti', 'naprosto scestne' jen ukazuje, ze to neni cilova skupina dotycneho, potazmo, ze dotycny nema s danou cilovkou zadnou zkusenost. Jinak by takovy nesmysl nenapsal.

NoneCZ
NoneCZ
Level 1 Level 1
27. 2. 2018 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino @Bertram: Jenže 1050 a ani 1050Ti stejně ještě nespadá do oné sekce "herní", že ano?
To je tak minimálně 1060 a RX580...?

kidrock
kidrock
Level 1 Level 1
27. 2. 2018 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pan OBR, recenzia by bola celkom v poriadku az na zopar keby:

1. Postavili ste proti APU 2400G najvyssie modely Intelu ktore stoja x-krat viac, o cene platformy nehovoriac. Ked ste chceli dospiet k zaveru aky je Intel super tak to asi ani nemuseli testovat, ono je to tak nejak samozrejme ze tie Intely budu rychlejsie, sa to tak nejak od nich za tu ceny ocakava. Uz mi tam chybala fakt len Intel Core i9-7980XE ktora by toto APU nadobro rozdrtila a ukazala aky je AMD shit :D
Kde sa stratili 7400/7500/8100/8350?

2. Recenzia je zamerana vylucne na CPU testy ktore pri tomto typu produktu (APU) asi maloktoreho potencialneho zakaznika budu zaujimat..

3. Testu integrovanej grafiky co je najvacie plus tohto APU ste venovali len jednu jedinu stranku a este k tomu ste to porovnavali s dedikovanymi grafikami, aby v tej recenzii za ziadnych okolnosti nebol graf kde by dostal Intel na *** :D

Nehnevajte sa, ale vy ste redaktorom PCTuningu alebo marketingoveho oddelenia Intelu? Ved pre boha o nic nejde, je to len dalsie CPU/APU, naco tolka zaujatost?

Inak nikde na ziadnom webe som nenasiel testy tychto novych Ryzenov v 45W mode a porovnanie s predchadzajucou generaciou (A8-7600/A10-7800 45W resp. A10-9700e/A12-9800e 35W) co ma najviac zaujima ako vlastnika Mini-box M350. Keby niekto o niecom vedel, bol by som vdacny..

PCTuning kedysi robieval super clanky ktore porovnavali efektivitu architektury takt na takt. Neplanujete nieco take?

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
28. 2. 2018 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V klidu měl procesor kolem 30 °C, což je celkem nízká teplota, ale mohu jí věřit. Po patnácti minutách plné zátěže, se teplota dostala lehce nad 50 °C. I když jde o dost nízkou teplotu, které jsem nevěřil, chladič byl opravdu jen vlažný, tedy asi jde o reálné hodnoty. To je naprosto skvělá hodnota s použitím běžného chladiče.

No bodejt Obrmaiere, protože Ryzen má použitelné BOX chladiče, narozdíl od těch inteláckých trapných chrastítek.

Reklama
Reklama