Zpět na článek

Diskuze: AMD Ryzen 9 5900X: Dvanáct jader Zen 3 v testu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
5. 11. 2020 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na alze sice byly pred 16:00 vyprodany ale jeste v pul 8 vecer byly skladem na CZC konkretne mely 5ks+ Ryzen 7 5800X... Na Amazonu maj taky skladem mimo 5600X ten pry bude 12.10... Takze dodavky sou mnohem lepsi jak Ampere od Nvidie to je zrejme

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
5. 11. 2020 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Jo, na CZC byl. Ale za jakou cenu?

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 07:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner stejnou jako na Alze.. kolem 12tis s DPH

Ache
Ache
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 01:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner S příplatkem za dostupnost? :lol:

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 07:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratos: dokonce je skladem i ted za cenu 12 399,- s DPH takze zacna "prirazkova cena"

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
9. 11. 2020 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @FuWU: jj ceny Ryzenu sou zatim OK, ani na bazosi to nikdo neporeprodava za naky nesmysly jako Ampere od Nvidie..

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @FuWU: presne tak dostunost Ryzenu 5000 je daleko lepsi jak Ampere u nvidie..

keistown
keistown
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratos: Moje hracka je lepsi nez tvoje hracka!!!

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @keistown: :)

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
8. 11. 2020 01:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratos: Mam 3100X a B550 aorus pro AC
ja si počkám na niečo z výpredaja keď príde 5nm AMD a aj Intell ma 5nm kapacity TSCM predplatené
Tak ty ceny ani 5nm nebudú také uletené
AMD malo vlastnú výrobu 32 nm a Intell 14nm možno možno opravy 10nm moc tomu neverím

destare
destare
Level 1 Level 1
5. 11. 2020 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Nevím jestli sis všiml, ale srovnáváš dostupnost procesoru a grafické karty. :D

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
5. 11. 2020 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čo dodať ?

5900X dostala zlaté ocenienie na PCT... od Obra... :P

Každopádne, v akomkoľvek, dovolím si povedať akomkoľvek ohľade, MEGA procesory - všetky Ryzeny 5000 8)

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
6. 11. 2020 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maťko911 Taky jsem to chtěl napsat.

Obrovi kudoz že udržel nervy na uzdě a dal zlato.

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
9. 11. 2020 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt musel jinak by ho dav zlincoval :)

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt souhlas :)

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt museli mu cukat koutky kdyz to odklepaval :)

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
7. 11. 2020 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Guru3D ma jinej chipset, plus jako vsechny Ryzeny to bude dost zavisle na nastaveni pameti.

Vysledky jsou nejspis dle miry odladeni/nastaveni systemu.

Hadam ze pokud to nekdo opravdu vyladi tip top, tak ten vykon muze byt i jeste vyssi. Plus obvykle dalsi verze BIOSu, upgrady microcode atd. udelaji sve.

Technicky je to ale vcelku jedno, je to par fps sem, par fps tam. Porad je to na spicce.

Cernakus
Cernakus
Level 1 Level 1
5. 11. 2020 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale PEKLO ZMRZLO.

Zlobr dal AMD medaili a rovnou ZLATOU~~!~~~~!~~!!!

(Jen pro připomenutí, loni nedal Ryzen 9 3950X ani bramboru).

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cernakus tak na obranu Obra musím říct, že peklo zamrzlo už podruhé - dal zlatý ocenění už R5-3600, která nabídla za poloviční cenu téměř stejný výkon jako 8700K :-))

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
6. 11. 2020 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cernakus toz ... niektorym dlho trva kym otvoria oci, mr. obrovi zvlast

mne uz v 2017 bolo jasne ze nastavaju zaujimave casy a skonci sa era, ked 8C AMD FX8370 so svojimi kvazi-jadrami konkurovalo iba 4C Intel procakom ktore v beznom desktope vladli od Nehalemov v 2009, proste AMD malo vtedy asi 55-60% intelackeho IPC

podobe ked som v 2011 videl 1T vykon FX v SuperPI, skoro mi spadla sanka: 1 jadro (nie 1 modul) FX 8150 na 4,0 GHz a predsa o 20% pomalsie jak 1 jadro Phenom II na 3,6 GHz, proste o 30% horsie IPC ... krce v tvari, VALA SA AN NAS TOTALNA PROCESOROVA KATASTROFA, pomyslel som si a bolo to zrejme

dnes sa opakuje situacia z roku 2000 PIII/Celer na baze PIII vs. Athlon/Duron K7, avsak este o nieco lepsie pre AMD
resp. z rokov 2004-2005 ked AMD drtilo Intel s Athlonmi 64 X2
... no a potom prisiel rok 2006 a zahodenie P4 Netburst na smetisko dejin

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
5. 11. 2020 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel by ted mel hodne zabrat, nebot ted uz nema nic co by mohl na procesorech velebit oproti konkurenci, prisel i o vykon ve hrach. A jak to dopadne pokud AMD prejede konkurenci? Uplne stejne jako kdyz intel prejel AMD.....

rnb
rnb
Level 0 Level 0
5. 11. 2020 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak Ale nepovídej, podle tohoto článku i9-10900K umí ve hrách totéž co 5900X a dle ceníku je levnější o 4500 Kč, to je 25%, pro pařany tak 5900X nedává smysl.
5900X si tak koupí asi jenom profesionálové s multi-thread aplikacemi, těch ale není mnoho.

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb tak když už velebíš nižší cenu 10900K, tak popřemýšlej nad deskou a chladičem :-)) Zatímco na 5800X bude stačit s prstem v nose B550ka v ceně kolem 3500,-, tak na 10900K budeš muset zalovit desku Z490 minimálně za 6000,-. 5800X uchladíš i Ferou, na 10900K bude třeba prdnout vodníka za 2500-3000,-. A kdepak je ted ta výhoda Intelu? :-))

FerrariF50
FerrariF50
Level 18 Level 18
5. 11. 2020 21:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb Jako co jsem koukal po testech tak nejlepší na hry rozhodně z těch nových procáku 5600X s TDP 65W, tak na co kupovat 3x žravější a dražší intel nechápu, možná tak místo topení. A nebo když už tak je i lepší než 10900K 5800X, protože rovněž mnohem úspornější a na hry nejlepší. Kupovat intel postrádá jakýkoli smysl. A pokud hraješ ve vyššim rozlišení než fullHD tak nemá smysl kupovat takto drahé procesory vůbec, samozřejmě pokud máš počítač na hry.

roob
roob
Level 36 Level 36
5. 11. 2020 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb ceny pojdu dole, tie aktualne su nastavene tak, aby zvladli napor nadsencov, ktori ich chcu za akukolvek cenu, aby sa vypredala stara generacia a aby na tom aj slusne zarobili.

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @Usm82: presne tak

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @Usm82: 10900K nejde poradne uchladit ani vodou 250W odpadniho tepla je proste moc..

rnb
rnb
Level 0 Level 0
6. 11. 2020 08:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @FerrariF50: Opak je pravdou, 5800X má nižší spotřebu, ale zase je dražší o 4500 Kč. Rozdíl ve spotřebě v elektřině protopíš za 11 250 hodin, to je 468 dnů non-stop hraní na plný výkon, tedy ani ve spotřebě se 5800X nevyplatí.

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
5. 11. 2020 21:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @roob: Tak jasne ze nekde musi vest intel :D Vzdyt jsme na PC tuningu, na konkurecnim webu amd rozdrti intel vsude. Ale obecne intel nema moc sanci

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
7. 11. 2020 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @Stratos: 250W neni nic pokud je chlazeni solidni.

Problem zacina byt spis kdyz to leze k 350-400W.

Tucny 360 radiator dokaze uchladit pekne zhave veci, samozrejme jako kazde chlazeni to je odvisle od nejslabsiho clanku.

Pripadne se da dokrmit externim chlazenim vody, ale to uz je fakt kapku extremni. Nebo v aktualnim pocasi ghetto reseni jako vodnik do kybliku na balkone, ci akvarko za oknem. :D

Nicmene je taky otazka jestli clovek na hrani fakt potrebuje neco co zere 250W jen jako CPU..

FerrariF50
FerrariF50
Level 18 Level 18
6. 11. 2020 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @rnb: A tak ti jebe ? ... 5800X normálně seženeš za 12390 a nejlevnější 10900K o 1500Kč dražší a neni o čem přemýšlet. Koupit si místo toho předražený žravý intel může fakt jen šílenec. Nechápu kde bereš ty 4500 Kč ? Co to je za nesmysl ? 5800X je levnější a ve všem lepší a 5900X je sice dražší o 1500Kč, ale je to už uplně jiná liga, takže se taky vyplatí mnohem více. Se prober, nevíš co meleš absolutně.

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
9. 11. 2020 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @Daemonius: 250W na tak male plose je proste problem, obcas s tim maji v recenzich problemy i s vodnimi chladici..

rnb
rnb
Level 0 Level 0
6. 11. 2020 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @FerrariF50: To máš pravdu, spletl jsem se, mělo být 5900X, ceny jsou z konce článku.

FerrariF50
FerrariF50
Level 18 Level 18
6. 11. 2020 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @rnb: No v czc tu 5900X hodně přepálili, holt nenažranost, jinak co jsem koukal tak všude i třeba na alze k objednání za 15390. Jinak splést se může každý, hlavní že snad už chápeš, že 10900K s tou spotřebou je za 14000 prostě nesmysl. 5800X je v multithreadu tak na stejno a to má o 2 jádra méně, v single je lepší a o spotřebě nemluvě, k tomu je levnější, takže není co řešit.

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
9. 11. 2020 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @FerrariF50: hned ten den k veceru to opravili.. cena uz je stejna jako vsude jinde

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @FerrariF50: uz to opravili :)

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @FerrariF50: uz to maj dobre..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
5. 11. 2020 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob Nevím, připadá mi, že jeho výsledky herních testů jsou v porovnání se světem poněkud... hodně mimo průměr. :D

spida
spida
Level 1 Level 1
7. 11. 2020 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Absolutny zaklad su rychle a spravne nastavene pamate. Linux pouzil 3600 CL14 pri 1:1 delicke, kdezto tu vyzera, ze boli pouzite 4000 (ake casocovanie?) pri 1:2 delicke, co je dost nevhodne nastavenie a zraza vykon niekedy aj o 10%.

FuWU
FuWU
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner computer base i gamers nexus to vychází taky úplněj overkill oproti intelu
jedinej techpowerup tam jim to zas vychází až moc blbě

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
9. 11. 2020 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @FuWU: i Linusovi to vyslo mnohem lepe nez Obrovi :)

spida
spida
Level 1 Level 1
7. 11. 2020 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @spida: Samozrejme myslim Linus :)

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @FuWU: i Linus nameril mnohem vetsi rozdily a JayZtwoCent taky

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @FuWU: souhlas..

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @FuWU: presne tak, Linus nameril jenom to samy..

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
5. 11. 2020 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tohle je teda rana, posledni obrance prave viry Intelu padl a AMD ma za Ryzen 5900X zlato. :twisted:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
5. 11. 2020 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všechno pěkný, ale cena ne.

humik
humik
Level 23 Level 23
6. 11. 2020 07:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Asi jako u jakéhokoliv produktu tohoto typu po uvedení novinky.. nechápu čemu se furt divíte...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@humik Nesmysl, 3700X stojí defacto stejně jako při startu. A 5800X vydrží také na této ceně. Slevy nečekej.

Dávat za mainstream CPU (který dříve stával 7k) 12k, to vážně ne.

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
9. 11. 2020 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@humik @oldass: presne tak ceny sou sice vyssi ale ceska cena odpovida te dolarove.. proste kolem 50 dolaru vejs + clo + dan

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@humik @oldass: tak levnmejsi modely budou az v Q1.. proste pockat no..

_DAVE_
_DAVE_
Level 1 Level 1
5. 11. 2020 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako jo, všechno dobrý, ale to nic nemění na tom že běžnému hráči furt stačí i7-3770 prakticky ba všechno.

Pryč jsou doby, kdy jsme netrpělivě vyhlíželi procesor co rozjede oblíbenou hru alespoň v 25fps místo nynějších patnácti

BonfireCZ
BonfireCZ
Level 20 Level 20
6. 11. 2020 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ Mno nevím, sám 3770K mám, a fakt musím říct že už je to na hraně. Jako jo, všechna čest co tak starý CPU dokáže (zvláště po docela solidním OC), ale prostě celá platforma už je naCENZURA.
Pomalé DDR3, PCIe 3.0 jen na grafiku (SSD musím mít na 2.0 - ale nevím jestli to není záležitost desky)...

Ale furt je mi líto upgradovat, loni jsem ještě dokupoval 512GB NVMe SSD na hry a dalších 16GB RAM, teď asi ještě koupím grafiku, udělám extrémní OC celé sestavy a dopřeju tomu poslední rok-dva.

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
6. 11. 2020 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BonfireCZ zena ma Athlon II x4 + Radeon 580 4 GB a hraje se mnou na tom, vsechno. sice nemame RT a tak, ale uplne to staci.

_DAVE_
_DAVE_
Level 1 Level 1
8. 11. 2020 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BonfireCZ @kajinek: No Atlet už jiná liga než Ivy Bridge, ten je na úrovni tak Core2Quad a tam už je to dost tragické s IPC.
Ale ano, méně náročnému člověku to pořád stačí.

Jde o to, jestli chceš hrát a bavit se, nebo honit propustnosti pamětí, celou noc se převalovat proto, že SSD jede jen přes SATA3 a ne PCI-E4 atd. :wink:

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
6. 11. 2020 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ Rozhodně nestačí. Nedavno jsem hrál KCD a Mafii III a to jsou hry hodně náročný na procesor. Když jsem to hrál na svém 6600K v defaultu, to je 3,5GHz@3,9GHz boost, tak se to při jízdě na koni nebo v autě docela dost cukalo, ale ne kvůli grafárně, ale protože ten procesor nestíhal načítat nový objekty tak rychle. Když jsem stál na místě, tak mi to jelo plynule na 60FPS...

Poté, co jsem CPU překatkoval na 4,6GHz, tak to začalo být plynulý, prakticky jsem ho dostal na úroveň 7700K v základu...takže i7-3770 je už dost málo...

palqo
palqo
Level 23 Level 23
6. 11. 2020 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ Tak pre tvoje info, mam i7-4770k a vykon mojej Strix 2080 OC je o 15%(!!!) nizsi, ako s i9-10900k. Teraz uz je cas na upgrade...

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
5. 11. 2020 23:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ Ale no tak. Je to uplne ta sama pisnicka jako ze 4/8 musi stacit na porad kdyz prislo AMD s 8/16. Ten intel vam samozrejme jeste muze nejakou dobu vydrzet otazka je na jak dlouho.

liquidfunk
liquidfunk
Level 1 Level 1
5. 11. 2020 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proc jen musi tydlety recenze delat zaprisahly Zdenda. Priznavam, dnes jsem to necetl , protoze nemam proc. Tech prujmu jsem si za posledni leta zazil dost, ale proc by mela koncit recenze na neco takoveho odkazy na exMatejkuv czc trash? Proc ne heureka, nebo cokoli jinyho (vime proc, nejsou, protoze jich bylo 20x tolik co Nv a stejne se prodaly?!
Nejen ze Tvoje objektivita, Zdendo, ztratila za ta leta svuj punc, uz te vazne nikdo nebere vazne a ja bych si fakt pral, abys sel uz pro jednou do prdele.
Treba mi budete zazlivat, ze jsem to necetl a treba je to dobry, ale rve mi to srdce jak tady porad vidim dristy od cipa z horni dolni a lepsi autory neni pct schopny zaplatit. Protoze Zdenda se plati sam, ze jo? MSI, ASUS a dalsi by mohli povidat.

Hojdarek
Hojdarek
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 00:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V recenzi se píše, že takt 2000MHz FCLK procesor nedosáhne. Tedy jaký byl její skutečný takt při testech, když RAM bylo nastaveno na 4000MHz?

PetebLazar
PetebLazar
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 01:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hojdarek Taky jsem si toho všiml. Autor uvádí, že paměti 4400MHz nastavil na 4000MHz a také zmiňuje, že IF(FCLK) při 2000MHz Ryzen 5900X nezvládl. Takže došla ke slovu dělička 1:2 a místo optimálnějších efektivních 3600(3800Mhz?) byl přístup do paměti (IF) podstatně pomalejší? Nepoškodilo by to CPU v testech kde je kritickým právě rychlý přístup do RAM?

Eloherd
Eloherd
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetebLazar Kdyz tu vsichni velebite guru3d, co takhle si ho lepe precist?

U nove generace ryzenu doslo k posunuti limitu pro infinite fabric a tudiz 4000 MHz RAM by melo byt naprosto vporadku. Otazkou je, zda by nestalo za to tento teoreticky predpoklad potvrdit v testu 3600Mhz vs. 4000Mhz. Ja bych to videl moc rad.

"For ZEN3, this is slightly different as the clock frequency of that interlink was raised a notch and can now support 4000 MHz without the IF limiter kicking in. DDR4-3600 is the price/performance "sweet spot" and remains AMD's recommendation for the Zen 3-based processors. However, the new optimum is DDR4-4000 with a synchronous IF or fabric clock (FCLK) and memory controller clock (ULCK) of 2,000 MHz."

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 07:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetebLazar ja mam 3600 Ramky a beha mi to opravdu mnohem lepe nez Obrovi

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
7. 11. 2020 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetebLazar @Eloherd: Jo, ale musi to fungovat i prakticky, pokud ma OBR pravdu, tak teoreticky muze jit 4GHz, ale kdyz to CPU prakticky neda tak je to burt a je lepsi ject na 3,6 s 1:1 delickou.

Nejspis duvod proc ma Guru3D lepsi vysledky, kdyz pominem jejich lepsi desku a lepsi znacku pameti.

humik
humik
Level 23 Level 23
6. 11. 2020 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetebLazar @Stratos: Tak Obr je prapodivnými nastaveními znám že...

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
9. 11. 2020 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetebLazar @humik: ano to je :)

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetebLazar @humik: to je pravda

humik
humik
Level 23 Level 23
6. 11. 2020 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetebLazar @Stratos: To je komedie jak máš mínusy jen protože "Stratos" .. :D můj názor se kterým souhlasíš má většinou plus .. rofl

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
9. 11. 2020 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetebLazar @humik: ty minusy naklikava nakej bot vzdy po pulnoci tentyz den kdy nakej prispevek napisu :) nekdo se nudi no :)

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetebLazar @humik: nekdo se nudi :)

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 18:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetebLazar @humik: prisel nakej naklikavac uz po pulnoci :) behem 15 minut sem mel u jednoho prispevku 100 minusu :) Asi Obr nemohl spat tak sel naklikavat :) zde to neni nejak tezky to udelat nemaj to vubec zapezpeceny..

karle
karle
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

protože s novými Radeony bude všechno jinak - tam Intel rozsekají úplně.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
7. 11. 2020 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karle Jestli myslis to low-level propojeni systemu kdy GPU komunikuje primo s pametmi/SSD atd. tak to funguje jen kdyz to ma hra v designu.

Coz zatim nema nic.

A AMD grafiky jsou zatim "neexistujici".

Jasne, ze by vetsina z nas byla rada, kdyby AMD grafiky byly lepsi jak nVidia (hlavne by nam to mozna helplo cenove, ze..). Jenze realne jsou zatim AMD o generaci za nVidii.

Veskera reseni, ktera vyzaduji praci vyvojaru hernich enginu dost casto umiraji kousek po startu. Duvod proc treba multi-GPU je dneska mrtve.

Jediny duvod proc treba RT ma sanci, je ze to vypada velice dobre, kdyz to funguje a za druhe je nVidia docela dobry sponzor. :D

Kdyby se AMD cpalo do herniho prumyslu stejnym zpusobem jako nVidia, tak by ty grafy vypadaly dost jinak.

PDSFab
PDSFab
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Momentálne pri takte ram 4000 sa zapne delička 2:1, aj Romanovi(der8auer) sa to stalo, s novými biosmi by sa to malo upraviť. Takže v recenzii je 5900X s 4000ram(neznáme časovanie) a FCLK 1000MHz :!:

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
9. 11. 2020 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PDSFab presne tak Obrova recenze je uplne o nicem, svym debilnim nastavenim se pripravil tak o 5-10% vykonu.. nehlede na to ze mu procak boostoval o 150Mhz mene nez je bezne

azirek
azirek
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A kdy bude testík 5950X?:-D

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@azirek Toho Obr nedostal ale DDjo :)

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@azirek toho Obr nedostal protoze zlobil :)

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@azirek PCT nak zaspal..

houmer56
houmer56
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zastavím se snad jen nad mínusy z tabulky:
Nedostupnost a tím stoupající ceny?
U kterého nového a žádaného produktu v době pandemie se tohle nestalo? Proč to není uvedeno v hodnocení u Ampere grafik? A jak je to vlastně relevantní k hodnocení daného produktu?

Dražší než Ryzeny 3000? Čekal snad někdo něco jiného? Poměr cena/výkon zůstal cca stejný. Někde i lepší.

Comet Lake je v Obrovo testech "o chlup výkonnější", protože Obr ani neumí správně nastavit fclk a frekvenci pamětí. Všude jinde si Intel neškrtá ani v prehistorickém 1080p.

OC je doménou studentů a nadšenců. Navíc tu máme teprve první várku BIOSů a Ryzeny často samy boostují nad udávané hodnoty. To, že se nemusím hrabat v BIOSu a procesor ze sebe sám vyždímá maximum dle osazeného chlazení je negativum?

Prosím nedávejte recenze procesorů do rukou člověku, který je evidentně úplně mimo mísu. Tón a amatérismus celého "testu" je přinejmenším zarážející a snižuje už tak mizernou kvalitu a profesionalitu tohoto webu.

rathanuviel
rathanuviel
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@houmer56 Prostě nemá fištrón.

Někde (bohužel nemohu za boha najít kde) psali, že jim taky BIOS automaticky nahodil fclk přes děličku níže.
Ale pomocí easy ručo nastavení v BIOSu hodili frekvenci sběrnice zpět na 2000 MHz.

Prej špatně vyladěný BIOS, který děličku nastavuje pro Vermeer (Zen 3) podle doporučení pro Matisse (Zen 2).

Ale to ho podle mě netrápí, naopak bych se vsadil, že se mu to hodí do krámu.

zorrrro
zorrrro
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@houmer56 Problem pre PCT je ze sa takymto spravanim uz davno dostali do povedomia ludi ako tý neseriozný, ze to tu ludia uz davno neberu ako pravdu, proste ekvivalent ku garazi akurat ina farba, tak nech sa paci ked sa im to tak páči a majitelovi to nevadi tak nech

Hojdarek
Hojdarek
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@houmer56 Jeho primitivismus je bez zábran, hraničí až s rafinovaností. Tudíž bych sázel na to, že to byl cílenej kalkul aby to neběhalo 1:1 s RAM.

davestarrr1
davestarrr1
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

4000 fclk umi dosahnout nejspis jen malo procesoru a jenom na hodne dobrych oc deskach napr asus... ale tato nova generace ma napr pro me jednu obrovskou vyhodu a to takovou ze pri taktovani na tekutem dusiku uz nepada rychlost pcie gen na gen1 .. tim padem se muzete tesit konecne na poradny rakety vysledky s ryzenem ve 3d benchmarkach ^^ co sem videl zatim tak 5950x drti ve firestrike cpu testu 9980xe na 6ghz asi o 6k bodu (52k vs. 47k)

TCerny
TCerny
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hoši zlatá hvězda!!! Tohle půjdu oslavit.

Pavel_Pilsen
Pavel_Pilsen
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

5600x se dají běžně sehnat za cenu 8,300 Kč tj. +-305 USD 5800x je na tom podobně

roob
roob
Level 36 Level 36
6. 11. 2020 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel_Pilsen s tymi cenami by som brzdil. 5600x je okamzite dostupny v nemenovanom velkosklade 305€, 5800x 458€. Alza ich ma za 322 a 478 koncova cena, takze aby sme aj my mali predajcovia mali co zrat, pod 350/500 sa ist neda.

Pavel_Pilsen
Pavel_Pilsen
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob koukni do krámů nabízí se a jsou dostupné za 305 (má být 299) USD + DPH

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
9. 11. 2020 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Pavel_Pilsen: cena je naprosto OK

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Pavel_Pilsen: presne tak

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Pavel_Pilsen: cena je tam kde mela byt.. dolarova cena se musi prepocist na euro a pripocist clo a dan..

Pavel_Pilsen
Pavel_Pilsen
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel_Pilsen takže za ceny co je nabízí AMD, žádné předražení

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel_Pilsen presne tak ceny sedi vsude nikdo to nehypuje nahoru, zadny spekulanti na Bazosi jako u Ampere..

Tohle je proste uplne jiny launch nez mela Nvidia, ta posrala vsechno na co sahla.

keistown
keistown
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel_Pilsen @Stratos: Nvidia muze i za spekulanty? Notybrdo.

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
9. 11. 2020 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel_Pilsen @hnizdo: ale prd procaky sou skladem na bazosi to nikdo neprodava..

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel_Pilsen @hnizdo: na Bazosi neni ani jeden..

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel_Pilsen @hnizdo: na bazosi zadnej Ryzen 9 5950X nevidim.. Ale Ampere grafik s prirazkama je tam prehrsel.. Kamos si vcera 5950X normalne koupil..

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uprimne čakal som podrobnejšiu recenziu, trošku sa pohrať s napajanim či pri zniženi napatia na CPU, zachova takty, či pojdu dole, proste undervolting, či su tam nejake rezervy, vačšinou ich AMD ma a su vyrazne.

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik to tady od Obra neckej

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik co cekat od Obra :) mrkni na Guru3D treba..

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vyšší aplikační výkon než jeho předchůdce...

Ale ved to je Fantasticke !

TO (tiez) MUSIM MAT !

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejvtipnější na celé diskuzi je, že každý čtvrtý příspěvek (aktuálně 24 z 79) je od blba belky, který dělá úplně to samé, co obr, jen pro jinou stáj. :-D

Jinak AMD valí a nová řada se mi hodně líbí.

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WiQiX tak ja aspon nameril realny rozdily mezi 3900X a 5900X stejny jako Linus apod :) rozdil je opravdu 20-30% coz je v ramci jedny generace mega husty..

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
9. 11. 2020 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Ok, už 35 z 111, tedy téměř každý 3. příspěvek je od belky. To je opravdu úchylné.

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
9. 11. 2020 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @wiqix: tak kdyz mit o neustale nekdo minuskuje, vtipne je ze vzdy kolem 1-2 ranni hodiny (asi nakej bot) nebejt toho je tech prispevku 3-4x mene, takze to rikej tomu kdo ma toho bota na minuskovani :)

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
6. 11. 2020 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

OBR sice dal medaily, ale nezapomel si parkrat legracne na AMD odplivnout. POdle me je ta medaile jen priprava na dalsi rok pruzeni jak to Intel zvladl.

Uz jen ty obraty typu - co zvlada Intel na 14nm muselo AMD ladit na 7nm dva roky etc.

Jako jo, ja taky umim precipovat jednickovou oktavku ze pojede jak raketa, ale spotreba bude obri a motor brzo umre a povali se z neho temny coud :)

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kajinek to by nebyl OBR :) uz se doma nudi tak minuskuje :)

Maximumspeed
Maximumspeed
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kajinek Vtipne je kolik lidi se je schopno do nekonecna hadat o tom jestli je lepsi ten nebo ten ... asi nemaji nic jineho na praci :-D
Kdyz uz jsme u toho zhodnoceni, uz ryzeny 3000 byly super a intel vuci nim nemel moc zajimavou nabidku a rada 5000 je zase o kus dal tam uz neni treba zadne diskuse protoze jsou lepsi ve vsech smerech i kdyby inteli platforma v par hrach mela o 2 fps vice je to pro intel ostuda a normalne je AMD deklasovalo jako za casu K7/K8, akorat s rozdilem ze tenkrat docela brzo pochopili ze netburst (pentium4) a honeni vykonu taktama nebude stacit a meli efektivni design pro mobilni zarizeni ve vyvoji, dneska to vazne moc nevypada ze maji neco tak dobreho ve finalni fazi vyvoje.. to znamena jedine intelu jeste vice klesnou prodeje a AMD stoupnou a cenu si take reknou vyssi proc ne kdyz maji top nabidku a o OBRmajer si uz davno tajne koupil ryzena a svuj nalestenej 9900kxy dal na bazos za par svestek :-D

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
6. 11. 2020 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed nezapomen na hlavni vec, ze mas AM4 patici na VSECHNO :) to je jak v devadesatejch kdy sme si mohli davat do socketu 4-5 intel i amd :)

to je hlavni silenost, koupis neco a nema to zadnej potencial do budoucna, coz je hlavni myslenka PC. Co procesor to patice, ty lidi v Intelu jsou fakt sileny (a chapu to, dostavaj podle silenstvi platy, ty nejsilenejsi jsou lidri :) ).

kbq
kbq
Level 1 Level 1
11. 12. 2020 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed @kajinek: Jo Intel mě s paticema fakt štve.

fyby
fyby
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2020 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chvíli jsem si lámal hlavu, proč zrovna zde jsou výsledky horší. Ale jestli opravdu byl výkon degradovan pamětmi(resp. Díky nastavení 4000 MHz byla použita delicka 2:1,tedy infinity fabric jel na polovinu své max propustnosti nehledě na to, že 4000 MHz paměti asi neměly nejlepší latenci (u specifikace paměti napsaná není)), tak tohle je zvláště u takového matadora velká amatéřina.

Maximumspeed
Maximumspeed
Level 1 Level 1
7. 11. 2020 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fyby pri pouziti pameti nad takt IF, dojde k tomu ze pametova sbernice jede rychleji nez IF ten jede porad stejne a tudiz to musi jit pres nejakej buffer mezi mem bus a IF a tim se zrejme zanasi pridavna latence ne velka ale neco ano, proto je vyhodnejsi kdyz pameti bezi max na taktu IF, pripadne s nizsim CL. Vice nez je takt IF je kontraproduktivni.

fyby
fyby
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 11. 2020 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed Ještě jsem pročítal do detailu možná nastavení pamětí pro Ryzeny a musím uznat, že máte také pravdu. Tj. lze (nevím jestli všude) nastavit asynchronní takty, ale ty zvyšují latenci a snižují stabilitu. Proto je lepší využít nad podporovaný takt IF děličku 2:1. Výhody synchronního zpracování jsou větší. Ani jsem tuto možnost už nepřipouštěl, protože nikdy nebyla doporučována. S nižším CL samozřejmě máte pravdu.

Ať tak či tak - OBR buď měl děličku 2:1 (nižší rychlost a vyšší latence) nebo asynchronní takty (vyšší latence a nižší stabilita) a tím (kromě toho, že mu z nějakých důvodů běžel cpu na nižších taktech) mohly výsledky dopadnout o něco hůře.

fyby
fyby
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2020 21:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed To je nesmysl. Mclk a ifclk jsou synchronizovane a jedou buď 1:1 nebo 2:1. Kdyztak si zjistěte, jak to funguje, je toho všude plno. Před zen2 delicka nebyla a proto šlo použít jen paměti max co zvládne infinity fabric. Od zen2 je delicka, takže lze jít i nad frekvenci if ale tam nastupuje delicka 2:1. Proto amd uvádí pro zen3 nejlépe 4000 MHz paměti a pro zen2 3800mhz. Odpovídá to max 2000mhz if a 1900mhz if. Bohužel jsou zprávy, že 2000mhz if ještě nestíhá, takže 4000 MHz paměti, resp. 2000 MHz Mclk znamená 1000mhz ifclk a nikoliv 2000. Je to takhle jasnější?

danito
danito
Level 2 Level 2
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2020 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na druhou stranu k tomuto výsledku potřebovali dva roky ladit 7 nm proces, aby dohnali pět let starý 14 nm proces Intelu. /// Herní výkon není daný procesem, ale architekturou. Solidní recenze je na Alze. A OBR ještě neřekl poslední slovo. Jeho avízo o testování her dává tušit, že se bude hodně snažit, aby vylepši už tak pošramocenou pověst Intelu.

Maximumspeed
Maximumspeed
Level 1 Level 1
7. 11. 2020 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@danito vsak se podivej jaka TDP musi mit intel cpu aby aspon dotahly v nekterych typech zateze ryzen 3000, u ryzenu 5000 se o tom nemusime bavit tam nema intel narok vubec a par fps ve 2 hrach neni zadny argument v dalsich moznych nasazenich intel prohraje o 10tky %, navic zere jako hovado, milion bezpecnostnich der .. katastrofa. Navic v serverove oblasti nikdo soudny nove masiny nebude stavet na intelu, jedine ze by byl vazany SW.. tam to jeste bude mit delsi dojezd, ale pokud nevydaji neco konkurenceschopneho maji po ptakach a my take protoze tim padem bude ryzen drahy jako prase, AMD totiz neni zadna charita.

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
7. 11. 2020 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@danito Hlavne Obrovi jako jedinemu na svete boostoval ten procak o 150Mhz mene nez vsem ostatnim, muj Ryzen 5 5900X co mam doma taky boostuje na 4950MHz jako vsem ostatnim.. a tech 150Mhz navic taky neco udela.. Buhvi jak umele "dosral" nastaveni biosu aby ubral aspon 10% vykonu.. Vsak ja nameril mezi 3900X a 5900X 20-30% rozdil ve vykonu, ve hrach kolikrat mam i 2x lepsi minimalni FPS, nehlede na to ze 5900X se mi na stejnym chladici hreje cca o 4-6°C mene nez 3900X takze za me, super vykon od AMD..

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
7. 11. 2020 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos pameti mam samozrejme 3600Mhz CL16...

Reklama
Reklama