Apple Vision Pro: Má rozšířená a virtuální realita ještě šanci?
i Zdroj: apple.com
Zábava Článek Apple Vision Pro: Má rozšířená a virtuální realita ještě šanci?

Apple Vision Pro: Má rozšířená a virtuální realita ještě šanci? | Kapitola 4

Michal Rybka

Michal Rybka

10. 6. 2023 10:30 18

Seznam kapitol

1. Velké, drahé, neohrabané 2. Pro profesionály 3. Sázka na jistotu 4. Na co, když ne na hry? 5. Nepřestávám doufat

Apple nelze upřít jednu základní kvalitu – a to schopnost prodávat zákazníkům i velmi drahé věci. Za nový MacBook Pro 16" M2 MAX CZ 2023 si neváhají říct skoro o dvě stě tisíc – a vedle toho vypadá plánovaná cena headsetu Apple Vision Pro za 3500 dolarů jako láce. Relativní láce. Bude to ale stačit?

Reklama

Pokud po první generaci headsetu přijde další, levnější, můžeme očekávat rozšíření technologie AR/VR  do mainstreamu. Pokud se to nestane... no, nevím. V oblasti cenově dostupných headsetů máme rámečky na brýle, které jsou podle mě dobré jenom pro stereoskopii a poněkud u toho riskujete mobil, potom máme Meta Quest 2, jehož „killer feature“ Metaverse je ve stadiu blízkém klinické smrti – a co dalšího? Bazar? Možná bazar.

Výhoda Apple je v tom, že si kontroluje ekosystém a jejich headset do něj bude zapojený. Slyšel jsem mnoho komentářů o tom, že půjde o náhradu Macbooku, protože budete mít virtuální pracoviště, aplikace a data sdílená přes svoje ID a cloud – a ovládání bude zajímavější a intuitivnější. V podstatě, pokud to chápu dobře, to bude takový zábavnější laptop pro bohaté manažery. 

Já nevím. Osobně si myslím, že řada produktů Apple nabízí ve skutečnosti dobrou kombinaci ceny a vlastností, například Macbooky Air v nižší konfiguraci představují kombinaci stroje schopné dlouhého provozu na baterii, výborné mobility, skvělého obrazu a výborného zvuku. Problém je, že s narůstající výbavou startuje cena na nižší orbitu Země – a stále si nějak nedovedu představit, že bych notebook s výdrží 15+ hodin vyměnil za headset s výdrží dvě hodiny. Prostě – nevidím tam racionalitu.

Apple Vision Pro: Má rozšířená a virtuální realita ještě šanci?
i Zdroj: apple.com

Apple se určitě nebude snažit změnit se v herní powerhouse a jejich headset nikdy nebude herním zařízením. Ostatně – častí kritika je, že Apple představil ovládání gesty, ale ne ovladače, přičemž ovladače jsou docela potřeba na všechno, co nejsou krátké casual hry. Ovládání rukama je jistě inovativní a zábavné, ale když budete dělat celé odpoledne jedno gesto, tak to prostě umoří. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama