ARMA III – Global Mobilization: zpátky za železnou oponu!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek ARMA III – Global Mobilization: zpátky za železnou oponu!

ARMA III – Global Mobilization: zpátky za železnou oponu! | Kapitola 2

Jan Schrenk

Jan Schrenk

8. 5. 2019 03:00 17

Seznam kapitol

1. ARMA III – Global Mobilization 2. Studená válka 3. Willkommen in Deutschland 4. Nové bojové prostředky
5. Příběh, grafika 6. Alfa a omega aneb design misí 7. Co s tím?

Série ARMA již dlouhou dobu potřebovala nějaký impuls. Od vydání dosud posledního třetího dílu uběhlo již téměř šest let a my, věrní až fanatičtí fandové Flashpointu, netrpělivě čekáme na nalití nové horké krve do žil. Vývojáři vsadili na externisty. A rozhodně se to vyplatilo, díky nim znovu ožívají vzpomínky na původní Flashpoint!

Reklama

Studená válka

Vzpomenete si ještě, jaký přídomek dostala původní Operace Flashpoint? Ne, nebylo to: „Až uvidíte záblesk, tak už bude pozdě.“ I když tento citát ve hře také zazněl, tak mám na mysli ono magické „Cold War Crysis“. Stará dobrá studená válka. ARMA II se ze sladkých osmdesátek přesunula více do současnosti a posun mi tehdy přišel ještě celkem OK. Jenže když přišla „Trojka“ se svým konceptem nedaleké budoucnosti, zaplakal jsem. Neexistující zbraně, divně pokřivené evoluce současných vozidel, absurdně vypadající létající prostředky a navrch absurdní a nepochopitelná šílenost jménem T-140 v mnou naprosto strhaném DLC s tanky.

ARMA III – Global Mobilization: zpátky za železnou oponu!
i Zdroj: PCTuning.cz

Tohle všechno má několik rovin. Jedna je samozřejmě sentimentální. Bylo hezké na monitoru vidět starou Škodovku 120, projet se Zetorem, cítit rez ZILu a hrát suchou větev, když vám nad hlavou zahřmí Hind. Flashpoint a po něm ARMA si vždy hrály (a teď přemýšlím, jestli ta série není natolik živá, aby si zasloužila na konci měkké i) na simulátor. Jenže čím složitější technologie se snaží nějak interpretovat, tím směšněji to celé působí. Jasně, jednoduchý tank ze 60. let neměl z dnešního pohledu zrovna super účinné senzorové vybavení a elektronickou výstroj vůbec. Jenže když stejnými herním dispozice vybavíte i tank budoucnosti, tak je vám těch budoucích tankistů skoro až líto. A na té hře je to znát. Snaha o simulaci letadel je absurdní sama o sobě, na to jsou mapy příliš malé. Také o vrtulnících platí pomalu to samé, co o tancích. Čím více do budoucna se posouváme, tím divněji vše v současném enginu působí.

ARMA III – Global Mobilization: zpátky za železnou oponu!
i Zdroj: PCTuning.cz

No a proto jsem byl natěšený při zjištění, že se vracíme zpátky na stromy, tedy do doby studené války, konkrétně do roku 1983.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama