ArmA III — test nároků očekávané české hry
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek ArmA III — test nároků očekávané české hry

ArmA III — test nároků očekávané české hry | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

24. 9. 2013 03:00 35

Seznam kapitol

1. Vylepšený Real Virtuality engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK při nastavení grafiky Standard 4. Výsledky GK při nastavení grafiky High 5. Výsledky GK při nastavení grafiky Ultra 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Po několika odkladech se na trh konečně dostává třetí ArmA. Grafika hry vypadá opět skvěle a stejně jako předchozí dva díly má i trojka při nejvyšším nastavení detailů velmi vysoké nároky především na výkon grafické karty. Stačí ale nastavení o něco snížit a vojenský polosimulátor si plynule zahrají i majitelé průměrných počítačů.

Reklama

Oficiální požadavky hry

ArmA III — test nároků očekávané české hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz/AMD Athlon X2 2,5 GHz
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GT/ATI Radeon HD 3830/Intel GMA HD 4000
OS: Windows Vista/7

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core i5-2300/AMD Phenom II X4 940
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 560/AMD Radeon HD 7750
OS: Windows Vista/7

Hardwarové požadavky plné verze třetí Army se proti březnové alfa verzi nezměnily a jsou poměrně nízké. Pro plynulé hraní při nejnižším nastavení detailů by měl stačit počítač se starším dvoujádrovým procesorem, 2 GB operační paměti a postarší grafickou kartou. Že byste Armu III nerozběhali třeba na počítači s GeForce 8800 GT si nemyslím, nicméně o plynulosti s integrovanou grafickou kartou Intel GMA HD si velké iluze nedělám. Pozor dávejte také na operační systém vašeho počítače, starší Windows XP totiž nejsou podporované.

Doporučená sestava se skládá z konfigurace čítající čtyřjádrový procesor, 4 GB operační paměti a grafickou kartu střední třídy. Na takové sestavě už ArmA III poběží bez jakýchkoliv problémů, s nejvyšším nastavením detailů však nepočítejte.

Testovací sestava

ArmA III — test nároků očekávané české hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 7730 až po nVidia GeForce GTX 780. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 327.23 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.10 Beta. V obou případech jde o nejnovější dostupné ovladače.

Metodika testování

ArmA III — test nároků očekávané české hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Army III nemá  na rozdíl od předchozího dílu vestavěný benchmark k měření výkonu, měřit jsem tak musel během vlastního hraní hry. K měření jsem proto stejně jako u alfa verze zvolil výukovou misi Infantry, ve které začínáte se svým týmem v borovicovém lese a v první části mise osvobozujete nedalekou vesnici. Testovací scéna s přestřelkou byla přibližně minutu dlouhá a výkon v ní jsem měřil pomocí programu Fraps.

Nastavení hry

ArmA III — test nároků očekávané české hry
i Zdroj: PCTuning.cz

ArmA III — test nároků očekávané české hry
i Zdroj: PCTuning.cz

ArmA III obsahuje velké množství podrobných položek s nastavením detailů. Výkon jsem měřil v trojici globálních nastavení Standard, High a Ultra, jejichž podrobný výpis je uveden v tabulce nad odstavcem. Jako obvykle jsem testoval v rozlišeních 1600 × 900, 1920 × 1080 a 2560 × 1440 px. Úroveň a typ vyhlazování hran závisely na globálním nastavení detailů, viz jejich podrobný rozpis.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama