ArmA III — test nároků očekávané české hry | Kapitola 2
Seznam kapitol
Po několika odkladech se na trh konečně dostává třetí ArmA. Grafika hry vypadá opět skvěle a stejně jako předchozí dva díly má i trojka při nejvyšším nastavení detailů velmi vysoké nároky především na výkon grafické karty. Stačí ale nastavení o něco snížit a vojenský polosimulátor si plynule zahrají i majitelé průměrných počítačů.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz/AMD Athlon X2 2,5 GHz
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GT/ATI Radeon HD 3830/Intel GMA HD 4000
— OS: Windows Vista/7
Doporučená sestava
— Procesor: Intel Core i5-2300/AMD Phenom II X4 940
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 560/AMD Radeon HD 7750
— OS: Windows Vista/7
Hardwarové požadavky plné verze třetí Army se proti březnové alfa verzi nezměnily a jsou poměrně nízké. Pro plynulé hraní při nejnižším nastavení detailů by měl stačit počítač se starším dvoujádrovým procesorem, 2 GB operační paměti a postarší grafickou kartou. Že byste Armu III nerozběhali třeba na počítači s GeForce 8800 GT si nemyslím, nicméně o plynulosti s integrovanou grafickou kartou Intel GMA HD si velké iluze nedělám. Pozor dávejte také na operační systém vašeho počítače, starší Windows XP totiž nejsou podporované.
Doporučená sestava se skládá z konfigurace čítající čtyřjádrový procesor, 4 GB operační paměti a grafickou kartu střední třídy. Na takové sestavě už ArmA III poběží bez jakýchkoliv problémů, s nejvyšším nastavením detailů však nepočítejte.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 7730 až po nVidia GeForce GTX 780. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 327.23 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.10 Beta. V obou případech jde o nejnovější dostupné ovladače.
Metodika testování
Army III nemá na rozdíl od předchozího dílu vestavěný benchmark k měření výkonu, měřit jsem tak musel během vlastního hraní hry. K měření jsem proto stejně jako u alfa verze zvolil výukovou misi Infantry, ve které začínáte se svým týmem v borovicovém lese a v první části mise osvobozujete nedalekou vesnici. Testovací scéna s přestřelkou byla přibližně minutu dlouhá a výkon v ní jsem měřil pomocí programu Fraps.
Nastavení hry
ArmA III obsahuje velké množství podrobných položek s nastavením detailů. Výkon jsem měřil v trojici globálních nastavení Standard, High a Ultra, jejichž podrobný výpis je uveden v tabulce nad odstavcem. Jako obvykle jsem testoval v rozlišeních 1600 × 900, 1920 × 1080 a 2560 × 1440 px. Úroveň a typ vyhlazování hran závisely na globálním nastavení detailů, viz jejich podrobný rozpis.