ArmA III — test nároků očekávané české hry | Kapitola 7
Seznam kapitol
Po několika odkladech se na trh konečně dostává třetí ArmA. Grafika hry vypadá opět skvěle a stejně jako předchozí dva díly má i trojka při nejvyšším nastavení detailů velmi vysoké nároky především na výkon grafické karty. Stačí ale nastavení o něco snížit a vojenský polosimulátor si plynule zahrají i majitelé průměrných počítačů.
ArmA III nabízí skutečně velké množství položek pro nastavení detailů. Lepší volbou než jejich jednotlivá změna je proto pro většinu uživatelů výběr jednoho z celkových nastavení Low, Standard, High, Very High a Ultra. Na šesti scénách jsem proto změřil rozdíly ve frameratu a grafice se všemi celkovými nastaveními. Měření proběhlo s grafickou kartou AMD Radeon HD 7770 v rozlišení 1920 × 1080 px. Protože jsou rozdíly u jednotlivých scén většinou podobné, jsou komentáře u jednotlivých scén často shodné a liší se jen údaj o naměřeném počtu vykreslovaných snímků za sekundu.
Scéna 1
Nastavení hry Ultra (po najetí myší se zobrazí Low) — Pro relevantní srovnání je nutné screeny otevřít v plné kvalitě
Ultra — plná kvalita grafiky, 16 fps
Very High — v dálce se přestane vykreslovat tráva, 20 fps
High — snížená kvality stínů, horší kvalita textur na rukou, 28 fps
Standard — snížená kvalita stínů a vzdálených stromů, výrazné snížené rozlišení textur, 52 fps
Low — další snížení detailnosti stínů a rozlišení textur, 68 fps
Scéna 2
Nastavení hry Ultra (po najetí myší se zobrazí Low) — Pro relevantní srovnání je nutné screeny otevřít v plné kvalitě
Ultra — plná kvalita grafiky, 21 fps
Very High — mírně snížená dohlednost, 31 fps
High — opět o něco snížená dohlednost, 37 fps
Standard — snížená dohlednost, vypnuté vyhlazování hran, snížená kvalita vzdálených objektů, snížené rozlišení textur, 63 fps
Low — výrazně snížená dohlednost, nižší kvalita vzdálených objektů, nízké rozlišení textur, 78 fps
Scéna 3
Nastavení hry Ultra (po najetí myší se zobrazí Low) — Pro relevantní srovnání je nutné screeny otevřít v plné kvalitě
Ultra — plná kvalita grafiky, 21 fps
Very High — méně vegetace v dálce, 30 fps
High — mírně snížená kvalita středně vzdálených stínů, 35 fps
Standard — snížení detailů v dálce, snížené rozlišení textur, 68 fps
Low — snížená dohlednost, snížené rozlišení textur, nižší detailnost vzdálených objektů, 86 fps