Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

19. 11. 2013 03:00 42

Seznam kapitol

1. Jak jinak než Unreal Engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK při vysokém nastavení detailů (DX9) 4. Výsledky GK při nejvyšším nastavení detailů (DX11) 5. Výsledky GK při nejvyšším nastavením detailů vč. PhysX 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Galerie in game screenshotů 11. Závěr

Stejně jako u předchůdců je hlavním tahákem vizuálního zpracování nového Batmana podpora GPU akcelerovaných efektů PhysX. Do hry přidávají pěkně vypadající kouř nebo sníh. Nároky se zapnutým PhysX a nejvyššími detaily jsou velmi vysoké, po snížení detailů však Batmana rozjedou i majitelé slabších počítačů.

Reklama

Reflections

 Reflections On (po najetí myší se zobrazí Off)
i Zdroj: PCTuning.cz
Reflections On (po najetí myší se zobrazí Off)

Odlesky jsou ve hře dobře patrné například na zemi. Po snížení nastavení Reflections se úplně přestanou vykreslovat. Výkon vzrostl z 22 na 24 fps.

Ambient Occlusion

 Ambient Occlusion DX11 Enhanced (po najetí myší se zobrazí Off)
i Zdroj: PCTuning.cz
Ambient Occlusion DX11 Enhanced (po najetí myší se zobrazí Off)

Efekt ambientní okluze přidává stíny do tmavých míst. Na testované scéně jsou rozdíly nejlépe patrné na vratech. Výkon po vypnutí efektu ambientní okluze vzrostl z 24 na 27 fps.

Hardware Accelerated PhysX

 Hardware Accelerated PhysX High (po najetí myší se zobrazí Off)
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Accelerated PhysX High (po najetí myší se zobrazí Off)

Akcelerované efekty PhysX do hry přidávají například kouř a prach, který reaguje na průchod postav. Nejvyšší úroveň High lze nastavit jen s kartami nVidia GeForce (testováno s GTX 660). Zapnutí PhysX na úroveň High snížilo framerate z 60 na 35 fps.

Minimální vs. maximální nastavení grafiky

 Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita  Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita


Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)

Protože mají jednotlivá nastavení jen malý vliv na grafiku hry, jsou i celkové rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením detailů (s výjimkou rozšířených efektů PhysX, které byly v obou případech vypnuté) jen malé. Všimnete si chybějící dynamických stínů a efektu ambientní okluze, odrazů, odlesků nebo rozmazání při rychlém pohybu. Obecně lze říct, že v pohybu jsou rozdíly v grafice patrné o něco více, stále však nejsou nijak dramatické. Výkon po snížení přesto narostl velmi výrazně, s AMD Radeonem HD 6870 jsem ve Full HD rozlišení naměřil nárůst z 23 na 149 u první a z 19 na 140 fps u druhé scény.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama