Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci | Kapitola 11

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

19. 11. 2013 03:00 42

Seznam kapitol

1. Jak jinak než Unreal Engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK při vysokém nastavení detailů (DX9) 4. Výsledky GK při nejvyšším nastavení detailů (DX11) 5. Výsledky GK při nejvyšším nastavením detailů vč. PhysX 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Galerie in game screenshotů 11. Závěr

Stejně jako u předchůdců je hlavním tahákem vizuálního zpracování nového Batmana podpora GPU akcelerovaných efektů PhysX. Do hry přidávají pěkně vypadající kouř nebo sníh. Nároky se zapnutým PhysX a nejvyššími detaily jsou velmi vysoké, po snížení detailů však Batmana rozjedou i majitelé slabších počítačů.

Reklama
Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Po stránce technického zpracování jde Batman: Arkham Origins ve stopách svých předchůdců. Ačkoli hra změnila vývojáře, stále běží na vylepšené technologii Unreal Engine třetí generace a na jejím vývoji se spolupodílela společnost nVidia. Přestože je hra papírově napěchovaná efekty jako teselace nebo dynamické měkké stíny s variabilní ostrostí, působí grafika hry jako celek jen průměrně a rozdíly proti předchozím dílům nejsou velké. Z šedého průměru AAA her po stránce technického zpracování Batmana vytahuje implementace enginu PhysX včetně GPU akcelerovaných efektů. Jejich přínos však ocení jen majitelé výkonnějších karet nVidia GeForce.

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Nároky na výkon počítače jako obvykle nejvíce závisejí na nastavení detailů. Pokud chcete hrát „se vším na maximu včetně PhysX,“ měli byste v počítači mít zmiňovanou výkonnou kartu řady nVidia GeForce. Pro plynulé hraní ve Full HD rozlišení je optimální volbou třeba GeForce GTX 660 Ti nebo GTX 760. Pokud se bez PhysX obejdete a nevyžadujete ani plnohodnotné vyhlazování, jsou nároky rázem o kus nižší a ve Full HD rozlišení si vystačíte i s kartami typu GeForce GTX 650 Ti nebo Radeon HD 7790. Obávat se není třeba ani nároků na výkon procesoru, s výjimkou velmi slabých modelů (např. novodobé Intel Pentium) hru pohodlně plynule rozběháte třeba na dvoujádrovém Core i3 od Intelu nebo čtyřjádrovém AMD Phenomu II X4.

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud budete muset výrazně snižovat detaily, je vám k dispozici celá řada nastavení. Přestože vám většina z nich sama o sobě příliš nepomůže, v součtu fungují překvapivě účinně a po snížení všech detailů na minimum vyletí framerate na několikanásobek původní hodnoty. Rozdíl v grafice přitom není nijak dramatický, a Batman: Arkham Origins si tak mohou ve sníženém rozlišení plynule zahrát i majitelé starších karet jako například legendární GeForce 8800 GT.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama