Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti | Kapitola 2
Seznam kapitol
Po herní stránce se Bioshock: Infinite povedl. Po té technické je hra postavena na starším Unreal enginu třetí generace. Ten byl značně vylepšen a nadprůměrné technické zpracování v kombinaci s vynikajícím výtvarným pojetím hry vypadá báječně. Hardwarové nároky jsou přitom rozumné, plynule si zahrají i majitelé slabších strojů.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz/AMD Athlon X2 2,7 GHz
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GT/ATI Radeon HD 3870/Intel GMA HD 3000
— OS: Windows Vista 32bit Service Pack 2
Doporučená sestava
— Procesor: Quad Core Processor
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 560/AMD Radeon HD 6950
— OS: Windows 7 64bit Service Pack 1
Oficiální požadavky nového Bioshocku nejsou nijak vysoké a na nejnižší nastavení detailů by hru měli rozběhat i majitelé slabých počítačů. Dle mých zkušeností se hrou nebudou mít majitelé minimální sestavy se staršími dvoujádrovými procesory, 2 GB operační paměti a grafickými kartami na úrovni nVidia GeForce 8800 GT nebo ATI Radeon HD 3870 žádné potíže. Integrované grafické karty Intel, které jsou v oficiálních požadavcích také uvedeny, jsou naopak dle mého názoru zcela nedostačující. Dále upozorňují, že Bioshock: Infinite ke svému běhu vyžaduje alespoň operační systém Windows Vista, starší XP nejsou podporované.
Na doporučené sestavě s čtyřjádrovým procesorem a generaci starou grafickou kartou vyšší střední třídy už novinka poběží bez jediného problému. Na nejvyšší nastavení Ultra to sice nebude, s vysokým nastavením detailů však můžete počítat.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 680. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 314.22 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.3 Beta 3. V obou případech jde o nejnovější dostupné ovladače.
Metodika testování
Bioshock: Infinite má jako jedna z mála nových her vestavěný benchmark, který testuje výkon při průletu katedrálou a městem. Dle mých zkušeností jsou jeho výsledky srovnatelné s plynulostí při reálném hraní, výkon jsem proto testoval právě pomocí něj. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.
Nastavení hry
Výkon ve hře jsem měřil při dvou představených úrovních detailů. Méně náročným nastavením byla úroveň High (vysoké), náročnějším pak nejvyšší režim Ultra včetně zapnutých vylepšených post processing detaiů (přidává efekty Bokeh Filtering a Deferred Depth of Field). V obou režimech bylo současně zapnuté post processing vyhlazování obrazu, plnohodnotný režim vyhlazování hra bohužel nepodporuje. Jako obvykle jsem testoval výkon v trojici rozlišení 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px.